Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/3+P

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 11 feb 2020 20:44

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

GerrGouw schreef:
Fred schreef:
Maar de sample-set zelf is erg duur voor het aantal stops en amateur als ik.


Naast deze argumenten komt er voor mij als stereo speler nog bij, dat de Distant versie die juist voor stereo bedoeld is, me niet kan bekoren.
Spelend op de demo komt het nu op: front 32; diffuse 64; distant 32; rear 127.
Voor een stereo opstelling is 1014 euro dan wel iets te veel van het goede.
Nog even wachten op een actieprijs....

De midden kanalen van Zutphen en front Utrecht geven me wel het gevoel dat met name de galm afhandeling voor stereo “kompleet” is.


Eerlijk gezegd verwacht ik geen echte actieprijs zoals bij MDA. Ik heb de sample set Kampen met 50% korting io.p.v. 15-20%. Ook is de sampleset Salibury Cathedral Willis voor half geld
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 feb 2020 21:18

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ook Sonus Paradisi heeft op dit moment sample sets, waaronder 3 Nederlandse orgels, met korting in de aanbieding.
http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/dis ... uary-2020/

Geen 50%, maar deze sets zijn wel allemaal surround en van redelijk recente datum.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 12 feb 2020 11:04

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:Ook Sonus Paradisi heeft op dit moment sample sets, waaronder 3 Nederlandse orgels, met korting in de aanbieding.
http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/dis ... uary-2020/

Geen 50%, maar deze sets zijn wel allemaal surround en van redelijk recente datum.


Ik weet niet het effect van "recente datum". In ieder geval ben ik zeer tevreden over de Bovenkerk Kampen sample-set, die ik altijd heb willen hebben en met de 50% korting realiteit geworden
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 12 feb 2020 15:04

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Alex schreef:
Ik heb dit gisteren gedaan. Werkt erg eenvoudig, gewoon de stappen volgen die in onderstaande link staan.
http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/st- ... -demo-set/


Albert, Jiri geeft aan dat hij niet weet of de licentie voor 7 dagen of 14 dagen geldt, kun jij misschien zien hoe lang de licentie duur is in ilok manager?
Zelf heb ik de code ook aangevraagd en binnen, ik moet nog installeren en zoals Jiri al adviseert, de licentie heb ik nog niet geactiveerd.


De licentie duur is 7 dagen.

Groet,
Albert

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 13 feb 2020 10:48

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/


De licentie duur is 7 dagen.

Groet,
Albert


Albert, bedankt, met deze informatie kan ik mijn plan trekken wanneer ik de licentie activeer.

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 feb 2020 10:14

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ben nu een paar avonden bezig geweest met uitproberen, echt een geweldig orgel!
Je blijft spelen. Mooie plena maar ook schiterende afzonderlike stemmen. Fluiten zijn heel mooi.
Sprankelende sesquialters, mooie tertiaan samen met Prestant 16'.

Iedereen die HW V geinstalleerd heeft kan ik echt aanraden om de trial Ilok code aan te vragen bij Jiri
Op het USA forum las ik net de boodschap van jiri dat hij nog voldoende codes heeft.

Je kunt dan 7 dagen het orgel volledig uitpoberen. Alle stemmen testen heeft echt een meerwaarde ten opzichte van de ook erg mooie demo versie.

Nadeel is wel dat je na een poosje testen 'verkocht' bent. Zelf test ik enkel de stereo versie, mijn set up heeft geen surround.

Berichten: 69

Geregistreerd: 18 dec 2014 22:33

Bericht 09 maart 2020 23:43

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Jan Wim schreef:luister eens naar deze 2 kanalen Diffuse en Distant

het past in een 64Gb pc, om te studeren heb je nog genoeg feeling met het orgel, de ruimte van de kerk is voldoende aanwezig, zonder rear vind ik persoonlijk is de Martini sfeer nog steeds herkenbaar

Diffuse 50%
Distant 100%


http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/36702


Hoe komt het dat ik met 128Gb de volledige dige surround versie niet kan inladen. Haal ongeveer 86%.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 06 apr 2020 07:46

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik loop tegen een fout aan.
Ik heb de 8-kanaals versie. De fout treedt op met de Prestant 8' van het Rugwerk in combinatie met de tremulant RP. Als ik de Prestant 8' aanzet heb ik gewoon geluid, zodra ik de tremulant RP erbij aanzet, hoor ik de Prestant niet meer. Andersom, als de Prestant uit staat en ik doe de tremulant RP aan, dan hoor ik de Prestant, Terwijl hij dus uit staat! Met andere woorden, hij reageert precies verkeerd om.
Heeft iemand anders ook dit probleem, of weet een oplossing?
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 06 apr 2020 09:35

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

RobE schreef:Ik loop tegen een fout aan.
Ik heb de 8-kanaals versie. De fout treedt op met de Prestant 8' van het Rugwerk in combinatie met de tremulant RP. Als ik de Prestant 8' aanzet heb ik gewoon geluid, zodra ik de tremulant RP erbij aanzet, hoor ik de Prestant niet meer. Andersom, als de Prestant uit staat en ik doe de tremulant RP aan, dan hoor ik de Prestant, Terwijl hij dus uit staat! Met andere woorden, hij reageert precies verkeerd om.
Heeft iemand anders ook dit probleem, of weet een oplossing?


Waarschijnlijk heeft u de tremulant samples niet geladen. (of in ieder geval niet van de genoemde Prestant)
Op het tabblad controls, waar ook alle mixers staan, kunt u kiezen voor de 'original tremulant' en de 'artificial'.
Als u de laatste kiest, is het probleem denk ik direct opgelost!.

Succes,

David

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 06 apr 2020 11:45

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Bedankt David. Uitgeprobeerd en inderdaad jouw verhaal klopt! Dan weet ik in ieder geval de oorzaak en zal ik het laden verder bekijken.

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 09 apr 2020 07:30

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Installatie gecontroleerd. Was goed geladen.
Het blijkt een bug te zijn en wel op het STOPS scherm. Als je het daar zo doet als ik beschreef gaat het fout. Op het Simple en Left scherm gaat het wel goed. Heb de fout gemeld. Er zal wel een update komen.

Berichten: 53

Geregistreerd: 31 jan 2019 18:47

Bericht 29 apr 2020 08:36

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Impressie Martinikerk Groningen
Ik heb Groningen 'Diffuse' (4 kanalen, Diffuse + Rear) geïnstalleerd en nu 7 dagen op proef. Een korte impressie. Ik ben bijzonder te spreken over de opnamekwaliteit van deze sample set. Dit is m.i. een van de best opgenomen orgels tot nu toe: prachtige helderheid en detaillering van de stemmen, en alle kanalen mengen prachtig met elkaar. Kwalitatief is er niets op deze set af te dingen: prachtig. Complimenten aan Jiri.

Echter, dan kom ik bij een ander punt: persoonlijke smaak. Groningen is een echt vroeg-barokinstrument. Wat ik persoonlijk mis is warmte van de klank: het orgel blijft wat 'iel' en 'dun' klinken, ook wanneer alle 16'- en 8'-voeten openstaan. Ook vind ik wat de latere muziek, bijv. Mendelssohn, al niet meer geschikt voor dit orgel. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een orgel uit de late barok c.q. vroege romantiek, bijv. Bätz. Hier vind ik wel deze warmte, en kan ik ook vroeg-romantische muziek op spelen. Maar, als gezegd: dit is mijn persoonlijke voorkeur, en doet niets af aan de kwaliteit van deze prachtige sample set. Als deze opnamekwaliteit de nieuwe standaard wordt voor nieuwe sample sets dan ben ik een gelukkig mens.

IR vs. Surround
De laatste maanden heb ik veel geëxperimenteerd met IR: truncation, en vervolgens naar hartelust akoestiek toevoegen naar eigen smaak. Groningen heeft mij toch weer doen terugkeren naar het gebruik van 'gewoon' 4-kanaals surround. M.i. komen de sample sets zo toch het beste tot hun recht, en hoor je orgels zoals de sample set makers dit bedoeld hebben. Ik maak alleen een uitzondering voor de Aristide 1 v2 sample set, waarbij ik m.b.v. Altiverb de echte akoestiek van de St. Ouen te Rouen toevoeg. Werkelijk schitterend, een wereld gaat voor je open!
"L'orgue, c'est mon orchestre!” - César Franck

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 09 mei 2020 14:27

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Weet iemand waarom je van Groningen niet alleen "Diffuse" kunt kopen, terwijl wel "Distant" als aparte set te koop is?

hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 11 mei 2020 11:04

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik heb Groningen alleen Diffuse geladen op 20-bit. Dit neemt ca. 20gb ram in beslag.
Ik moet nog uitzoeken wat de hoeveelheid benodigde ram is als je alles in 24-bit laadt (alleen Diffuse).

Waarschijnlijk hetzelfde als bij:

RAM consumption: 2-channels (Semi-dry)
16-bit, other settings default: 12.4 GB
20-bit, other settings default: 20.3 GB
24-bit, other settings default: 23.1 GB

Berichten: 9

Geregistreerd: 01 sep 2019 20:18

Bericht 06 jun 2020 16:32

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Momenteel ben ik aan het sparen voor deze sampleset (en goodwill creeren bij mijn vrouw :-) ). Ik heb twee grote luidsprekers 'in mijn rug' aan de andere kant van de kamer staan. Stereo dus. Welke versie zou hier het beste bij passen?

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 jun 2020 17:03

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Begrijp ik goed dat er geen geluid van voren komt? Het lijkt me dat er dan weinig detail te horen is en er veel moois verloren gaat. Maar goed, de situatie kan zo zijn dat het niet anders kan.

In deze set is voor elk wat wils. Alleen ruimtelijk, met weinig detail. Of alleen direct. Of een mooie mix van alles.

Ik raad aan Jiri van Sonus Paradisi te vragen of je een proeflicentie kunt krijgen. Een aantal weken geleden had hij er nog genoeg. Dan kun je 7 dagen experimenteren.

Het is een prachtige set, waar je niet op uitgespeeld raakt!

Berichten: 9

Geregistreerd: 01 sep 2019 20:18

Bericht 06 jun 2020 18:01

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Dank. De freeware / demo set is al prachtig en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit. Deze freeware / demo set is eigenlijk al mijn go-to set geworden. Het sluit goed aan bij wat ik zoek in een sampleset: met een paar registers al een fantastisch / volle registratie. Ik ben niet zo van het bijtrekken van veel registers.

Zoals op dit topic al is aangegeven, het orgel is helaas niet echt bruikbaar voor muziek na de pre-klassieke tijd. Maar ja, Buxtehude, Bach, Sweelinck etc ... geweldig!

Ik moet eerst nog pedaal en een touchscreen aansluiten, ram in de Mac bijplaatsen, dan de 7 daagse demolicentie aanvragen.

Het geluid komt bij mij van achteren en het is inderdaad een compromis. Het orgel staat in de werkkamer omdat ik al een piano in de woonkamer heb. Mijn werkkamer heeft een heel goed hifi systeem en dat wil ik graag gebruiken. Ook wil ik graag kunnen studeren als de kinderen een film kijken in de woonkamer - misschien nog belangrijker - willen zij niet een plenum door hun film heen hebben :-) 'domestic harmony'.

Enfin, ik heb zin om weer een mooi Bachwerk in te studeren - dat is een tijd geleden.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 jun 2020 20:11

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

dbos schreef:Maar ja, Buxtehude, Bach, Sweelinck etc ... geweldig!

Dan wordt het echt genieten als je de hele set hebt! Sinds ik de Martini heb, speel ik nauwelijks nog andere muziek dan barok. Gewoon fantastisch!

Deze week Mendelssohn geprobeerd en dat vind ik prima gaan. Het is niet het ideale orgel voor deze muziek, maar kan heel goed. Wim van Beek deed het ook. Voorzichtig registreren en je kunt prachtige resultaten bereiken.

dbos schreef:Enfin, ik heb zin om weer een mooi Bachwerk in te studeren - dat is een tijd geleden.

Dat komt hier helemaal tot zijn recht! De sample-set inspireert enorm, dus dat gaat vast lukken.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jun 2020 15:46

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Zie het bericht op viewtopic.php?f=6&t=3985 over een frauduleuze set Groningen, die te koop is

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 13 jan 2021 13:41

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Voor Groningen is er een update verschenen.

Update
The current version is 1.2 and it must be downloaded from within the user account and installed using the full installer, there is no differential upgrade from an older version. The major improvements compared to the previous versions is the compass extension to f3 and the pipe coupling feature.

Of te wel, de onderlinge beïnvloeding van pijpen is hier nu ook in aangebracht. En de klavieromvang is uitgebreid.
Te downloaden via je account in de webshop (het is dan weer de complete set downloaden).

Ook de demoversie is vernieuwd. De downloads staan op https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/st ... -demo-set/

Jiri heeft in zijn blog over de onderlinge beïnvloeding van pijpen (http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/pip ... henomenon/) nu 3 voorbeelden geplaatst met Groningen: de minimale stand, de default en de max. stand van de beïnvloeding.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 16 jan 2021 00:31

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Begrijp ik het goed dat ik moet inloggen op Sonusparadisi en dan alle bestanden downloaden en vervolgens installeren alsof het een nieuwe sampleset is?
Iemand dit al gedaan? En?

Groet Jan

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 16 jan 2021 09:21

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

    Begrijp ik het goed dat ik moet inloggen op Sonusparadisi en dan alle bestanden downloaden en vervolgens installeren alsof het een nieuwe sampleset is?
    Iemand dit al gedaan? En?

    Groet Jan


Inderdaad, alles opnieuw downloaden alsof nieuwe set en installeren, uiteindelijk kun je de set dan upgraden.
Zelf ben ik blij met de omvang nu tot f3.
Pipe coupling in de default set is wel merkbaar, bevalt me wel. Via mixer tab kun je 3 presets maken met pipe coupling instellingen, tijdens het spelen kun je zo snel schakelen tussen bv 0, default en maximaal.

Groet Alex

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 16 jan 2021 11:01

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Bedankt Alex,

Daar gaat wel weer een uurtje in zitten denk ik.

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 16 jan 2021 11:26

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Jan schreef:Bedankt Alex,

Daar gaat wel weer een uurtje in zitten denk ik.

Groet Jan



Hoi Jan

Er gaat tijd inzitten , maar ik vind het de moeite waard, pipe coupling is m.i. toch een meerwaarde
Waar solo stemmen goed klonken werd het volle werk vaak "plastic" toch wat elektronisch achtig van klank, nu met de juiste dossering krijg je iets meer leven in een stevig plenum.
Maar ook bij solo stemmen is het een aanvulling
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 16 jan 2021 22:39

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Vanmiddag de nieuwe versie geinstalleerd: en het is de moeite waard, zeker voor grotere registraties. Heb de Martini nu ruim een jaar, en het is mijn verreweg meest gebruikte sampleset (en ik heb er behoorlijk wat beschikbaar). Fantastisch dat Jiri updates uitbrengt, daar kunnen andere sampleset producenten een voorbeeld aan nemen.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com