Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 08 jul 2012 21:26

Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Ik heb nog een vraagje over het aansluiten van een hoofdtelefoon. Met mijn geluidskaart (M-Audio Delta 1010 LT) kan ik in principe 8 kanalen (2x4) gebruiken. Momenteel gebruik ik er 6, voor elk werk 2 (bij gebruik van twee klavieren en pedaal. Is het nu mogelijk om op een eenvoudige manier een hoofdtelefoon aan te sluiten, zodat vanaf dat moment alle kanalen via die hoofdtelefoon gaan? Of moet ik dan een tweede configuratie aanmaken met alles via 2 kanalen?
Tweede vraag: de geluidskaart heeft geen hoofdtelefoonaansluiting. Kan de hoofdtelefoon rechtstreeks op de uitgang, of moet daar nog een versterkertje tussen?

Groet, Lucas

Berichten: 566

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:12

Bericht 09 jul 2012 07:46

Re: Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 jul 2012 10:43

Re: Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Ha ook voor mij een handige tip!

Wat die kabel omvormer betreft, je kunt beter meteen een tulp met grote jack nemen, dat scheelt namelijk voor het verkleinen/vergroten van het signaal, ik liet me vertellen dat een tussenplug voor kwaliteitsverlies zorgt i.v.m. de ruimte van de doorgang.
Ik heb zelf in mijn orgel reeds een voorbereidde aansluiting, dat is ook met een grote jack opening.(zal wel verkeerde woorden gebruiken, ik ben een leek..., maar jullie snapt vast wat ik bedoeld ;) )
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 09 jul 2012 11:40

Re: Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Een mix van de kanalen kan je maken in HW, de kaart lijkt deze functie ook zelf te hebben. Maar mogelijk is alleen font-geluid voldoende voor een hoofdtelefoon ?

"Within the Delta 1010LT’s PCI chip is a hardware digital mixer. Controlled by the Delta Control Panel software, it may handle all of your mixdown needs, give you extra control of all left, right and stereo levels plus pans, solos, and mutes, or simply give you an alternate or headphone mix."

Zie pagina 3 van de manual op http://www.m-audio.com/images/global/ma ... Manual.pdf

WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 09 jul 2012 11:54

Re: Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Ik ga toch voor Peters oplossing, dat kost n.l. geen extra geheugen, en dat heeft een 1010LT wel nodig, wil je de laagst mogelijke latency kunnen (blijven) gebruiken.
Dus gewoon via HW en niet via de M-Audio, want daar heb je vlgs mij een hulpprogr. bij nodig en een progr. kost geheugen... :cry:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 59

Geregistreerd: 21 jan 2012 19:11

Bericht 09 jul 2012 22:04

Re: Hoofdtelefoon, hoe aansluiten?

Bedankt voor alle antwoorden, zo te zien is er een pasklare oplossing!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com