Bericht 11 dec 2020 14:51

✅ Verkocht ✅ 3 klaviers Hauptwerk kabinet

7 jaar geleden overgenomen van een mede forumlid. Helaas moet orgel wijken voor vleugel ;) (Gelukkig kan ik nog in de kerk terecht).

Te koop
Hauptwerk orgelkast. Het orgel is opgebouwd uit 3 klavieren, allen gemidificeerd. Onderste klavier betreft een Heyligers manuaal. De bovenste twee klavieren komen uit een Engels orgel, met een realistisch kerkorgel toucher. De kast heeft een bescheiden afmeting, en leent zich daardoor uitstekend voor de kleinere (huis)kamer.

Reden verkoop
Door de komst van een vleugel, is er helaas geen plaats meer voor dit orgel.

Details
- Afmetingen kast: hoogte 163 cm, breedte 138 cm, diepte 59 cm.
- Het orgel wordt verkocht inclusief ingebouwde midi hardware
- Het orgel wordt verkocht exclusief pedaal+midi, orgelbank, MOTU-midi USB-controler, geluidsboxen, versterker en Hauptwerk software / hardware / dongle / computer / samplesets
- Kleur: ral 9010
- Hout: voornamelijk MDF, met hier en daar een vleugje eikenhout.
- De lessenaar heeft een handig luik dat je er zo uit weg kunt nemen. Hier kun je bijvoorbeeld een monitor aan hangen.

Aandachtspunten
Ik heb het orgel met veel plezier bespeeld. Om het speelbaar te houden, zijn er een aantal aandachtspunten die ik in alle openheid benoem. Allereerst het mechaniek. Af en toe kan er een 'hanger' optreden. Over het algemeen was dat een kwestie van een haperend contact die wat extra liefde nodig had. De Bes in het klein octaaf viel ook wel eens uit. Dat is een zwak gesoldeerd punt. Na het transport van het orgel van de vorige eigenaar naar ons adres, had ik ook wat hangers, maar deze ook weer eenvoudig kunnen oplossen. De midificering m.b.t. registers is gevoelig wat de magneet schakelaars betreft. Met een beetje technisch inzicht is veel zelf te verhelpen.

Kort samengevat
Als je zorgeloos wilt orgelspelen, zonder nooit naar de techniek om te hoeven kijken, dan adviseer ik je verder te kijken. Beschik je over enig technisch inzicht, en zoek je een mooie orgelkast om mee te experimenteren, dan is dit een prachtige kans.

Komt gerust langs en doe een mooi bod! Ps. bij een mooi bod, neem ik de verkoop van orgelbank + pedaal in overweging.

Gr. Corné