Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-924

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 03 feb 2022 13:36

Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-924

Bovenstaande Audi interface en versterker heb ik en die wil ik aansluiten maar kom er niet uit.
Ik heb twee klavieren met een midi interface van Sonarte. De speakers zijn aangesloten op de versterker en nu moet.er.dus de Behringer tussen. Wie kan me helpen?
Alvast bedankt.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 feb 2022 18:59

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Arjan

Welkom op het forum.

Voor de klavieren naar de Behringer heb je MIDI kabel nodig
De MIDI out van de klavieren gaat via de kabel naar de MIDI in van je geluidskaart.
MIDI kabel: https://www.allekabels.nl/searchresult. ... MIDI+kabel (de bovenste in verschillende lengtes)

De driver van de geluidskaart installeren in Windows en als er om gevraagd wordt pas de geluidskaart aansluiten (USB). Wordt er niet om gevraagd, dan pas aansluiten als installatie klaar is.

Audio:
De Behringer U-PHORIA UMC404HD heeft zowel RCA/tulp als Jack 6.3 mm audio-uitgangen
In jouw geval (omdat je een versterker hebt met RCA ingangen) kun je een stereo kabel kopen met aan beide zijden een RCA/tulp plug (dus 2x 2 pluggen)
Kabel: https://www.allekabels.nl/searchresult. ... tulp+kabel in verschillende lengtes
Kabel niet onnodig lang nemen, want de retour is ook de afscherming.

Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 03 feb 2022 20:12

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Dank je wel voor je antwoord Evert-Jan

Nog een andere vraag:
Twee klavieren zijn midi aangesloten op de Sonarte midi interface daarnaast heb ik nog twee klavieren van een oude Johannes. Die heeft midi in en out en thru. Hoe kan ik dit koppelen via de.Behringer? Alvast dank voor een reactie.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 feb 2022 21:06

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Arjan

dan heb je 2 MIDI kabels naar het orgel nodig. De ene kabel van Allekabels gaat van Johannus of Sonarte klavieren naar de geluidskaart.
De 2e kabel van Sonarte klavieren of Johannus naar de PC. Dit heeft een USB aansluiting op de PC.

Van de Johannus kun je de MIDI out NIET gebruiken. Deze is voor de Johannus expander box.
De MIDI kabel komt dus van MIDI thru naar de PC USB/geluidskaart MIDI in.

De 2e MIDI kabel kan deze zijn:
https://www.bax-shop.nl/midi-interface/ ... -interface
ESI MidiMate eX USB 2.0 MIDI-interface
Geen software nodig; plug and play


In HW zie je dan 2 MIDI bronnen binnen komen: Behringer en MidiMate.

Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 03 feb 2022 21:38

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Opnieuw zeer veel dank. Ga het morgen proberen.

Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 05 feb 2022 14:20

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Het is gelukt maar ik heb helaas alleen mono geluid. Geluid komt maar uit een speaker en de subwoofer terwijl er meerdere speakers op de versterker zijn aangesloten. Ik kom er echt net uit. Wie weet is er iemand die er verstand van heeft.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2022 18:59

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Welke HW versie?

En ik zag dat het een 7.2 surround versterker is. Daar zal bij HW gebruikt nooit Rear uit komen. Professionele geluidskaarten kennen geen 5.x en 7.x surround; het zijn monokanalen. HW kent ook geen surround; het zijn 2 stereokanalen: front en rear.
Als je Rear wilt hebben, zal voor HW een 2e versterker nodig zijn of een set actieve speakers.

Berichten: 8

Geregistreerd: 22 jan 2021 21:56

Bericht 05 feb 2022 19:58

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Ik heb HW 7. Wel bijzonder dat er via de Behringer alleen maar mono geluid uit komt. Hiervoor had ik de twee midi interfaces aangesloten via usb op mijn pc en de pc weer via HDMI aan de versterker. Toen had ik wel stereo geluid.
Alleen na de update naar HW 7 kreeg ik te veel tics etc. vandaar dat ik de Behringer heb aangeschaft. Nu kan ik die nog retour sturen dus een goed advies kan ik wel gebruiken. Wat zou ik dan kunnen aanschaffen? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 feb 2022 20:45

Re: Behringer u-phoria umc404hd aansluiten op Pioneer VSX-92

Met die Behringer is niets mis.
Die heeft 4 mono kanalen die samen 2 stereo kanalen vormen.
Je hebt het (denk ik) in HW verkeerd geconfigureerd, er van uitgaande dat je de versterker L/R goed hebt aangesloten op 1, 2 uitgangen van de geluidskaart

De audiokanalen zijn in HW stereo en deze keuze van de (mono) kanalen is: 0001/0002 en dan 0003/0004
Of te wel altijd met een oneven nr beginnen
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roggeveen en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com