Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Instellen Geluidskaart

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 03 jan 2013 13:43

Instellen Geluidskaart

Ik heb mijn Geluidskaart nl. een M-Audio Delta 1010 LT ingebouwd in de computer. Er was ook software bij geleverd,en die ook geinstalleerd. Maar nu is mijn probleem, dat ik op mijn Toucscreen geen Delta Control Panel krijg, dus kan ik de geluidskaart niet besturen. En nu heb ik ook 2 nieuwe actieve Studio Monitoren, waarvan er 1 zeer zacht is, maardat moet toch met een Control Panel bij te stellen zijn. Nou Hauptwerk-vrienden als er iemand is die hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag, met vr gr gerritb

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 jan 2013 14:05

Re: Instellen Geluidskaart

Heb je ook op de site van M-audio gekeken? Daar staan alle drivers voor de diverse besturingssystemen.
Misschien moet je de control panel ook separaat downloaden en installeren?
Bij de M-audio interface die ik had (geen 1010) stond rechtsonder in het scherm een nieuw pictogram (iets met rood er in)
Als je links en rechts van je monitoren omwisselt op je geluidskaart, verhuist het "zachte" kanaal dan mee?

Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jan 2013 14:07

Re: Instellen Geluidskaart

Hoi Gerrit,

download eerst van de site de laatste software, kan zijn dat de bij geleverde software al weer wat ouder is.

na de installatie krijg je als het goed is een pictogram in je taakbalk(win7)
als je die opent kan je alle aangesloten kanalen beinvloeden.

succses

gr
JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jan 2013 14:10

Re: Instellen Geluidskaart

sorry Jan zag dat je al het juiste antwoord gegeven had
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 jan 2013 14:53

Re: Instellen Geluidskaart

Jan Wim schreef:sorry Jan zag dat je al het juiste antwoord gegeven had


Of het juist is moet nog blijken :?:

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 03 jan 2013 18:25

Re: Instellen Geluidskaart

moet het goede antwoord zijn, heb n.l. precies de zelfde geluidskaart ;)
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 03 jan 2013 21:36

Re: Instellen Geluidskaart

Allemaal hartelijk dank voor jullie snelle reacktie, met de vraag over mijn geluidskaart.
dank zij jullie reaktie is het control panel nu aanwezig.
naar mijn inzien staat alles naar behoren ingesteld.
op lijn 1 studio monitor links van het orgel, op lijn 2 studio monitor rechts van het orgel,
op lijn 3 zuil rechts achter mij en op lijn 4 zuil links achter .

lijn 3 en 4 werken uitstekend .

lijn 2 geeft goed geluid ,lijn 1 nauwelijks hoorbaar, Jan Jij vroeg om de lijnen om te draaien, het geluid verhuisd
niet mee , ik hoop dat jullie iets kunnen aandragen om dit probleem op te lossen.

alvast hartelijk dank : Gerrit B

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 jan 2013 21:58

Re: Instellen Geluidskaart

gerritb schreef:Allemaal hartelijk dank voor jullie snelle reacktie, met de vraag over mijn geluidskaart.
dank zij jullie reaktie is het control panel nu aanwezig.
naar mijn inzien staat alles naar behoren ingesteld.
op lijn 1 studio monitor links van het orgel, op lijn 2 studio monitor rechts van het orgel,
op lijn 3 zuil rechts achter mij en op lijn 4 zuil links achter .

lijn 3 en 4 werken uitstekend .

lijn 2 geeft goed geluid ,lijn 1 nauwelijks hoorbaar, Jan Jij vroeg om de lijnen om te draaien, het geluid verhuisd
niet mee , ik hoop dat jullie iets kunnen aandragen om dit probleem op te lossen.

alvast hartelijk dank : Gerrit B


Als je de line uitgangen op de kaart hebt omgedraaid en het geluid verhuist niet mee, dan betekent dat het probleem niet in de kaart of instellingen zit, maar dat je het moet zoeken in de monitor(en) of instellingen daarvan.

Welk fabrikaat monitoren betreft het? De line (uitgangen van de kaart, ingangen op de monitoren) correct aangesloten?


Jan

Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 03 jan 2013 22:13

Re: Instellen Geluidskaart

Beste Jan , het betreft de studio monitoren van Alesis MK 11.

de monitors zijn via kabel aangesloten op de enige lijn ingang op de monitor, de monitor is aan gesloten op de lijn out van de geluidskaart, op de zelfde manier als lijn 3 en 4 waar alles wel goed werkt.

Groeten Gerrit B

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 03 jan 2013 23:11

Re: Instellen Geluidskaart

gerritb schreef:Beste Jan , het betreft de studio monitoren van Alesis MK 11.

de monitors zijn via kabel aangesloten op de enige lijn ingang op de monitor, de monitor is aan gesloten op de lijn out van de geluidskaart, op de zelfde manier als lijn 3 en 4 waar alles wel goed werkt.

Groeten Gerrit B


Als het verwisselen van de kabels op de geluidskaart niet leidt tot een verschuiving van het probleem, zou ik vervolgens de kabels bij de monitoren omwisselen. Indien het probleem verschuift ligt het aan de kabel, verschuift het probleem niet dan ligt het aan de monitor. Lullig misschien, maar zit de stekker erin en op een wandcontactdoos met spanning(indien stekker in een verdeeldoosje, misschien even omwisselen met een zeker functionerende aansluiting), staat de schakelaar op aan, staat de draaiknop op de juiste stand?

Jan

Berichten: 19

Geregistreerd: 09 nov 2012 19:14

Bericht 05 jan 2013 19:53

Re: Instellen Geluidskaart

Hallo allemaal,
Het probleem met de geluidskaart is opgelost, na testen vanomdraaien van de aansluitkabels zoals aangegeven door Jan ,zijn we er achtergekomen dat de XLR INGANG op de luidspreker niet deed wat hij moet doen .

in die zelfde ingang kan ook een gewone jackplug, en het probleem was opgelost.

allemaal hartelijk dank voor jullie `s reackties.
en de hartelijke groeten van GerritB

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 05 jan 2013 20:13

Re: Instellen Geluidskaart

Mooi zo.

gr Jan

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 59 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com