Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 jan 2021 22:40

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Afgelopen weken heb ik de Doesburg Mini Set van Anton, die op Doesbug demo V1 gebaseerd en in stereo was, nagebouwd in de nieuwe Doesburg demo. Deze demo is 6 kanaals surround.
De dispositie is gelijk gebleven. Op het console heb ik nu ook de bass en melodiekoppels geplaatst (was een opmerking in een vorig bericht in dit topic). Verder zijn de L en R Jamb en de Single Jamb verwijderd omdat de knoppen deels verhuisd zijn naar de Console pagina. De Simple Jamb bevat alleen de werkende knoppen.

De nieuwe Doesburg demo staat hier beschreven: https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/doesburg-demo/ en kan gratis gedownload worden via je account in de webshop. Deze eerst installeren.
De ODF en enkele plaatjes downloaden vanaf hier: http://www.tiny.cc/hsg8tz
Deze ook installeren en dan via menu Organ --> load organ, adjust memory ... het orgel Doesburg mini laden.

Werkt zowel in HW4.21 als in HW5/6.
Het OrganID is hetzelfde als de oude Doesburg mini en het zit geen enkel ander orgel in de weg.
Het is dus een update.

Met dank aan Anton voor versie 1. Hij vond het geweldig dat dit nu ook voor V2 gedaan werd.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 21 jan 2021 17:29

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Mooi gedaan Evert-Jan het klinkt een stuk beter en het is veel overzichteler met de disposietie
met de uitbreiding van registers er bij een aanwinst,

Groet Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jan 2021 00:21

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

dickgerda schreef:Mooi gedaan Evert-Jan het klinkt een stuk beter en het is veel overzichteler met de disposietie
met de uitbreiding van registers er bij een aanwinst,

Groet Dick

In de Console zijn meer registers dan in de demo set. Bijvoorbeeld de registers rechts (o.a. Lieblich Gedacht) doen het niet en zijn in de simple jamb bij mij ook niet aanwezig.

Met dank aan Evert-Jan: https://youtu.be/gDPje3GfPd0
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jan 2021 13:46

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Fred

De Lieblich Gedackt doet het gewoon, evenals de andere registers rechts op het scherm. En ze staan ook op het Simple Jamb en wordt daar ook actief als je een knop activeert. De rechtse rij is voor het 3e manuaal. Ik weet niet wat je fout doet/gedaan hebt. Je moet wel Doesburg (mini set) opstarten en niet de Doesburg demo.
Ik zie trouwens de toetsen op jouw YT video niet bewegen; de registertrekkers wel.

Ik heb ook nog in de code van de ODF gekeken. Daar zag ik wel dat ik de Lieblich Gedacht en de Konzert-Flöte intern verwisseld had. Dat heb ik nu gecorrigeerd: de juiste registertrekker zit nu aan de juiste rij pijpen.
Even de achtergrond:
Lieblich Gedackt stamt af van Doppel Gedacht 8 van II
Konzert-Flöte van de Flute harm. 8 van II
Liebes-Geige 4 van de Cello 8 van II, een oktaaf opgeschoven
Flautino 2 van de Orchester Flöte 4 van II, een oktaaf opgeschoven
Sesqualter van de Orchester Flöte 4 van II, 2x, de ene +4 toetsen opgeschoven en de ander -5


Opnieuw downloaden vanaf hier: http://www.tiny.cc/hsg8tz en installeren in HW (dat wordt aangegeven als 'herinstalleren').
Via menu Organ --> Load organ, adjusting memory ... het orgel opnieuw laden.
Sorry voor dit ongemak.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jan 2021 13:58

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Evert-Jan schreef:Fred

De Lieblich Gedackt doet het gewoon, evenals de andere registers rechts op het scherm. En ze staan ook op het Simple Jamb en wordt daar ook actief als je een knop activeert. De rechtse rij is voor het 3e manuaal. Ik weet niet wat je fout doet/gedaan hebt. Je moet wel Doesburg (mini set) opstarten en niet de Doesburg demo.
Ik zie trouwens de toetsen op jouw YT video niet bewegen; de registertrekkers wel.

Ik heb ook nog in de code van de ODF gekeken. Daar zag ik wel dat ik de Lieblich Gedacht en de Konzert-Flöte intern verwisseld had. Dat heb ik nu gecorrigeerd: de juiste registertrekker zit nu aan de juiste rij pijpen.
Even de achtergrond:
Lieblich Gedackt stamt af van Doppel Gedacht 8 van II
Konzert-Flöte van de Flute harm. 8 van II
Liebes-Geige 4 van de Cello 8 van II, een oktaaf opgeschoven
Flautino 2 van de Orchester Flöte 4 van II, een oktaaf opgeschoven
Sesqualter van de Orchester Flöte 4 van II, 2x, de ene +4 toetsen opgeschoven en de ander -5


Opnieuw downloaden en installeren (dat wordt aangegeven als 'herinstalleren').
Via menu Organ --> Load organ, adjusting memory ... het orgel opnieuw laden.
Sorry voor dit ongemak.


Hoi Evert-Jan, dank voor je antwoord. Ten eerste klopt het dat de toetsen niet bewegen, omdat ik screenshots van de registraties heb gemaakt. Kun je me vertellen wat ik opnieuw moet downloaden en installeren? De ODF? of ook de Doesburg demo sample? Met de demo sample set heb ik deze youtube gemaakt met de originele ODF
https://youtu.be/yL6AJfruw4g
Aan het eind, het vierde couplet heb ik volle werk gespeeld, dwz. alle registers in de demo -set. Dus ik was verrast dat Doesburg-mini zo'n 10 registers meer heeft.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 26 jan 2021 14:09

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Fred

Je moet de nieuwe Doesburg demo eerst installeren (als je dat nog niet gedaan hebt. Dat hoeft dus niet opnieuw gebeuren als dat al eerder gedaan is!!).
Daarna de ODF en enkele plaatjes downloaden vanaf hier: http://www.tiny.cc/hsg8tz
Deze downloaden, installeren en dan de mini set laden.
Ik zal de downloadlink hierboven er ook bij zetten.

De 10 extra registers zijn transmissies van de bestaande demo registers.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 26 jan 2021 14:19

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Evert-Jan schreef:Fred

Je moet de nieuwe Doesburg demo eerst installeren (als je dat nog niet gedaan hebt. Dat hoeft dus niet opnieuw gebeuren als dat al eerder gedaan is!!).
Daarna de ODF en enkele plaatjes downloaden vanaf hier: http://www.tiny.cc/hsg8tz
Deze downloaden, installeren en dan de mini set laden.
Ik zal de downloadlink hierboven er ook bij zetten.

De 10 extra registers zijn transmissies van de bestaande demo registers.


Hoi Evert-Jan,

Zoals je in mijn vorige reactie al vertelde heb ik de demo sample set geinstalleerd en als ik die laad, krijg ik de console van het hele orgel en moet je uitzoeken welke registers het doen, dwz deel uit maken van de demo set. Ik heb opnieuw zonet de DoesburgMiniset_v2 opnieuw gedownload en zal ik installeren. Ik neem aan dat daarmee de DoesburgMini install van gisteren wordt overschreven. Superbedankt voor deze ODF en wat knap om dat te maken.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 02 feb 2021 18:20

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Evert Jan,
het is me nog niet duidelijk hoe ik jouw ODF kan downloaden. Als ik op http://www.tiny.cc/hsg8tz klik gebeurt er verder niets. Of moet ik de download nemen helemaal aan het begin? maar daar staat dat hij niet werkt met de nieuwe versie van 2021.
groet Rob

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 feb 2021 18:48

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Rob

je moet de nieuwe Doesburg downloaden vanaf de SP website
En ook de ODF met de door jou genoemde link. Die werkt, maar het duurt ca 2 sec. voordat er een pop-up komt. Het is een Dropbox link.
Eerst de Demo installeren en dan de aangepaste ODF installeren.
Daarna het orgel laden via menu Organ --> Load organ, adjusting memory .....

Berichten: 37

Geregistreerd: 09 jan 2019 10:13

Bericht 02 feb 2021 20:27

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Ja gelukt, Bedankt Evert Jan!

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 15 feb 2021 14:33

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Dag Evert-Jan,

De werkende registers zoals je zo mooi gedaan hebt bij Doesburg is zoiets ook mogelijk
met de demo van Rotterdam het staat behoorlijk door elkaar en het is toch een mooie demo
om op te spelen.

Vriendelijke groet,

Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 feb 2021 19:35

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Dick

Die is er al: viewtopic.php?p=10315#p10315
Dit is de basis van Zurek V

Achter in het boek staat dat ook, evenals een aantal andere gratis orgels of composites.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 15 feb 2021 20:21

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Evert-Jan
supper bedankt,

Vriendelijke groet,
Dick

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2019 09:19

Bericht 18 feb 2021 00:09

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Ik heb deze ook geinstalleerd en geladen, alles werkt, behalve de zwelpedalen. Kan iemand mij uitleggen hoe deze ingesteld kunnen worden? De aotomatische midi-toewijzing lukt nu niet.

Lein-w

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 feb 2021 00:43

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Lein,

Op het scherm "Pedal Matrix" kun je de pedalen koppelen aan jouw zwelpedaal. Deze moet wel MIDI codes afgeven.
Als je orgel minder zwelpedalen heeft dan deze sample set (er zijn 2 zwelpedalen en 1 crescendo pedaal nodig), kan kun je hier de keuze maken, opslaan onder 1 van de 3 knoppen en later weer oproepen.
Het 4e zwelpedaal in de MINI set heeft geen functie: er zit geen Fernwerk in deze set.

Berichten: 4

Geregistreerd: 03 jan 2019 09:19

Bericht 18 feb 2021 22:48

Re: Doesburg (mini): 3+p / 32 registers

Bedankt, Evert Jan,

Het is helemaal voor elkaar nu.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com