Bericht 17 mei 2023 18:44

Hauptwerk bedienen via hulpsoftware

Hallo iedereen.
Ik weet niet of ik hier op de plaats wat neerzet. Maar ik doe een poging.

Ik heb een Content orgel (cambiare 325) met hauptwerk. Op dit orgel zat de softwareinterface van Content geinstalleerd.
Deze maakt gebruik van domidi.

Ik had hier echter problemen mee: en wel, de voetpistons zaten op dezelfde midipoort als het orgel.
Hierdoor kon ik ze standaard niet gebruiken in mijn software voor het weergeven van mijn muziek.
Ook de toch wel onhandige bediening van domidi heeft mij doen besluiten om een nieuw programma te schrijven.

Het programma kan Hauptwerk aansturen een zelfde manier als domidi.
Echter om dit allemaal werkend te krijgen, net als met domidi, moet je veel zaken regelen in Hauptwerk.
Voor een gemiddelde organist zal dit een ver van mijn bed show zijn.

Ik heb besloten, samen met een kennis/organist, om mensen die geinteresseerd zijn het programma te geven.
En te helpen met het instellen van Hauptwerk.

Het programma kan met allerlei schermen overweg. Het orgel kan bediend worden met 1 scherm tot maximaal 10 schermen. Vooral mensen die problemen hebben met het instellen van Hauptwerk samen met de software moeten hier wat aan hebben. Het programma is net klaar en zal nog wat onvolkomenheden bevatten.
Deze gaan we dan natuurlijk verhelpen.
Ik wil graag een vergoeding van €50,00. dit is niet voor de software maar voor het geheel.
Dus incl. het instellen. De vergoeding is dan meer voor telefoonkosten etc.

Ik ben benieuwd of er interesse is. Want orgelspelen en voor mij ook de aansturing van , is een mooie hobby.

Groet,

René ter Woord