Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem met midi uitsturing Orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 1

Geregistreerd: 13 feb 2013 21:18

Bericht 15 feb 2013 10:55

Probleem met midi uitsturing Orgel

Dag forum leden,
Fijn zo'n plek waar alle kennis samen komt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Ik probeer al enige tijd Hauptwerk aan de praat te krijgen, maar loop telkens tegen een paar problemen aan.
In principe werkt alles. Ik gebruik een Domus (Viscount) Jubileum 230 orgel (2 klavieren + pedaal) aan gesloten via een Roland UM-One usb-midi interface. Toewijzing van de klavieren werkt prima en er komt ook geluid uit.
Er blijven echter steeds noten hangen als deze langer dan pakweg 2 seconden aangehouden worden. In Midi-Ox kan ik zien dat het orgel in dat geval geen note-off meer door geeft.
Deze 'hanger' gaat alleen uit met de registerknop "Midi to Man.I (of II)" of de snel toets Ctrl-backspace (of waarschijnlijk het uitzetten van het orgel). Midi-Ox registreert de registerknop overigens als CC:All notes off.

Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld een hardware synthesizer met de midi van het orgel aanstuur, dit probleem zich niet voordoet. Het ligt ook niet aan de computer of de usb-midi interface, want als ik Hauptwerk aan stuur met een los midi-keyboard heb ik ook geen problemen.

Daarnaast gebeurt het steeds dat 1 van de klavieren/pedaal plots geen midi meer uitstuurt en niks meer doet. Door even een ander klavier aan te slaan (hoeft echt maar 1 noot te zijn) doet ie het echter weer eventjes goed.

Het klinkt in eerste instantie allemaal alsof de midi functionaliteit van het orgel niet in orde is. Maar het werkt zoals gezegd prima als ik er een synthesizer module mee aanstuur. Echter vindt daar natuurlijk geen scheiding plaats tussen de klavieren/pedaal zoals bij een orgel, en ziet ie alles als 1 midi signaal. Ik weet niet of dat verschil maakt.

Ik hoop dat er iemand is die deze problemen herkend, een oplossing kan bieden of mij er op kan wijzen dat ik iets over het hoofd zie.

Alvast bedankt,
Matthijs
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 15 feb 2013 11:22

Re: Probleem met midi uitsturing Orgel

hoi Matthijs,

ik in het verleden ook deze problemen gehad, maar dan met een keyboard en een andere midi to usb interface.

Wat ik zag met midi ox dat de midi off op het verkeerde kanaal werd uitgestuurd. ik ben toen weer overgegaan naar een oude creative kaart met midi interface die deed het uitmuntend.

Dus ik zou eerst kijken met midi ox waar de midi off wel terecht komt. en misschien heb jij ook nog wel ergens een oude geluidskaart met midi interface liggen.

Een andere test zou zijn om je orgel aan je midi in van je keyboard te hangen en kijken of dan wel alle noten uit gaan.

Groeten,

Dirk gerrit
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 15 feb 2013 15:34

Re: Probleem met midi uitsturing Orgel

Matthijs, alst in de buurt is, kan je altijd e ne een midi interface van mij lenen.

Ermelo.

Lijkt toch in eerste instantie dat het daar zit.

Hg

Geert

Keer terug naar Audio / Geluidskaarten voor Hauptwerk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 49 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com