Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 16 jul 2012 21:47

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Morgen zal ik de specs vermelden, ik ben het beetje zat aan het raken, het duurt maar en duurt maar en ik moet morgen vroeg op.
Je hielp me overigens ooit eerder met mijn MB, het is uit het hoofd een P7P550 o.i.d.

Turbo boost is dus zo'n prog. wat de BIOS zelf aanpast.
Waarschijnlijk moet dan ook de flex.voltage op fixed? Maar, zoja, op welke getallen.

Morgen hoop ik er op terug te komen.

Dank weer alvast!
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 16 jul 2012 22:15

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Kees

Even op internet gekeken; het is de ASUS P7P55D http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7P55D/#download
Ook in deze BIOS is het de AI Tweaker. De "AI Overclock tuner" moet je manual zetten; de default waarden worden dan gebruikt en die kun je handmatig wijzigen (maar dat natuurlijk niet doen).
Verder "Turbo ratio" op "By per core" zetten (stond waarschijnlijk op "Bij All core"). Windows kan dan niets aan de clock wijzigen; alleen in het BIOS kun je dat handmatig doen.

Ik zou bovenstaande alleen doen als het TIK probleem weer optreedt; niet op voorhand.

Evert-Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jul 2012 21:40

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Nou, houd je vast... 8-)

Na een schone installatie, verwijderen van werkelijk alle sporen van de vorige installatie's etc. gisteren de Delta 1010LT en HW 3.30 opnieuw geïnstalleerd.
E.e.a. duurde me wat te lang..., maar het resultaat mag er tot nu toe zijn, ik speel op een buffersize van 256 quadrofonisch met Caen, St.Max en Freiberg met alles open, armen erop, kortom, tekeer gaan als een je weet wel :oops: , ZONDER kraken/tikken!

Wat nu de precieze reden is geweest, Joost mag het weten, ik heb geen idee.
De services staan zoveel als werkbaar is uit, waaronder Windows Search en Indexering uit, Updaters van Windows en Norman en alle andere op handmatig. Networkserv. etc., op RPC's na, uit.
Verder de twijfels op handmatig.
E.e.a. ook conform advies van Schoonepc.nl
Heb naast Windows7 en HW nu alleen nog Norman, Turbo V Boost(op Ultimate, stond voordien op auto!) en I.Probe(Fancontrol) draaien.
Na het installeren van alle 39 orgels de schijf met MyDefrag gedefragmenteerd, doch vooraf ook nogmaals alles opgeschoond, tmp/temp, history etc. en register gecleaned met CCleaner en Glary(wat een gaaf prog.!)

Voor alle meedenken, tips etc. van Evert-Jan, Jan-Wim en André, heel hartelijk dank!
Deze situatie heeft me weer veel geleerd en nuttige hulpprogramma's opgeleverd(Dank EJ!!)

Tja, nu de lange termijn, ik hoop dat het nu definitief is opgelost. Ik ga de pc weer gewoon als voorheen gebruiken.

Ik ben i.i.g. op dit moment een zeer tevreden mens, dat is soms wel eens anders... ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 jul 2012 22:47

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

gefeliciteerd, Kees, met dit resultaat. Je was wel een tijdje van de straat maar kunt nu weer vol aan de bak (met orgelspelen) :lol: .
Oorzaak van dit alles? ik heb geen idee; er is te weinig onderzocht om dit boven tafel te krijgen. Maar met de herinstallatie heb je alle orgels ook weer voorbij zien komen ...........
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 17 jul 2012 23:02

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Ik denk dat Patchmix en de Emu 1820m een oorzaak zouden kúnnen zijn.
Toen ik die heb geïnstalleerd, is de ellende begonnen. O.a. kortsluiting etc.
Ook kwam ik een Asiobestand tegen, wat op dezelfde dag als de Emu/PM is geïnstalleerd, wat via jouw programma Revo boven water kwam. Ook dat is verwijderd.
Wat Googlen gaf aan dat dat i.i.g. conflicterend zijn kan!!
Zou me niets verbazen, wanneer dat dus ook hier een rol speelde. I.i.g. heeft PatchMix me meer ellende dan goeds bezorgd, dat spijt me, want het geluid via de Emu was beslist mooi en vol. M.n. Caen kwam er zeer goed mee uit de verf.
Maar, dat is lekentaal, want ik kan dat niet hard maken.
Ik ben blij toe dat ik geen nieuw Moederboord moet... Had een koopje aan die 1010LT, nog geen vijftig via Marktplaats, maar dan was het alsnog duur grapje geworden!

Nu met alles op 256 én quadrofonisch, is het puur feesten!!
't Is dat Jolanda de nacht in moest en vanavond sliep, want anders... Dan had de hele straat kunnen meegenieten(hoop ik... :roll: ;) )

Een schone pc, zonder het hoognodige, is maar alles, dat is i.i.g. wel de conclusie die we/ik kunnen/kan trekken.

Alle orgels en cembalo's kwamen langs ja, mooi, minder en niet mooi... Ze zijn i.i.g. niet allemaal meteen speelklaar geladen.
Freiberg, St. Max., Rabstejn, Caen en Smecno blijven toch wel de favorieten. En ja, laat ik eerlijk zijn, dat is toch ook gewoon genoeg... :oops:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jul 2012 10:02

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Hoi kees,

fijn om te horen dat alles weer is zoals het moet zijn

veel succses

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 18 jul 2012 10:50

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

Jan Wim schreef:Hoi kees,

fijn om te horen dat alles weer is zoals het moet zijn

veel succses

gr

Jan Wim

256 hè!!!! 8-)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jul 2012 11:32

Re: Services uitschakelen? Kraak/Tik storing

256 hè!!!! 8-)



kijk dat zijn nog eens cijfers :lol:

maar dat is perfect
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com