Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

bas weergave

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 30 aug 2012 00:23

Re: bas weergave

hallo allemaal,

Vind het wel leuk hoor dat een vraag weer even wat leven in de brouwerij brengt. Afdwalen vind ik dan ook niet zo erg.
Wacht even af tot de midispullen er zijn en dat die zijn ingebouwd en ga dan wel wat uitproberen met de opstelling van de speakers.
Ben er b.v. in de woonkamer achter gekomen dat mijn speakers van de stereo op 20 cm van de muur een veel beter geluid in het laag prodceren dan wanneer deze strak tegen de muur staan of verder weg.
Mocht ik dan nog wat missen in de bas, dan zal eerst maar eens wat proberen met een goede krachtig subwoofer.
gaat alleen maar om de laagtse 7 tonen, vanaf dat punt vind ik voldoende power uit mijn installatie komen op dit moment.

Maar even voor de duidelijkheid, de vraag was/is of er iemand ervaring heeft met een basspeaker onder de orgelbank.
met b.v. 1 a 2 cm afstand gemonteerd en de speaker naar boven gericht. Zou dit kunnen bijdragen aan een goede/betere basweergave? of heeft het geen zin?
Ik ben echt een leek op dat gebied.

Geluid geproduceert door een orgelpijp is iets anders dan hetzelfde geluid/dezelfde klank door een speaker qua draagkracht, weet ik inmiddels door eigen ervaring thuis (en de buren ook ;) haha)




Jan Wim schreef:sorry Andre

voor het afdwalen van het onderwerp.

ik snap goed wat je bedoelt, maar geloof me dat kan je niet bereiken met low budget
een woofer die in je orgelklep rond de 20Hz kan leveren bestaat niet, of je moet wel een geldboom hebben?

20Hz dan neem je de trillingen waar in de muziek( dit is heel wat anders dan dat je een goedkope sub opendraait en dan voel je ook trillingen, maar dan word alles versterkt)

als je toch zoiets gaat maken dan zou ik 2 sub speakers bouwen, met een woofer voor de hogere harmonische.

maar wil je de trilling ervaren dan ontkom je er niet aan om de drivers verkeerd om te plaatsen( omdat de energie aan de achterzijde van de speaker veels te weinig is om trilling door te geven)
dit verkeerd om plaatsen gaat je een BOOM in het laag geven en dat klinkt niet goed.

heb er zelf al mee geknutseld, maar het resultaat vond ik niet goed.

gr

Jan Wim
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 sep 2012 14:55

Re: bas weergave

Kwam op het internet deze subwoofer tegen die claimt tot 1 HZ te gaan :?: :?:
http://www.rotarywoofer.com/
ook Cameron Carpenter heeft ze gebruikt.
http://www.rotarywoofer.com/telarc/tela ... rding.html
Interessant voor de sublaag liefhebbers.
Wel even de funderingen van je huis checken voor je er aan begint :lol:

Groet Jan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 sep 2012 15:17

Re: bas weergave

Hallo Jan,
Heb je de prijs gezien 22000 - 26000 dollar incl. installatie. Voor een goed bedrijfszekerheid heb je er 2 nodig. Maar dan heb je ook wat. :lol: Eindelijk een virtuele 128 voet in huis. dat heeft geen kerk.

gr

André
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 sep 2012 15:47

Re: bas weergave

Gelukkig staat de dollar koers nu op 78 eurocent dus dat valt weer mee ;)
Hou je nog wat geld over om een paar samplesetjes aan te schaffen. :D

Groet Jan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 sep 2012 16:11

Re: bas weergave

Toch maar even met mijn vrouw praten. Komen we eindelijk van die lastige buren af die over geluidsoverlast van de kinderen klagen :lol: .
Die subwoofers hebben een zwak punt dat zijn de rotor bladen en de motor. Deze geven eea aan bijgeluid dat je zal horen en daarnaast weet je niet hoe de geluidsweergave is, maar het blijft uniek tot 1 hz. Ik was al blij dat het tot 8 hz lukt (maar wel zuiver).
En dan die batterij speakers. Dat kost ook het nodige.
Ik had die demo graag gehoord.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 11 sep 2012 16:44

Re: bas weergave

ehhhhhh....heren, ik geloof ik ook ergens aangegeven dat ik een low-budget oplossing zoek :D
maar bedankt voor de tip, heb hier nog wel ergens een oude ventilator staan die ik kan ombouwen :)

Andre schreef:Hallo Jan,
Heb je de prijs gezien 22000 - 26000 dollar incl. installatie. Voor een goed bedrijfszekerheid heb je er 2 nodig. Maar dan heb je ook wat. :lol: Eindelijk een virtuele 128 voet in huis. dat heeft geen kerk.

gr

André
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 11 sep 2012 16:56

Re: bas weergave

Is dit dan geen low budget oplossing dan ;) ? Het geluid komt wel erg low en je bankrekening ook :lol: .
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 12 sep 2012 00:07

Re: bas weergave

Ja achteraf wel zeer low budget hahaha :D maar dan zit ik ook meteen aan de grond :roll:


Andre schreef:Is dit dan geen low budget oplossing dan ;) ? Het geluid komt wel erg low en je bankrekening ook :lol: .
Geen dag zonder Bach!
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com