Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Asio driver

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 12 okt 2012 17:34

Asio driver

Sinds kort werkt mijn asio driver niet meer.
Ik gebruikte deze omdat ik de geluidskaart van mn laptop gebruik en kon zodoende de latency verminderen tot 9ms. Als ik nu echter de Asio wil gebruiken komt er helemaal geen geluid vandaan (dus ook geen gekraak o.i.d.). Om dan te moeten overstappen naar de standaard drivers waarbij zelfs op 46ms nog gekraak vandaan komt bij Caen...

Ik heb uiteraard de driver van de laptop verwijderd en hem er opnieuw opgezet, maar helaas geen resultaat.

Heeft iemand een idee? Bij voorbaat hartelijk dank!

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 12 okt 2012 21:21

Re: Asio driver

welk merk audiokaart en welke driver?
Kijk ook even in de Hauptwerk general settings --> Audio settings of je daar de Asio driver wel is ingesteld. Als je HW opstart en de driver en/of audio kaart is niet beschikbaar, dan heeft HW bij de volgende keer geen audiodriver geselecteerd en dus geen audio

Berichten: 60

Geregistreerd: 06 aug 2012 21:25

Bericht 13 okt 2012 13:41

Re: Asio driver

Ik heb de driver gebruikt die hier te downloaden is: http://www.asio4all.com/

In Everest zie ik onder Computers - Overzicht - Geluidskaart staan: Speakers (Realtek High Definition)

Het werkte eerst perfect met die driver van Asio...

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 okt 2012 18:49

Re: Asio driver

In ieder geval moet je ASIO4ALL 2.10 - English versie gebruiken en niet de laatste 2.11beta. Deze geeft vervorming door het resampelen.

En in de Hauptwerk general settings --> Audio settings: zie je daar de Asio driver wel staan?

De ASIO driver wordt nl opgestart als je HW start. Deze zul je met Everest niet zien als audiokaart; het is alleen een interface tussen (bijv.) HW en je geluidskaart en passeert o.a. de Windows mixer

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com