Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 27 jan 2022 12:17

Re: Geluidskaart

IMG-8275.JPG
Goedemorgen,

Ik voel me wel bezwaard om zoveel aandacht te vragen, maar het werkt nog niet, het mono/stereo gebeuren doorgrond ik nog niet. Nog geen geluid dus.

Ik zie nu wel in het scherm mixer de mono kanalen, daar waar ik het niet verwachtte.
Dus maar weer het plaatje.
Misschien zijn er meer ervaringsdeskundigen? (zonder twijfel aan EJ)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 27 jan 2022 13:18

Re: Geluidskaart

Ik constateer nu ook hetzelfde probleem als hier beschreven.

https://www.motunation.com/forum/viewtopic.php?t=64086

Waar deze oplossing voor word gegeven:
https://www.motunation.com/forum/viewto ... 2&start=30

Misschien moet ik dat maar es gaan uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 27 jan 2022 13:53

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Albert

Dat zou een oplossing van probleem kunnen zijn. Het kan ook nog een configuratie issue in de Motu software zelf zijn.
Maar wat ik tot nu toe zag zijn HW configuratie issues. Dus dat moet eerst in orde zijn.

Wat betreft het laatste plaatje met mono.
De audiobussen van HW zijn stereo. Vandaar dat je steeds een kanaalpaar (stereo dus) in de Audio Mixer moet selecteren met een combinatie oneven/even nummer. Dat Mono is als je het audio in mono wilt horen, bijv. bij een subwoofer. Dan kun je met 1 kanaal toe en mono volstaat dan.
Het moet dus op stereo staan zoals eerder aangegeven

In het Audio devices scherm geef je wel steeds 1 (mono) kanaal aan in de configuratie.
Alleen de Motu kan dat bij outputkanalen niet afzonderlijk doen. Vandaar daar dat daar stereo in de "Device channel" staat.
Plaatje IMG-8262.JPG van 25 jan 2022 17:00 is goed geconfigureerd.

Stop anders HW eens en speel in WIndows gewoon een audiobestand af. Dan wel geluid?


(Ik heb er ook een apart topic van gemaakt, zodat het beter terug te vinden is en opvalt.
Andere Motu bezitters mogen ook reageren/Albert helpen/hun ervaringen delen. Ik heb geen Motu dus niet ervaringsdeskundig)

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 28 jan 2022 14:37

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Een beetje ten einde raad nu. De instellingen gezet en gecontroleerd. De procedure van van motunation uitgevoerd. Maar nee. Het is ook vreemd, als HW opstart geeft ie nu standard aan de audio driver niet te vinden, als ik die doorga en demmotu aanvink start de set wel. en blijkt de motu online.dus hij kan m mi niet goed localiseren.

Ik lees nog het volgende:

Een extra goede gewoonte is om alle Windows Audio-items in Afspeelapparaten en Opnameapparaten in te stellen op dezelfde bitsnelheid en samplesnelheid als die u gebruikt voor ASIO. (Dat wil zeggen, zoals ingesteld in de MOTU-audioconsole.)

Vraag hoe controleer ik dat dan?

En dan wordt er ook nog gesproken over de verkeerde usb kabel, er zit er 1 bij, die werkt wel, maar zou daar iets mee kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 28 jan 2022 17:53

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

ondoorgrondelijke materie.ik heb nu in config 3 st Anne opnieuw ingesteld. Op 1 box is er geluid, verder niet, is dat een indicatie voor een probleem ? (oplossing)
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2022 18:35

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Schermafdrukken ............. :(

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 29 jan 2022 17:34

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

IMG-8293.JPG
[/attachment]
IMG-8289.JPG
IMG-8290.JPG
IMG-8291.JPG
IMG-8292.JPG


Daar zijn ze weer, met hetzelfde resultaat.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Alho op 29 jan 2022 17:52, in totaal 1 keer bewerkt.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 29 jan 2022 17:38

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Ik heb allerlei drivers geupdate in windows enz. allerlei check uitgevoerd, zoals bv hier staat
https://websetnet.net/nl/fix-channel-su ... n-windows-

opvallend was dat daar remote procedure call , niet kan worden gestart opnieuw , maar gris blijft. ??

IMG-8288.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jan 2022 19:08

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Albert

Foutscherm:
Er is geen driver voor de UM-One geïnstalleerd. Tot voor kort moest je PC online zijn om de driver te downloaden en installeren. Tegenwoordig heeft men weer een offline driver ter download staan.
In dat HW foutscherm moet je de onderste optie kiezen; dan wordt alle HW instellingen voor deze kabel weggegooid. En de UM-One USB kabel natuurlijk uit de PC trekken. MIDI loopt nu via de geluidskaart.
Dit staat los van je audioprobleem.

In principe staat alles goed.
Geluid uit 1 box betekent dat in de Motu nog iets ingesteld moet worden. Maar ik kan niet vinden waar. Er is maar 1 schermpje; zoiets als hier in het 2e plaatje: viewtopic.php?f=4&t=4257&p=47648&hilit=motu+probleem#p47648 Maar dit is niet in de MK3. Iemand anders een oplossing ?????
Geluid uit 1 box kan ook betekenen dat in Device channels instellingen, waar nu stereo staat (2x Main out 1-2), dat daar mono gemaakt wordt.
Kun je het het HW Audio Device and Channel scherm ook iets instellen als Analog 1, Analog 2, enz. ipv 2 gecombineerde kanalen 1-2, 3-4, enz.? Dit zouden echt mono kanalen moeten zijn.

Wat als je een hoofdtelefoon in de Motu stopt. Hoor je dan ook maar 1 kanaal?


Een service die op Automatisch staat, loopt al. Die kun je dus niet starten; die loopt al.
Sommige services kun je niet opnieuw starten omdat ze afhankelijk zijn van andere services (opstartvolgorde e.d.)

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 08 feb 2022 13:59

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Goedemiddag,

Het lijkt erop dat na vele omzwervingen het geheel weer werkend is. De audio op fabrieksinstelling hersteld. Een set nieuwe audio kabels. De motu nu ingesteld op analog 3,4 en 5,6, dan scheelt ook weer volume afstellen op de motu zelf.
Nog wat fijnafstemmingen, maar heel tevreden. :| :lol:

Evert-Jan, weer hartelijk dank voor al je hulp!
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 feb 2022 21:33

Re: Installatieprobleem MOTU MK3 i.c.m. HW5/6

Gefeliciteerd, Albert

De volhouder wint. Het kost alleen veel tijd en energie. En je leert er van.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com