Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Ritme op pc-orgel?.

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 11 jul 2012 08:07

Bericht 11 jul 2012 08:28

Ritme op pc-orgel?.

Is het mogelijk om op een 'Hauptwerk'-achtige manier ook een ritme in te bouwen in een pc gebaseerd orgel zodat zowel klassieke als moderne muziek mogelijk is / wordt??
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 11 jul 2012 09:23

Re: Ritme op pc-orgel?.

Kijk...dat is nu weer eens een origineel onderwerp, Alphons....
waar ik helaas het antwoord niet op weet :(
Maar wellicht "mn buurman Jan-Wim" wel, want die zie ik best "Utrecht spelen met een drummetje eronder en een triangeltje erboven"! ;)

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 11 jul 2012 11:12

Re: Ritme op pc-orgel?.

Op Contrebombarde hoor ik dat AMLaMort dit soort dingen doet als hij improviseert.
Ik weet niet hoe, maar het kan dus wel.

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/7669

p.s. je kunt de tremulanten van Utrecht prima gebruiken als ritme, ik hoor er wel een lekkere beat in.

Groetjes,
karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 jul 2012 16:26

Re: Ritme op pc-orgel?.

RonD schreef:Kijk...dat is nu weer eens een origineel onderwerp, Alphons....
waar ik helaas het antwoord niet op weet :(
Maar wellicht "mn buurman Jan-Wim" wel, want die zie ik best "Utrecht spelen met een drummetje eronder en een triangeltje erboven"! ;)

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!
Ron




mmmmm zal het overwegen bij mijn volgende orgel Ron :lol: :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 jul 2012 18:54

Re: Ritme op pc-orgel?.

Ik ben er mee bezig geweest, maar het valt niet mee om dit te realiseren in Hauptwerk. Misschien is er een orgel met ritmebox opgenomen, dan is het makkelijker.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 11 jul 2012 21:34

Re: Ritme op pc-orgel?.

Hoi Alphons,


Ik heb je even een prive bericht gestuurd met het email adres van AMLaMort. Misschien kan hij je verder helpen...

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 jul 2012 09:43

Re: Ritme op pc-orgel?.

Er zijn losse modules te koop, b.v. van Roland(nee, niet onze forist... ;) ) of Wersi. Die kun je gewoon via midi aansluiten. 20 jr. geleden had ik zo'n ding al op mijn klassiek orgel aangesloten, met toen een prachtige mix mogelijkheid. Echte trompetten, je eigen ritme's inspelen etc., prachtig!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 13 jul 2012 10:38

Re: Ritme op pc-orgel?.

Bij Content kan je volgens mij ook een dergelijke module als extra aanschaffen....."zit er zelfs een heel zangkoor in je orgel gekropen" 8-)
Ron
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 13 jul 2012 10:44

Re: Ritme op pc-orgel?.

Ja, maar ik weet niet of daar ook al die drums, ritmes en andere instrumenten opzitten.
Mijn ervaring is dat de modules bij een klassiek orgel uitsluitend klassieke opties bieden en volgens mij bedoelde hij dat juist niet.
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 13 jul 2012 12:31

Re: Ritme op pc-orgel?.

Wellicht heb je gelijk Kees....ik heb me daar toen niet in verdiept omdat ik dat toch niet "op mn orgel" wilde ....
maar alleen om aan te geven dat zoiets (koor of ritme/drums etc.) eigenlijk voor een orgel met MIDI niet uitmaakt...maar ik ben leek hoor.
Ron

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 13 jul 2012 21:41

Re: Ritme op pc-orgel?.

Ik weet in ieder geval dat er wel mogelijkheden zijn met Arpeggiator vst-plugins in Reaper. Ik heb heb iets dergelijks ooit met Cakewalk Sonar geprobeerd. Arpeggio's kun je echter beter net zo goed zelf spelen. ;) Ik denk dat als je ritmes zou willen produceren dat je dat 't beste kunt doen met een hardwarematige module met ritmes/drumkits erin, zoals dat hierboven al is voorgesteld. Met software synthesizers kun je ook een hoop voor elkaar krijgen, dat zijn goede alternatieve voor een losse module.

Berichten: 126

Geregistreerd: 12 feb 2011 12:22

Woonplaats: Veluwe

Bericht 14 jul 2012 12:04

Re: Ritme op pc-orgel?.

Een losse module via midi is inderdaad het beste.
Zelf gebruik ik al jaren een Roland XV-3080.
Hiervoor had ik een Roland SoundCanvas.
Tweedehands is er voor weinig geld nog veel van dit spul
te koop.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 14 jul 2012 12:21

Re: Ritme op pc-orgel?.

Ja, ik ben dat met je eens Dirk, doch ik ben niet zo'n techneut, dus durf dan niet meteen zeggen dat een losse module het beste is, aangezien ik geen ervaring met die softwarematige programma's heb. Wat ik echter wel zeker weet, met een module kun je zonder enige!! vertraging spelen, ook zonder gebruik van HW. Met software heb je nu eenmaal extra rekentijd nodig en dus minimaal een pc zoals Jan Wim die heeft... ;)
Je hebt dan dus twee prachtige instrumenten via één console.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb nog altijd spijt dat ik mijn Wersie module destijds tegen een Roland keyboard(toen de E-86, een tamelijk professioneel apparaat) heb ingeruild. Nu komt het er gewoon niet meer van. En ik houd zo van accordeon etc.... :cry:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com