Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem midi

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 04 dec 2012 16:46

Re: Probleem midi

GerrGouw schreef:.
Op het CME-keyboard zit een midi-schuifregelaartje, dat toegewezen als totaal-volume regelaar maar was ook toe te wijzen als fine-tuning (gemakkelijk als je samen speelt met andere instrumenten). De fine-tuning was ook aan het losse zwelpedaal toe te wijzen. De registers van Gapinge toegewezen aan de hoogste toetsen van het klavier.
(registreren zonder muis).


Ik heb dat toewijzen van registers aan toetsen ook geprobeerd, maar dat is mij niet gelukt.
Hoe kan ik dat doen? op het moment dat ik registers toewijs, werkt het klavier niet meer met het orgel.
Registers werken dan overigens ook niet ;) zal wel een handigheidje zijn.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 04 dec 2012 17:59

Re: Probleem midi

Ben me geen handigheidje bewust André.
Zal het nog wat uitgebreider proberen met de CME en de Opus25, hoor je.
HGroet, Gerrit uit Gouda

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 dec 2012 19:15

Re: Probleem midi

Andre_Kaptein schreef:Ik heb dat toewijzen van registers aan toetsen ook geprobeerd, maar dat is mij niet gelukt.
Hoe kan ik dat doen? op het moment dat ik registers toewijs, werkt het klavier niet meer met het orgel.
Als je een klavier toewijst, dan doe je dat van C - c'''' (of te wel de hoogste toets; misschien f''' ??).
Als je daarna een register toewijst aan een van die hoge toetsen, heeft zo'n toets een dubbele functie: nl. afspelen van de bijbehorende toon èn register trekken/dicht doen. Tijdens het toewijzen geeft Hauptwerk dit ook aan dat er een dubbele functie gedefinieerd wordt. Ik denk dat je dat in dat window te snel klikt ipv even de tekst te lezen.
Ik zou in jouw geval dan kiezen voor "alleen laatste toewijzing", dus register toewijzen. Ik heb geen orgel aanstaan dus kan niet even naar de letterlijke Engelse tekst kijken.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 05 dec 2012 15:06

Re: Probleem midi

Dat ga ik eens even uitproberen! THNX!
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 05 dec 2012 17:14

Re: Probleem midi

We zijn er bijna.
Als je het klavier toewijst met Auto-detect, dan neem je van de laagste tot de hoogste die je tot het klavier wilt laten horen. Alle hogere toetsen zijn dan vrij beschikbaar voor álle orgelfucnties die met Auto-detect in te stellen zijn. En dat zijn er héél veel.
Bijv. een 5 oktaafs ingesteld tot f, heeft nog 7 vrij toewijsbare toetsen over.
Die hoogste toetsen hebben dan geen enkele relatie meer met het speeldeel van het klavier.

De Opus 25 als proef ingesteld op 3 ½ oktaaf. Er waren dus 2 x 19 toetsen vrij toewijsbaar.
Registers en met View / large control panels van alles en nog wat toegewezen aan die 38 toetsen. Het werkte allemaal gelijktijdig met links gewoon doorspelen.

Wat nog wel even een punt is, dat het Toggle state vinkje aan moet in het Auto-detect menu.

Het enige wat nog ontbreekt (m.i.z.), is een schuifje voor de HW tremulant diepte en snelheid en knopjes om die per klavier aan / uit te zetten.
Sorry echie liefhebbers ! :shock:

http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=21&t=10855
Hier wordt een extra keyboard gebruikt op die manier.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 06 dec 2012 10:07

Re: Probleem midi

Nou het is gelukt hoor, en idd dat ene vinkje is wel even van belang.
Voor Gapinge heb ik nu e.e.a. toegewezen, en dat is simpel omdat ik een klavier vrij heb.
Maar je kan aan een toets dus ook meer functies tegelijkertijd toewijzen.
Echt registreren lijkt me niet zo heel handig, maar presets op die manier toewijzen wel weer.
Geen dag zonder Bach!

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 06 dec 2012 15:05

Re: Probleem midi

meer functies tegelijkertijd toewijzen

Zo zal je het niet letterlijk bedoelen André ?
Meerdere functies wel, maar wel op toetsen naast elkaar. En je kunt naar believen herzien.
Je kiest zelf. Dat het mooie refrein van het HW lied.
HGroet, Gerrit uit Gouda
Vorige

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com