Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

fijntunen Hinz sampleset

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 10 sep 2013 14:45

Bericht 10 sep 2013 19:11

fijntunen Hinz sampleset

Hallo allen,

Ik ben ruim 3 maand bezig geweest om de Hinz sampleset zeg maar op te waarderen naar een goed klinkend geheel.
Was niet tevreden over de klank, ambiance en intonering ed, nu is het een prachtige sampleset die het Kamper Bovenkerkorgel goed weergeeft.
Voorbeeld: de bekende registratie van WHZ (8/4/3 comb op Bo1 + tremulant) was erg slecht, nu kan ik er zeer van genieten hoe dicht ik nu bij dit klankidoom ben gekomen.
Zie http://www.hsiegers.nl voor meer info.
De site wordt nog bijgewerkt denk ik omdat er nog veel te regelen is kwa settings ed.
Nog geen tijd gehad voor opnames, maar dat komt wel.

Groet,
Harm

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 sep 2013 22:34

Re: fijntunen Hinz sampleset

Harm

Ik had je verhaal al eerder via het Engelstalig forum gezien en ook je site bekeken.
Intonatie is volgens mij ook deels afgestemd op je eigen luidsprekers en je huiskamer ('t andere deel is jouw interpretatie).
Bij andere speakers zullen voor je intonatiegegevens andere waardes gelden.

Het is jammer dat er op je site nog geen recordings geplaatst zijn.
Ik ben benieuwd naar het verschil/resultaat. Kun je een opname voor en na de intonatie aanpassingen plaatsen (liefst hetzelfde muziekstuk met dezelfde registratie).

Evert-Jan

Berichten: 3

Geregistreerd: 10 sep 2013 14:45

Bericht 12 sep 2013 21:56

Re: fijntunen Hinz sampleset

Hallo Evert-Jan,
Ik zal het niet direkt intoneren willen noemen omdat er dan een zinloze discussie kan ontstaan over dit item met mensen die het beter menen te weten. Daar heb ik mijn buik van vol nu.
Ik geef je wel gelijk, in die zin dat de weergave via speakers behoorlijk moet worden aangepast aan de luisterruimte.
Dit is voor ieder uniek, dit is ook via Hauptwerk in te stellen, als afronding de totaalklank regelen met de lage- en hoge toonregeling van de versterker.

Ik zie 3 stappen:
1 de sampleset fijntunen (voor de Hinz geef ik mijn settings op de website),
2 voor elk register de klankbalans instellen in Hauptwerk, bij weergave via speakers (koptelefoon minder)
3 de totaalklank (is een persoonlijke voorkeur) afregelen met de toonregeling versterker.

Dus je moet mijn fijntuning los zien van de intonatie vd speakers denk ik.
Harm

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com