Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

geluidsproblemen Focusrite

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 30 aug 2012 10:39

geluidsproblemen Focusrite

Hauptwerkgebruikers,
Het volgende vreemde verschijnsel doet zich iedere dag eenmaal voor:
Na ongeveer een uur spelen verandert bij het bespelen de normale orgelklank in een zeer storend zwaar geluid.
Dit gebeurt onafhankelijk welk orgel er geladen is en ook onafhankelijk van het aantal registers wat openstaat. Welk register er openstaat en welke toets je indrukt is niet van invloed op het geluid. Wel is het zo dat er niets hoorbaar is als er geen toetsen ingedrukt worden.
Is er geen enkel register geopend en er wordt een toets ingedrukt, dan klinkt toch die storing.
Het is heel eenvoudig verholpen door iets aan te klikken van het Hauptwerkmenu. Het maakt niet uit wat je kiest. Standaard zet Hauptwerk dan alle registers uit. Als je dan na het wegklikken van de willekeurige menukeuze weer terugkomt bij het geladen orgel, blijkt alles weer prima te werken. Ook doet zich dan de storing niet meer voor, totdat de computer weer uitgeschakeld wordt.
De processor en de geluidskaart worden niet overbelast. Dat heb ik gecontroleerd.
Heeft iemand dit ook weleens bij de hand gehad, of kan iemand dit vreemde verschijnsel verklaren?
Geluidskaart: Focusrite Saffire USB6
Computer: Intel I7 24 Gb geheugen
Alvast bedankt voor het meedenken.
Johan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 aug 2012 11:12

Re: geluidsproblemen Focusrite

Ik weet niet of je nog een andere geluidskaart hebt of kan lenen, anders zou je die moeten proberen, dan weet je of het in de geluidskaart zit of in de pc.
Ik vermoed nl in de pc omdat je als je activiteit in hauptwerk hebt dat het over is. Dan lijkt het niet op een geluidskaartprobleem.
Over de focusrite is trouwens al op dit forum en op het forum van Hauptwerk zelf geschreven, moet je dat er even bijpakken.
mvg

André

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 aug 2012 11:41

Re: geluidsproblemen Focusrite

Johan

ik denk dat het een driver probleem is of voedingsprobleem is (of combinatie van die 2).
Bij opstarten van de PC wordt de geluidskaart door de driver niet goed geïnitialiseerd; misschien dat de geluidskaart bij aanzetten van de PC even te veel stroom vreet via de USB en dat USB dat niet kan leveren.

Doordat je een menu item in HW aanpast, wordt het (midi en) audio kanaal/driver opnieuw geïnitialiseerd waarbij de voeding op je USB geluidskaart wel stabiel is. Daarna gaat het dus wel goed zoals je schrijft. Als je dit "menu wijzigen" direct na het opstarten van HW zou doen, dan zou het probleem dus niet voorkomen.

- Laatste versie van de driver van de geluidskaart geinstalleerd?
- Ander USB kanaal van je PC al geprobeerd?
- is er een mogelijkheid van externe voeding van de geluidskaart?
- Kijk ook even op je PC onder apparatenbeheer en dan USB controllers. Onder tabblad Energie (oid, ik heb geen Windows 7 - PC aan) staat het actuele verbruik en bij tabblad Energiebeheer moet in ieder geval geen vinkje staan dat de PC het apparaat mag uitschakelen.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 aug 2012 12:38

Re: geluidsproblemen Focusrite

Focusrite 6 usb heeft geen mogelijkheid voor externe voeding. Had ik even over het hoofd gezien.
Dan zou ik eerst proberen wat Evert Jan zegt.
Er zijn ooit driverproblemen met deze geluidskaart geweest. die zouden opgelost moeten zijn.

Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 30 aug 2012 19:14

Re: geluidsproblemen Focusrite

Het betreft niet mijn eigen Hauptwerk orgel. Ik zal de voorstellen deze week uitproberen in de hoop dat het effect resulteert.
Groeten en bedankt,
Johan

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 14 sep 2012 21:33

Re: geluidsproblemen Focusrite

is het al opgelost?

mvg
André

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com