Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

MOTU 828es

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 11

Geregistreerd: 08 jun 2020 18:17

Bericht 01 apr 2021 22:04

MOTU 828es

Hallo,

Na enige tijd met HW te hebben gestoeid rijzen er natuurlijk wel enkele vragen.
De setup werkt, maar ik zou willen weten of de instellingen juist zijn die ik doorgevoerd heb.
Vandaar dat ik enkele screenshots en een powerpoint toegevoegd heb om het geheel te verduidelijken.

De set-up ziet eruit als volgt: zie ppt-file
Enkel de Denon pma-60 is aangesloten (stereo) via de optical poort.
De tweede versterker (Pioneer) is momenteel niet aangesloten en is de volgende fase in het verhaal.

Bij het configureren van de Motu 828es icm HW komt er in het HW-scherm "Audio device & Channels" op de eerste lijn OUT 1 automatisch "MULTIPLE INPUTS USB1 te staan" (Zie scr-shot 38png)
Moet er hier verder nog iets gebeuren (handmatig invullen) op de volgende uitklapmenu's (OUT2, OUT3, ...)

Het is namelijk zo dat de routing in de MOTU 828es gebeurd via een grid die moet ingevuld worden ifv Inputs & outputs.(scr-shot 45png)
Zou het kunnen dat deze kaart reeds een gedeelte van het werk doet in tegenstelling tot andere kaarten van een vroegere generatie waardoor het scherm "Audio device & channels" niet handmatig moet aangevuld worden?

Het geheel werkt, maar ik vraag mij af "werkt het zoals het hoort te werken".
Hopelijk kan iemand mij enige info geven of mijn werkwijze OK is of dat het toeval is dat het functioneert.
Verder heb ik nog enkele screenshots toegevoegd mbt de "audiomixer" instelling

Alvast bedankt voor jullie reactie en iedereen een fijn Paasweek-end toegewenst.

Groeten,
Noël
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 apr 2021 23:17

Re: MOTU 828es

Noël

ik heb geen Motu ervaring. Maar ik zie in de schermafdruk dat alle blokjes aan "USB - From computer 1" zitten. Ik denk dat je de blokjes steeds aan een andere USB poort moet koppelen.
Dus alle blokjes weghalen en alleen op het kruispunt "USB - From Comp. 1" naar Main L een blokje en bij "USB - From Comp. 2" naar Main R een blokje. Dan zie in HW dat per OUT een naam ziet staan en geen multiple USB ports.

Op het L en R Main komt nu vanuit HW gezien alleen het linker kanaal (dus geen l/r)

Als je het aangepast hebt, moet je daarna HW opnieuw starten en de instellingen in "Audio device and channels" en "Audiomixer" controleren/goed zetten.

Berichten: 11

Geregistreerd: 08 jun 2020 18:17

Bericht 02 apr 2021 16:19

Re: MOTU 828es

Goede middag Evert-Jan,

Inderdaad, zoals je zegt dien je de blokjes steeds aan een andere USB-poort te koppelen. How simple it can be ...
En omdat ik hier de OPTICAL A output gebruik op de Motu wordt dit dus hier " Toslink 1 Left" en "Toslink 1 Right".
Ga verder ook nog wat experimenteren met andere mogelijkheden/connecties tussen de verschillende hardware: (ADAT, analoge, SPDIF, MAIN, ....)

Als je goed kijkt zie je op het routing scherm van de Motu ook dat comp1 en comp2 voorzien zijn van twee kleine blauwe bolletjes, hetgeen zou betekenen dat er dus twee signalen komen dus van comp1 en van comp 2. Had ik eerder niet opgemerkt.

Ik zie nu ook op het monitor/metering LCD-scherm van de Motu beide signalen (L+R) verschijnen.
In de screenshots kan je zien zoals het nu is na de aanpassingen.
Hopelijk is dit de goede setting zoals je kan zien in het HW Audio mixer scherm.
Bij het spelen en de Kef's op de orgelkast op oorhoogte geeft dit een heel ander en veel beter klankbeeld dan voorheen.

Ga in het week-end ook even proefdraaien met een tweede amp erbij voor de rear LS aan te sturen.

Hartelijk dank voor het meedenken en je tips die mij toch weer verder geholpen hebben.

Groeten,
Noël
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 apr 2021 17:39

Re: MOTU 828es

Dit ziet er goed uit. In HW zie je nu ook 'Toslink' verschijnen.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com