Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

realistic minimus 7

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 dec 2012 12:53

realistic minimus 7

Heb nog 2 realistic minimus 7 boxjes liggen. Dit zijn vintage boxjes die een hype zijn geweest onder de liefhebbers met modificaties etc. Klinken nog steeds erg goed en zijn prima te gebruiken als surround. Mooie softdome tweeter en aluminium behuizing. afmetingen
18x11,3x11cm. Prijs? zijn nu vaak te koop voor rond de 30 euro maar als iemand ze graag wil hebben dan mogen ze ook zo weg want af en toe moet je van de vrouw je troep opruimen. :lol:
Liefst langshalen!

groet Jan
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 07 dec 2012 17:35

Re: realistic minimus 7

Hoi Jan,

Kan je mij uitleggen wat vintage boxjes zijn? Op dit gebied ben ik een absolute non-kenner. Op dit moment heb ik helemaal geen boxen dus ik ben wel geïnteresseerd. Zijn deze geschikt om te gebruiken i.c.m. Hauptwerk of als aanvulling op mijn orgel?

Groeten,
AndreL
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 dec 2012 18:30

Re: realistic minimus 7

Hoi Andel

Vintage is een term die gebruikt wordt voor oudere hifi produckten die toendertijd erg populair waren in audiofiele kringen en qua geluidskwaliteit nog zeker niet afgeschreven zijn. Merken als Quad, Macintosch maar ook bijv. De phillips mfb boxen horen daar bij.
Ook in kleding huisraad etc. Heb je vintage spullen.
Eigenlijk is het ook een beetje nostalgie denk maar aan de revival van de platenspelers.
Trouwens de boxen zijn erg klein en kunnen dus niet veel basdruk opbouwen. Voor surround zijn ze wat beter geschikt en als hoofdspeakers alleen als je er een goede subwoofer bij zet.

Groet Jan

Berichten: 37

Geregistreerd: 01 nov 2012 18:04

Woonplaats: Veere

Bericht 07 dec 2012 23:51

Re: realistic minimus 7

Bedankt voor de uitleg. Deze boxen kan ik denk ik wel gebruiken. Vooral omdat ze zo klein zijn. Ik stuur je wel een PB zodat we wat kunnen afspreken.

Keer terug naar Aangeboden / Gezocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com