Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

2 geluidskaarten mogelijk?

Toon actieve onderwerpen


Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 okt 2012 00:46

2 geluidskaarten mogelijk?

Ik heb een M-audio interface met een stereo uitgang. Ook is een S/PDIF uitgang aanwezig, maar deze kan ik niet eenvoudig aansluiten op mijn versterker.
In plaats van een andere interface te kopen vroeg ik mij af of het ook mogelijk is om een tweede audiointerface aan te sluiten om extra uitgangen te creëren.
Iemand hier ervaring mee?

Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 15 okt 2012 16:00

Re: 2 geluidskaarten mogelijk?

Je kunt op je pc maar 1 ASIO driver tegelijk gebruiken. Meerdere geluidskaarten tegelijk gebruiken kan daarom alleen als deze samen dezelfde driver gebruiken en door die driver als het ware als 1 geluidskaart beschouwd worden. Ik weet dat dit kan met meerdere 1010LT's, maar ik betwijfel of dit ook met jouw kaart kan. Staat er iets over in de handleiding? Zo niet, dan mag je aannemen dat het niet kan.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 15 okt 2012 17:22

Re: 2 geluidskaarten mogelijk?

Gerrit schreef:Je kunt op je pc maar 1 ASIO driver tegelijk gebruiken. Meerdere geluidskaarten tegelijk gebruiken kan daarom alleen als deze samen dezelfde driver gebruiken en door die driver als het ware als 1 geluidskaart beschouwd worden. Ik weet dat dit kan met meerdere 1010LT's, maar ik betwijfel of dit ook met jouw kaart kan. Staat er iets over in de handleiding? Zo niet, dan mag je aannemen dat het niet kan.



Inderdaad, van bepaalde M-audio kaarten kan dat.
Ik moet dus niet op zoek gaan naar een tweede audiokaart.

Toch nog een wedervraag: Ik meen mij te herinneren dat forumleden naast de "Hauptwerk audiokaart" voor extra kanalen ook nog de standaard geluidskaart van de PC gebruiken. Hoe gaat dat dan praktisch in z'n werk?

Jan

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 15 okt 2012 17:32

Re: 2 geluidskaarten mogelijk?

Ik neem aan dat voor de standaard audiokaart dan een DirectSound-driver gebruikt wordt. Die kan naast de ASIO-driver gebruikt worden. Maar kan me niet goed voorstellen dat dat bevredigend werkt. Een DirectSound-driver is immers niet geschikt voor HW. Maar ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus kan er verder weinig over zeggen.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 15 okt 2012 18:36

Re: 2 geluidskaarten mogelijk?

Ik heb een tijdje de onboard voor de rear gebruikt. Met Caen en St. Max. moest de latency dan op 2048 ging net maar ik ben blij met mijn 1010LT. Nu kan alles op 256.

En b.v. een M-Audio Audiophile 2069 of de nieuwere, 196, kunnen vlgs. mij wél, maar dat is een kwestie van een tel. naar b.v. Baxshop.
1010LT kan indd. sowieso. Dan heb je 16 kanaals, zonder de s/pdif.... :roll:
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com