Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 14:22

Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Hallo,
Ik zit met een issue waar ik mee vastloop: ik heb HW 6 laatste versie op de pc gezet. Nu krijg ik wanneer ik de midi wil instellen niet de mogelijkheid om zoals in HW 4 en 5 niet het bekende keuzescherm met max 4 aan te vinken vakjes, echter het scherm waar ik zowel Midi In als Midi Out 32 x kan aanvinken (zie de foto's).
Iemand een idee wat IK fout doe?

Gr
. Huib
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 18:01

Re: Midi ?

HW ziet geen MIDI driver. Windows niet en dus HW ook niet. Op de vertikale as staat nu alleen de VST link.
Loopt bij jou de MIDI via de VST link? Of via d edriver van de geluidskaart?

Is er geen andere geluidskaart in de PC gekomen? Een driver update geweest?
Heb je de PC al een keer opnieuw gestart?

Dat scherm kun je bereiken via menu General settings | MIDI ports (hoeft niet persé via General settings)
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 18:06

Re: Midi ?

Er is inderdaad een nieuwe geluidskaart ge-installeerd: Esi U 168 XT, de drivers zijn wel zichtbaar in het scherm Advaced Preferences.
Pc is al diverse keren opnieuw opgestart, zelfs HW 6 nog een keer er over heen ge-installeerd.
Volgens mij moet de driver via de ESi lopen, echter juist dat scherm met de keuzes krijg ik niet en heb ik niet gekregen....
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 18:16

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Op Advanced preferences scherm worden geen drivers genoemd. Alleen een MIDI instelling (maar die staat er altijd)

Toch ontbreekt de MIDI driver. MIDI drivers zijn niet zichtbaar in Windows, dus dat kun je niet testen.
Heb je de oude geluidskaart software eerst verwijderd voordat je deze nieuwe software geïnstalleerd hebt?
Zie je in General settings | Audio device and channels. wel de ASIO driver staan? Misschien ook nog van de oude geluidskaart?
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 18:52

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

ik stuur hierbij de screenshots van diverse tabbladen; de hard- en software zijn eerst verwijderd voordat er iets van de Esi in de pc werd gestoken en/of geladen...
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 19:22

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Het plaatje met de audiosettings laat zien dat de ASIO driver geïnstalleerd is. Aan het andere plaatje heb ik niets.

Vraag: start je HW soms automatisch op bij het aanzetten van de PC?


Je zou eerst de geluidskaart kunnen afkoppelen en dan met Revo-Uninstaller de software verwijderen. In Revo een scan op registry settings doen en dat verwijderen en dan een scan op bestanden en die ook verwijderen.
Revo: https://www.revouninstaller.com/revo-un ... -download/ en dan de portable versie kiezen. De zip file uitpakken en direct runnen.

Na het verwijderen van de software de PC opnieuw opstarten.
De ESI software (laatste versie van de site https://download.esi-audio.com/?w=esi&p=96&g=2&l=en ) installeren.
Daarna de geluidskaart pas weer aankoppelen. Zelf zou ik daarvoor de PC en geludiskaart uitzetten, kaart aankoppelen en dan de PC en geluidskaart weer aanzetten/PC opstarten.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 19:59

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Hw start automatisch op na aanzetten van de pc; ik ga de voorgestelde handelswijze uitvoeren, alvast veel dank, behaalde resultaten zal ik melden.
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 21:08

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Evert-Jan,
Ik heb de procedure gevolgd, echter geen resultaat. De schermen blijven onveranderd..

Ik zal de leverancier benaderen.
Dank voor zover
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 21:26

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Huib,

Je kunt nog 1 ding uitproberen
Als de PC met HW gestart is, dan HW stoppen en HW opnieuw opstarten. Kijk of je nu wel de MIDI driver in het MIDI-in port scherm ziet staan.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 21:37

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

is ook al diverse malen gedaan, nada resultaat
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 09 jun 2021 22:15

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

1 ding zou ik nog kunnen bedenken: de Un-installprocedure is misschien niet goed uitgevoerd inzake de registerbestanden. Kun je mij in detail aangeven waar ik dan moet zoeken en de-installeren? De Esi driver was makkelijk te vinden, de registerbestanden niet (althans door mij met mijn huidige kennis...).
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 jun 2021 22:57

Re: Geen Midi bij ESI U168 geluidskaart

Je start Revo op.
Kies dan de ESI driver
Revo maakt zelf een herstelpunt
Daarna wordt ESI verwijderd. Wacht totdat de SCan knop van Revo oplicht
Klik op Scan
In het volgende scherm op Delete drukken; registry settings worden verwijderd. Klik op Next
Drukt weer op delete. Resterende bestanden worden verwijderd
Klik op Next.
Klaar

Dus NIETS handmatig verwijderen maar via REVO de oude driver verwijderen.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com