Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

38 stop extended Marcussen Demo organ

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 apr 2013 21:43

38 stop extended Marcussen Demo organ

Al Morse heeft van de standaard demo van het Marcussen orgel in Rotterdam een nieuwe, uitgebreidere, demo gemaakt, ook met 3 manualen en pedaal.
Het is op Amerikaanse leest geschoeid, er zijn uit bestaande registers nieuwe bijgemaakt (zoals uit de fluit op het pedaal) en heeft sub en super octaafkoppels en een generaal cresendo.
Het maakt gebruik van de standaard HW tremulanten model voor die registers, die niet met tremulant zijn opgenomen. Windmodel is niet aanwezig.
Het heeft een eigen orgelID en zit dus andere demo's van dit orgel niet in de weg.

Zie http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=6&t=11752
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 08 apr 2013 21:15

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Evert-Jan schreef:Al Morse heeft van de standaard demo van het Marcussen orgel in Rotterdam een nieuwe, uitgebreidere, demo gemaakt, ook met 3 manualen en pedaal.

Vanavond geprobeerd deze te installeren, maar eerst de gewone R'dam demo geïnstalleerd, want die had ik ook nog niet.
Programma blijft bij hoog en laag volhouden dat ik Demo1 niet heb geïnstalleerd, dus ik kom er niet verder mee :twisted:

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 08 apr 2013 21:27

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Dag Dick,

Je hebt van de Rotterdam-demo wel alle drie bestanden gedownload en geinstalleerd?

HG,
Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 08 apr 2013 23:17

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Anton Heger schreef:Dag Dick,

Je hebt van de Rotterdam-demo wel alle drie bestanden gedownload en geinstalleerd?

HG,
Anton

Yes, maar hij blijft vragen om Demo1. Wellicht was dat bestand corrupt. Ik zal het morgen opnieuw downloaden en kijken of ik de zaak dan wél aan de praat kan krijgen.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 07 feb 2011 22:41

Bericht 10 apr 2013 00:03

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Dick schreef:
Anton Heger schreef:Dag Dick,

Je hebt van de Rotterdam-demo wel alle drie bestanden gedownload en geinstalleerd?

HG,
Anton

Yes, maar hij blijft vragen om Demo1. Wellicht was dat bestand corrupt. Ik zal het morgen opnieuw downloaden en kijken of ik de zaak dan wél aan de praat kan krijgen.

Ook na nieuwe download van Demo1 blijft het dezelfde melding geven.
Nou ja, dan maar geen Rotterdam :cry:

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 10 apr 2013 08:49

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Anton Heger schreef:Dag Dick,

Je hebt van de Rotterdam-demo wel alle drie bestanden gedownload en geinstalleerd?

HG,
Anton


Goedemorgen Dick,

Ik ben even niet in de gelegeheid om het te testen, maar het zou kunnen zijn dat je de originele Demo niet alleen moet downloaden en installeren, maar ook één keer moet "laden" zodat deze speelklaar is ?

WiBo

Ps. de complete set is echt een aanrader, je Marcia Regalia klinkt hier echt fantastisch !! :P

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 apr 2013 11:17

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Dick schreef:Ook na nieuwe download van Demo1 blijft het dezelfde melding geven.
Nou ja, dan maar geen Rotterdam :cry:


Dick

De originele files van de Rotterdam demoversie hebben intern een ander packagenummer dan de bestandsnaam aangeeft (foutje van Jiri).
Zolang de installatie foutloos gaat, geen probleem. Maar als wordt aangegeven dat een bepaalde Demox niet geïnstalleerd is, wordt je op het verkeerde been gezet door en andere file te downloaden en opnieuw te installeren dan in de fout wordt aangegeven.

Dit is de juiste nummering:
  Code:
bestandsnaam                         intern nummer

RottDEMO1.CompPkg.Hauptwerk.rar is intern demo package 3
RottDEMO2.CompPkg.Hauptwerk.rar is intern demo package 1
RottDEMO3.CompPkg.Hauptwerk.rar is intern demo package 2


In jouw geval moet je dus RottDEMO2.CompPkg.Hauptwerk.rar opnieuw downloaden en installeren.
Let er op dat bij het installeren in HW na het uitpakken van de rar-file een window komt, waarin links de package naam staat en rechts de actie. Die actie moet install of re-install zijn. Misschien staat deze op no-action en dan gebeurt er niets.

Verder hoef je de 3 files van de originele demo versie alleen te installeren en het orgel NIET te laden (die zal je toch nooit gebruiken denk ik). Alleen de WAV files en de plaatjes zijn namelijk nodig.
Als deze 3 demo files geïnstalleerd zijn, neem je de installatie-file van Anton Heger of Al Morse en installeer deze daarachteraan en vervolgens doe je dan "Load organ, adjust audio ....." en kiest in het menu wat dan komt "Rotterdam Mini".
De versie van Anton Heger of Al Morse kunnen beiden geïnstalleerd worden; ze hebben een verschillend orgelID nummer en overschrijven elkaar niet.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 apr 2013 20:18

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

WiBo schreef:WiBo

Ps. de complete set is echt een aanrader, je Marcia Regalia klinkt hier echt fantastisch !! :P


www.contrebombarde.com/upload Wim ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 10 apr 2013 20:45

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Kees Hoekman schreef:
WiBo schreef:WiBo

Ps. de complete set is echt een aanrader, je Marcia Regalia klinkt hier echt fantastisch !! :P


http://www.contrebombarde.com/upload Wim ;)
en de echte link is ...... ?
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 apr 2013 20:50

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Nee joh, is geintje. Ik bedoel dat WiBo het even moet inspelen en uploaden. ;)
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!
Avatar gebruiker

Berichten: 24

Geregistreerd: 08 feb 2013 20:11

Woonplaats: Hooglanderveen

Bericht 10 apr 2013 20:52

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Kees Hoekman schreef:Nee joh, is geintje. Ik bedoel dat WiBo het even moet inspelen en uploaden. ;)


Ohhh..., nou ja laat hij dat vooral doen, ben ook wel benieuwd.
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 10 apr 2013 21:02

Re: 38 stop extended Marcussen Demo organ

Dit is Dick zelf, op een heel mooi orgel!
http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/9669
Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com