Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

MAudio Fast track pro koppelen

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 16

Geregistreerd: 26 sep 2018 20:55

Bericht 18 apr 2021 17:22

MAudio Fast track pro koppelen

Goedenmiddag,

Ik ben bezig met het koppelen van mijn MAudio fast track pro maar dit wil niet erg lukken. Het lukt om hem met hw te koppelen en dan staat midi in aan en midi out uit. Ik heb de asio4all gedownload en die geeftie ook aan in general settings. Via de fast track heb ik 2 rca op Line 1-2 balanced/onbalanced naar mijn harman kardon versterker en van daaruit speakers. Zodra ik hem instel op Asio4all en mijn computer de Line aanzet en hem dus overzet van de standaard Realteck dan is mijn midi signaal weg in hw. Als ik hem op Realteck hou en ik doe via de comp een jack 3,5 in mic naar 2x rca op de harman kardon doetie het wel.

Kan iemand uitleggen hoe ik dit of goed aansluit of dat ik misschien een driver tekort kom oid? Via de geluidsinstellingen zegtie namelijk ook dat er geen informatie beschikbaar is en kan ook geen vollume aanzetten.

Gr Erik

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 19 apr 2021 10:44

Re: MAudio Fast track pro koppelen

Erik

ik snap het 2e deel van je verhaal ook na 3x lezen niet.
Daarom zal ik vertellen hoe het moet. En misschien heb je deels die stappen al gedaan.

Je moet als eerste de Fast Track Pro driver installeren.
Deze is alleen beschikbaar voor Windows 7, 8 en 8.1. Voor W10 dus niet.
"Note that Windows 10 (or later) is not compatible and will not be qualified"
Zie https://avid.secure.force.com/pkb/artic ... ro-Drivers en dan de 2e helft van die webpagina.

Heb je Windows10, dan is het dus exit en zul je een andere geluidskaart moeten kopen.

De Fast Track Pro driver heeft een ASIO driver in zich. Asio4All installeren is dus NIET nodig. Verwijder deze.

In HW de Fast Track driver selecteren. Zorg dat de kanalen 1 en 2 ingesteld zijn. De versterker heb je nl. aangesloten op 1 en 2.
Dan zou het moeten werken en ook MIDI.
MIDI staat los van het audio en maakt ook gebruik van de driver.

Een microfooningang van d egeluidskaart hoef je niet te gebruiken. Het audio gaat via de USB aansluiting digitaal vanuit HW naar de geluidskaart en wordt daar analoog gemaakt en naar je versterker gestuurd.

Het beste is om in Windows apparaatbeheer de Realtek geluidskaart uit te schakelen.
- druk op de Windows-logotoets en toets R. Tik daarna devmgmt.msc in en druk op de Enter toets
- ga naar 'Geluid, video en spelletjes'
- klik op het driehoekje. Dit vouwt open. Daar staat High Definition Audio Device
- klik met de rechtermuisknop op die geluidskaart en kies 'uitschakelen'

Berichten: 16

Geregistreerd: 26 sep 2018 20:55

Bericht 22 apr 2021 21:31

Re: MAudio Fast track pro koppelen

Evert Jan

Dank voor deze reactie. Het is inderdaad vaag omschreven als ik het nu zelf nog een keer lees. Ik weet nu in ieder geval dat mijn geluidskaart einde verhaal is. Dus het probleem word opgelost door een andere geluidskaart te kopen. Bedankt voor de verdere uitleg ook. Ga ik mee aan de slag.

Gr Erik

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 22 apr 2021 22:36

Re: MAudio Fast track pro koppelen

Erik

ASIO4ALL gaat dit niet oplossen.

ASIO4ALL is geen "echte" driver voor een (willekeurige) geluidskaart.

ASIO4ALL gebruikt nl. de WDM driver van een geluidskaart, en gedraagt zich aan de voorkant als "ASIO driver".

De WDM driver voor de Fast Track Pro moet wel aanwezig zijn. Voor Windows10 wordt deze niet meer geleverd.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com