Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Pedaal gezocht - voorzien!

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 13 jun 2013 18:42

Pedaal gezocht - voorzien!

Voor mijn (nog te bouwen) orgel ben ik op zoek naar een 30 tonig pedaal. Gemidificeerd hoeft niet, maar mag uiteraard wel. Mag eventueel ook concaaf zijn, als 't maar geen radiaal is. Wie weet er ergens wat of heeft er een liggen? Ik hoor 't graag!
Laatst bijgewerkt door djvmeeuwen op 09 sep 2013 18:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jun 2013 18:54

Re: Pedaal gezocht

djvmeeuwen schreef:Voor mijn (nog te bouwen) orgel ben ik op zoek naar een 30 tonig pedaal. Gemidificeerd hoeft niet, maar mag uiteraard wel. Mag eventueel ook concaaf zijn, als 't maar geen radiaal is. Wie weet er ergens wat of heeft er een liggen? Ik hoor 't graag!



ik heb nog een Heyligers pedaal liggen

bij interesse hoor ik het wel


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 13 jun 2013 19:09

Re: Pedaal gezocht

Jan Wim schreef:
djvmeeuwen schreef:Voor mijn (nog te bouwen) orgel ben ik op zoek naar een 30 tonig pedaal. Gemidificeerd hoeft niet, maar mag uiteraard wel. Mag eventueel ook concaaf zijn, als 't maar geen radiaal is. Wie weet er ergens wat of heeft er een liggen? Ik hoor 't graag!



ik heb nog een Heyligers pedaal liggen

bij interesse hoor ik het wel


gr

JW


Is dat 30 tonig? Is'ie gemidificeerd? Heb je wellicht een foto?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 13 jun 2013 19:40

Re: Pedaal gezocht

hij is niet gemidificeerd

is 30 tonig

Zal er morgen een foto van maken ben nu niet in de opslag, waar het pedaal staat.

gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 221

Geregistreerd: 25 jul 2012 20:27

Woonplaats: Ede

Bericht 13 jun 2013 19:51

Re: Pedaal gezocht

Jan Wim schreef:hij is niet gemidificeerd

is 30 tonig

Zal er morgen een foto van maken ben nu niet in de opslag, waar het pedaal staat.

gr


JW


Thanks vast!

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 18 jun 2013 20:48

Re: Pedaal gezocht

Hoi Dirk-Jan

bijgevoegd de foto's van het pedaal, pedaal komt uit een oud Heyligers kerkorgel

dacht dat ik nog een rechte had staan ook, maar die is al verkocht :?

deze is niet radiaal. maar er zit wel een lichte toging in

eventueel de bijbehorende origineele kontakt lijst met veren heb ik ook nog

pedaal goed schuren, en lakken, dan is het weer als nieuw

gr


JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 226

Geregistreerd: 19 sep 2012 19:31

Bericht 30 jul 2013 00:01

Re: Pedaal gezocht

hoi beste jan.

heb de dat pedaal nog verkocht?

ik heb mijn orgel klaar maar heb veel problemen met mijn bestaande contacten die in het pedaal zitten. heb jij nog wat liggen wat goed te gebruiken is aan contacten. of misschien een andere oplossing voor me :)

alvast bedankt jan.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jul 2013 09:18

Re: Pedaal gezocht

Hoi Hendrik,

Het pedaal is gereserveerd.

Wel heb ik de contact rail van een heyligers orgel voor het pedaal nog liggen.
maar ik denk niet dat je daar veel mee opschiet.

het meest stabiele is gewoon een magneet met reed contact, geen vervuilde of geoxideerde contacten, en het werkt altijd.
er zijn zelfs complete printen te koop voor een pedaal, kost wel centen

je kan er ook een zelf maken, maar dan moet je wel technische kennis hebben, of je moet nog 30 aansluitpunten over hebben op je midi
dan kan je het pedaal behandelen zoals je je register trekkers aangesloten heb.


gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 jul 2013 10:19

Re: Pedaal gezocht

Hendrik, wacht nou ff met impulsaankopen tot ik bij je ben geweest!!

Jan-Wim, dat pedaal ziet er toch klasse uit.. maakt een heel stevige indruk.

Ik heb zelf een concaaf-radiaal pedaal in gebruik, maar ben razend nieuwsgierig waarom dat in NL nooit heeft doorgezet, en ook waarom velen daar zo afwijzend tegenover staan.

Lijkter wel op, Jan-Wim, dat jij ook een soort handeltje hebt? Als je het zo hebt over meerdere pedalen enzo.... Had ik dat maar eerder geweten, ik heb voor HEEL VEEL geld bij Johannus een pedaal gekocht, nadat ik toch wat minder tevreden was over mn oude ex Domus pedaal.

HG

Geert

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 30 jul 2013 10:34

Re: Pedaal gezocht

Hoi Geert,

ik heb geen handeltje, of meerdere pedalen :) heb er 1 staan maar die is onder voorbehoud al verkocht
heb ooit eens een oud Heyligers orgel gekocht, met de bedoeling daar een hauptwerk console van te maken.

maar wat het resultaat is geworden weet je nu wel :lol: :lol:

overigens maakte Heyligers wel een heel degelijk navolgbaar elektro systeem vind ik

heel veel draad, en heel veel weerstanden, maar wel degelijk en betrouwbaar voor toen de tijd.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 jul 2013 12:53

Re: Pedaal gezocht

Ja, vroeger was alles degelijker (??).

In elk geval schakelde men vaak grotere stromen, ipv die ieniemienie stroompjes die in een diodematrix lopen.

HG

Geert

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 30 jul 2013 13:33

Re: Pedaal gezocht

Da´s dan weer goed voor het energieverbruik :idea:

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 jul 2013 19:04

Re: Pedaal gezocht

Geert schreef:Hendrik, wacht nou ff met impulsaankopen tot ik bij je ben geweest!!

Jan-Wim, dat pedaal ziet er toch klasse uit.. maakt een heel stevige indruk.

Ik heb zelf een concaaf-radiaal pedaal in gebruik, maar ben razend nieuwsgierig waarom dat in NL nooit heeft doorgezet, en ook waarom velen daar zo afwijzend tegenover staan.

Lijkter wel op, Jan-Wim, dat jij ook een soort handeltje hebt? Als je het zo hebt over meerdere pedalen enzo.... Had ik dat maar eerder geweten, ik heb voor HEEL VEEL geld bij Johannus een pedaal gekocht, nadat ik toch wat minder tevreden was over mn oude ex Domus pedaal.

HG

Geert


Hallo Geert,

Ik denk dat het komt omdat in de US veel kerkorgels ook radiaal concaaf zijn en hier niet. Wat denk ik ook meespeelt is de vaak erg grote afmetingen van de radiaal concaaf pedalen. In Nederland moet het allemaal meestal zo klein mogelijk zijn en in de US juist zo groot mogelijk.
Zelf heb ik overigens ook met veel plezier een Amerikaans concaaf pedaal. Oerdegelijk en loodzwaar. Radiaal concaaf moet je echt aan wennen, maar de opbouw is wel logisch qua stand van de pedalen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 30 jul 2013 20:33

Re: Pedaal gezocht

Andre, bedankt voor je reply! Ja, idd ken ik die kolossale pedaalbakken.
Bij mij is het net andersom: het zeer bescheiden concaaf-radiaal pedaal dat ik hier in gebruik heb, is kwa maten direkt uitwisselbaar met de rechte pedalen, aan de voorzijde dus, maar omdat de boel naar achter toe smaller wordt kan ik met een kleinere orgelbank volstaan.

HG

Geert

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 31 jul 2013 00:02

Re: Pedaal gezocht

Geert

Het geleidersysteem dat de amerikanen gebruiken is erg fijn. Het geeft weinig uitwijking en is erg stil. Mijn vrouw was er minder gelukkig mee. :(

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com