Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Voorzien: goede (sony) versterker (VOORZIEN)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 21 nov 2012 00:38

Voorzien: goede (sony) versterker (VOORZIEN)

Ik heb inmiddels een mooie set passieve vloerstaanders waar ik heel blij mee ben, maar...

...ik zoek nog een goede 2ehands stereo versterker.
Het liefst een Sony ES. (heb ik mij laten adviseren)
Minimaal 50W, maximaal 150W.
Maximale diepte 37 cm.
Laatst bijgewerkt door jdkwant op 24 nov 2012 01:16, in totaal 2 keer bewerkt.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 21 nov 2012 13:48

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

jdkwant schreef:Ik heb inmiddels een mooie set passieve vloerstaanders waar ik heel blij mee ben, maar...

...ik zoek nog een goede 2ehands stereo versterker.
Het liefst een Sony ES. (heb ik mij laten adviseren)
Minimaal 50W, maximaal 150W.
Maximale diepte 37 cm.


Welke passieve vloerstaanders heb je gekocht?

Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2012 17:48

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

jdkwant schreef:Ik heb inmiddels een mooie set passieve vloerstaanders waar ik heel blij mee ben, maar...

...ik zoek nog een goede 2ehands stereo versterker.
Het liefst een Sony ES. (heb ik mij laten adviseren)
Minimaal 50W, maximaal 150W.
Maximale diepte 37 cm.



Sony ES heeft wel een goede reputatie, wat icm surround weergave betreft, maar voor een rechtoe recht aan versterker die hauptwerk vraagt, en nodig heeft, zou ik als advies willen geven kijk eens naar een 2e hands DENON versterker op marktplaats, een goede is Denon Pma 1500/ of de 1060
de 1300 serie is wat zwakker maar nog altijd beter dan de sony.
voor gemiddeld 200/300 euro heb je echt een versterker, die tegenwoordig niet meer gemaakt worden

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 21 nov 2012 20:23

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Jan Wim,

Jij schijnt nog wel wat van audio (en niet alleen daarvan trouwens) te weten.

Kun je nog meer aanbevelenswaardige versterker merken en types aangeven ? Ik ben ook een beetje aan het rondneuzen.

Ook blijf ik nog steeds met de (domme) vraag zitten wat aan te sluiten op mijn Delta 1010LT kaart met die 4 stereo uitgangen :
- 4 versterkers met passieve speakers
- 4 versterkers met actieve speakers
- rechtstreeks 4 actieve stereo speakersets
- combinatie van wat ?
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 nov 2012 23:01

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

hoi Teun,

er zijn zeker nog meer goede versterkers, De eerder genoemde Denon, Marantz, Onkyo, Harman Kardon, NAD, Yamaha-A

bovengenoemde hebben veel gelijkenissen qua opbouw van voeding, werking, schakeling, eind weergaven,



overigens kan je op je 1010lt 5 speakerparen aansluiten
op je verstekers van bovengenoemde kwalitiet kan je elke (ook de moeilijke) speakers aansturen.
het spreekt voor zich dat je de kwaliteit van deze versterkers niet terug hoort in goedkopen speakers

het is zonde om je versteker te gaan gebruiken als voorversterker, en via de Pre-Out daar vervolgens een actieve speaker op aan te sluiten.

dus om je vragen te beantwoorden
Ook blijf ik nog steeds met de (domme) vraag zitten wat aan te sluiten op mijn Delta 1010LT kaart met die 4 stereo uitgangen :
- 4 versterkers met passieve speakers een goede match tussen speaker en versterker geeft het beste resultaat
- 4 versterkers met actieve speakersniet doen is zonde van je geld kost 2x zoveel
- rechtstreeks 4 actieve stereo speakersetsis zeker ook een goede optie,maar moet je zeker niet bezuinigen, en te goedkopen actieve speaker aanschafen


maar wat je ook koopt of doet, zorg dat je altijd indentieke speakers en apparatuur koopt.
dit kan je gerust in fase's doen de grote merken veranderen nauwelijks hun beproefd produkt.

gr

Jan Wim
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 21 nov 2012 23:45

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Zeer bedankt, Jan Wim, hier kan ik wat mee.
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 22 nov 2012 01:20

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Welke passieve vloerstaanders heb je gekocht? Jan


Allereerst kan ik melden dat ik de Millon Cobra IV passieve vloerstaanders momenteel op proef heb staan. Die hebben een bereik van 25Hz tot 40kHz. Zie http://www.millon.nl/.
Ik ben er nu al (met mijn matige Philips versterker) uitzonderlijk blij mee.
Voor mij geen actieve monitoren meer...

Jan Wim schreef:Sony ES heeft wel een goede reputatie, wat icm surround weergave betreft, maar voor een rechtoe recht aan versterker die hauptwerk vraagt, en nodig heeft, zou ik als advies willen geven kijk eens naar een 2e hands DENON versterker op marktplaats, een goede is Denon Pma 1500/ of de 1060
de 1300 serie is wat zwakker maar nog altijd beter dan de sony.
voor gemiddeld 200/300 euro heb je echt een versterker, die tegenwoordig niet meer gemaakt worden


Dank voor de info. Maar ik ben niet op zoek naar een surround versterker. Gewoon naar een oudere Sony ES Stereo versterker. Sony heeft zelf niet zo'n goede naam, maar de ES modellen juist wel. Vrijwel de meeste audiofielen zijn vol lof over de meeste ES modellen.
Mocht ik echter geen geschikte Sony ES kunnen vinden, dan zal ik jouw advies volgen en mij gaan richten op Denon.

Wat nog beter moet zijn is een gereviseerde Quad 33/303 combinatie. Helemaal retro. Maar ja, da's nog weer een flinke stap duurder.
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 22 nov 2012 12:42

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Nog een vraag voor Jan Wim : is de Yamaha ax 570 versterker een goed alternatief?
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 22 nov 2012 18:04

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Teun,

genoemde versterker kan je zeker wel kopen, is wel een iets kleinere maar zeker geen slechte versterker
check wel of de volumeknop( potmeter) in orde is deze wil bij de Yamaha nog wel eens kraken.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 22 nov 2012 22:03

Re: Gezocht: goede (sony) versterker

Hoi Teun

Je hebt het over 4 kanalen en die wil je aansturen met 2stereo versterkers. Vindt je dit niet lastig als je evt. Surround sets gaat bespelen? Waarom ga je niet voor een goede 6 kanaals surround versterker. Je kan dan zelfs als je boxen daar voor geschikt zijn deze met 4kanalen biampen en dan houd je nog 2 kanalen over voor de rear boxen. Het voordeel is dan ook dat je alles met 1 volume regelaar kan regelen. Ik heb zelf een yamaha rx-v 4600 receiver in mijn Hauptwerk set staan en ik kan niet anders zeggen dan dat het perfect klinkt' een zeer muzikale, neutrale versterker. Ik weet niet of het met de yamaha ax 570 zoveel beter klinkt. Ik heb zelf een aantal jaren de Yamaha ax500 gebruikt, maar die wordt volledig overklast door de rx-v4600 receiver.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 155

Geregistreerd: 13 dec 2011 01:40

Bericht 23 nov 2012 18:33

Re: Gezocht: goede (sony) versterker (VOORZIEN)

Ik ben inmiddels voorzien, het is een Sony TAF570 ES geworden.

Groet, Johan

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com