Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Midi signaal

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 10

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:22

Bericht 08 mei 2012 21:24

Midi signaal

Hallo,

Ik heb een Ahlborn DS 26 die niet helemaal meer goed werkt. Omdat ik een midi orgel altijd al leuk vond, en er een midi uitgang op de Ahlborn zit, vond ik dit een goede gelegenheid om mijn computer te koppelen aan de midi uitgang van het orgel. Op het eerste gezicht lijkt het dat dit ook is gelukt, als ik 1 of 2 toetsen indruk dan komt er inderdaad geluid uit de computer, maar als ik echt ga orgel spelen raakt de midi in de war en heb ik de panic knop nodig. In de computer zie ik dan dat het signaal om de toets weer op te heffen niet is aangekomen. (ik twijfel of dat alle signalen om toetsen in te drukken wel zijn aangekomen)
De vraag is nu waar het probleem zit. Ik heb zelf al een beetje het internet afgezocht dan wordt er gewezen op een zwak midi signaal. Heeft iemand een idee of dit inderdaad het euvel is, en zo ja wat ik er het beste aan zou kunnen doen.

Wim

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 mei 2012 21:30

Re: Midi signaal

Wim

het ligt in het hele traject van de Alborn t/m Hauptwerk.
belangrijk is om aan te geven hoe je orgel en computer aan elkaar gekoppeld hebt.
Waarschijnlijk verslikt een MIDI driver zich

Berichten: 10

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:22

Bericht 08 mei 2012 21:43

Re: Midi signaal

Aan het orgel hangt een midi naar usb kabel (merkloos met led indicatielampje) die in de USB poort van de computer is gestoken. Op het orgel wordt deze in de standaard midi in en out poort gestoken.
Ik heb de stekkers ook al eens omgewisseld maar dat wil niet helpen.
Op de computer zelf heb ik op dit moment alleen maar Jorgan. Als alles technisch werkt dan ga ik pas aan mooi geluid denken. Doe nu ook nog alles via de speakers van de computer.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 mei 2012 21:47

Re: Midi signaal

wimv schreef:Op de computer zelf heb ik op dit moment alleen maar Jorgan.
Maar test je nu wel met Hauptwerk of test je met JOrgan?

Midi In (dit staat op de kabelkonnektor) moet aan Midi out van je orgel. De andere konnektor is niet direct nodig voor deze test.

En als je snel speelt, zie je dan die lampjes in de kabel ook zo snel oplichten?

Berichten: 10

Geregistreerd: 07 mei 2012 21:22

Bericht 08 mei 2012 21:58

Re: Midi signaal

Ik test niet in hautpwerk maar in JOrgan, al denk ik niet dat dat de oplossing zou zijn. Als ik met een standaard midi pianotje werk gaat het ook mis.
Voor wat betreft de ledlampjes. Het rode lampje =verbinding met de computer doet het goed. De andere 2 lampjes geven geen of nauwelijks singaal.
Het bovenklavier = kanaal 1 doet het redelijk goed.
Het onderklavier = kanaal 2 en pedaal = kanaal 4 doen het niet goed.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 mei 2012 22:04

Re: Midi signaal

Ik ken Jorgan van naam en de plaatjes en daar blijft het ook bij, dus ik moet passen om het probleem verder op te lossen.

De Midi ledjes lichten kort op als een toets wordt ingedrukt of wordt losgelaten. Hoe meer en sneller je de toetsen indrukt, des te helderder het lampje oplichten.

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com