Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

illegale samplesets op Marktplaats

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 24 okt 2013 08:33

illegale samplesets op Marktplaats

Op Marktplaats worden door ***** samplesets van Utrecht en Rotterdam aangeboden.
Uit de reactie van **** blijkt dat het om illegale kopieën gaat, dus diefstal.
Een reactie op een bod waaruit blijkt dat deze persoon met deze vorm van diefstal geen probleem heeft:

"Een kennis vertelde dat de sets van Paradisi te kopiëren zijn. Hij heeft hier ook wel is
iemand mee geholpen. Op zich wil ik voor jou deze uitzondering ook wel
maken. Dan zouden we de helft van de nieuwprijs kunnen afspreken. Je
hebt dan voor een schappelijke prijs toch het hele Dom orgel ter
beschikking!
Laat maar weten of je dit zou willen... Zo kan ik je toch helpen."


Ik zie een aantal bieders staan. Ik hoop dat Hauptwerkgebruikers het moreel hoog houden en hier niet aan meewerken.

Aanvulling 25-10-2013: De advertenties zijn verwijderd van Marktplaats
Laatst bijgewerkt door jvdwvd op 25 okt 2013 14:24, in totaal 2 keer bewerkt.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 24 okt 2013 09:06

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Johan

heb je dit ook gemeld bij Marktplaats (incl. zijn emailtekst) ??

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 24 okt 2013 09:24

Re: illegale samplesets op Marktplaats

IK heb een nagenoeg identieke reactie gekregen van deze persoon. Ik had belangstelling voor Utrecht.
Ik heb hem aangegeven dat ik alleen belangstelling had voor de originele DVD's en zeker niet voor de helft van de nieuwprijs illegale DVD's bij hem aanschaf.

Hier zijn email (ik geloof niet dat daarmee privacyissues gemoeid zijn):

>Onderwerp : Re: Reactie: Sampleset Domkerk Utrecht (Hauptwerk)
>
>Hallo Jan,
>

>Helaas heb ik het set al zo goed als verkocht. Wordt aankomende week
>opgehaald. Een kennis van me heeft iemand wel is geholpen met een
>kopie. Dat is namelijk mogelijk bij de sets van paradisi. Dit zou ik
>voor jou bij uitzondering ook wel willen doen.
>
>Nieuw heb ik er € 535,- voor betaald. Heb de originele set er ook
>bijna weer voor verkocht. Ik wil je aan de kopieën helpen. Dan stel ik
>voor dit voor de helft van de nieuwprijs te doen. Zo heb je voor een
>zeer schappelijke prijs toch het volledige Dom-Orgel! Heel mooi set
>overigens!!
>
>Hoor wel of je dit wil.
>
>NAAM OP VERZOEK VERWIJDERD
Laatst bijgewerkt door Jan op 25 okt 2013 17:48, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker

Berichten: 124

Geregistreerd: 26 apr 2011 14:38

Woonplaats: Werkendam

Bericht 24 okt 2013 09:51

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Lekker dom bezig. In ons "ons-kent-ons-wereldje" is het meestal niet zo moeilijk er achter te komen wie dit doet nml. :roll:
Aan de andere kant snap ik ook niet dat Jiri zijn samplesets dan niet beveiligd. Die mogelijkheid is er toch...? Of moet ie dan kosten afdragen aan Milan...?

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 24 okt 2013 11:52

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ben het met Jos eens.

Aan de andere kant moeten we met z'n allen niet roomser zijn dan de paus. Wie heeft nog nooit eens een stukje bladmuziek van een ander gekopieerd ? Gaat om hele andere bedragen natuurlijk, maar het principe is hetzelfde denk ik.

Groet,
Albert

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 24 okt 2013 16:55

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Het beleid van Jiri is dat hij sampelsets aanbiedt die welliswaar primair voor Hauptwerk bedoelt zijn, maar andere gebruikstoepassingen sluit hij zeker niet uit. Dat is tenminste wat ik uit zijn website opmaak.
You can use these files to feed your software sampler to obtain a virtual model of the musical instrument recorded. The metadata (ODF) provided is for the Hauptwerk software only. However, you can use the wave files with any other software sampler if desired. In that case, you are responsible for creating your own metadata.

M.i. is dit een mooie gedachte, ik ben dan ook zo vrij geweest om van deze mogelijkheid gebruik te maken door een aantal Sonus samples (eigendom van een kennis) voor hem bespeelbaar te maken in Grand Orgue. Deze mogelijkheid bieden andere samplesetmakers niet, waarbij je uitsluitend bent aangewezen op Hauptwerk. Jammer dat een dergelijke open houding zo wordt afgestraft door piraterij.

Berichten: 9

Geregistreerd: 29 jan 2013 03:21

Bericht 24 okt 2013 20:06

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Albert schreef:Ben het met Jos eens.

Aan de andere kant moeten we met z'n allen niet roomser zijn dan de paus. Wie heeft nog nooit eens een stukje bladmuziek van een ander gekopieerd ? Gaat om hele andere bedragen natuurlijk, maar het principe is hetzelfde denk ik.

Groet,
Albert


NO quite. It depends also on the danger done to the author and to the product itself. You can copy a single piece of music when it is not readily available, and perhaps it does not make any difference on author´s revenues or on the existence of the product.
But if we allow piracy in organ samples... Utrecht 2.5 could be the last of S.P.´s magnificent organ library.
Laatst bijgewerkt door profeluisegarcia op 24 okt 2013 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 192

Geregistreerd: 03 feb 2011 21:44

Bericht 24 okt 2013 21:56

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Jos Biesheuvel schreef: Aan de andere kant snap ik ook niet dat Jiri zijn samplesets dan niet beveiligd. Die mogelijkheid is er toch...? Of moet ie dan kosten afdragen aan Milan...?


15 dollar af te dragen aan MDA voor een dongle-update. Lijkt me toch een verwaarloosbaar bedrag om het illegaal kopiëren te voorkomen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 24 okt 2013 23:28

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ik heb zo,n idee, dat dus binnenkort de SP sets ook beveiligd gaan worden.

De laatste tijd word ik steeds meer gewaar, dat er in het kleine NL-HW wereldje helaas een aantal lieden zijn, die weinig scrupules bezitten als het om geld verdienen gaat; totnutoe kende ik dit alleen in het overvolle wereldje van de zeg maar kast-aanbieders.

Maar dat het nu ook al aan de software kant opduikt......Ik krijg gewoon de neiging om even naar die meneer toe te gaan!

Nouja, in het hiernamaals wordt waarsch wel met hem afgerekend.

Wat staat die allemaal toch haaks op de innerlijke vrede die het orgelspelen mij geeft.....

HG

Geert
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 25 okt 2013 09:10

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ja, Geert, het staat er niet voor niets : 'Want geldzucht is een wortel van alle kwaad'!
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 25 okt 2013 11:58

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Geert schreef:Ik heb zo'n idee, dat dus binnenkort de SP sets ook beveiligd gaan worden.


Dat hangt er denk ik wel vanaf in hoeverre Jiri op de hoogte is van deze praktijken. En hij sluit daarmee natuurlijk gebruik buiten Hauptwerk uit. De vraag is hoeveel mensen zijn sets aanschaffen met een ander doel dan bespeling via Hauptwerk.
Avatar gebruiker

Berichten: 139

Geregistreerd: 11 feb 2012 20:31

Woonplaats: Huizen

Bericht 25 okt 2013 12:18

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Triest om deze discussie te zien.

Allereerst omdat er een duidelijke aanleiding toe is. (illegale kopien) maar ook vanwege sommige reacties daarop.
Volgens mij is de enige correctie handelswijze na een dergelijke constatering de volgende: "Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen. Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, . . . "
Vervolgens kan er dan naar de enige belanghebbende (Jiri) gereageerd worden en aangifte gedaan worden.
Waarschuwen op het forum dat bij aanschaf van samplesets gecontroleerd wordt of het originelen danwel kopieen zijn is altijd goed. Waarschuwen dat bij illegale verkoop stappen ondernomen worden is ook altijd goed. Mijns inziens is de schandpaal (hoe effectief misschien ook, niet de juiste oplossing.
Boudewijn

Er bestaan 3 soorten topic's
[<>] Meesterwerken [<>] Slecht gecomponeerde fuga's [<>] Seriele composities [<>]

Berichten: 37

Geregistreerd: 26 sep 2011 15:06

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 25 okt 2013 14:29

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Boudewijn,

Ik ben het helemaal met je eens en heb als verkoper van samplesets te snel mensen willen waarschuwen.
Ik heb de naam verwijderd en hoop dat Jan dit ook zal doen. Van mij mag het onderwerp wel blijven staan, maar dan zonder namen.
Excuses aan de voor mij onbekende aanbieder van illegale samplesets.
Johan van der Waal van Dijk

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 25 okt 2013 17:46

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Nah, schandpaal? Ik vind dat nogal meevallen, een voornaam en een woonplaats. Desondanks verwijderd.

Jan

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 26 okt 2013 08:33

Re: illegale samplesets op Marktplaats

De boodschap is duidelijk, bij het verkopen van SP sets via marktplaats is de kans op een addertje onder het gras groot. Dat kan overigens ook voorkomen als je daar zelf niks van merkt. Voormalig eigenaar kopieert set naar andere dvd's en verkoopt set bijna voor de nieuwprijs. Zodoende heeft hij zelf een uitgebreide set voor een prikkie.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 nov 2013 18:15

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Ze zijn weer te koop

http://www.marktplaats.nl/verkopers/20295342.html


volgens mij is de persoon erg hardleers?? of dom??
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 07 nov 2013 18:42

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Kan iemand mij vertellen of deze verkoper eerlijk is ?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Gr Folkert

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 07 nov 2013 18:49

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Sowieso is het al vreemd dat er "Utrecht" in de advertentie staat terwijl de CD's van Zwolle op de foto's staan.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 nov 2013 19:02

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Folkert schreef:Kan iemand mij vertellen of deze verkoper eerlijk is ?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Gr Folkert



Als de verkoper eerlijk is dan kan hij het aankoop bewijs leveren, dat hij de originele dvd boxen gekocht heeft bij Jiri, of 1 van de verkooppunten hier in Nederland.

Zo niet dan is ook deze Verkoper fout, smoesje van bon kwijt gaat niet op, want zowel Jiri als dealers hier in nederland houden een administratie bij van de samplesets, en zijn op een factuur naam geboekt.
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 nov 2013 19:03

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Vind deze niet zo verdacht: 8 1/2 jaar actief op Marktplaats en een mobiel nummer er bij.
Ik zou zeggen stuur een mailtje of bel.

Jan

Jan

Berichten: 706

Geregistreerd: 21 feb 2011 00:16

Bericht 07 nov 2013 19:07

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Jan Wim schreef:
Folkert schreef:Kan iemand mij vertellen of deze verkoper eerlijk is ?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Gr Folkert



Als de verkoper eerlijk is dan kan hij het aankoop bewijs leveren, dat hij de originele dvd boxen gekocht heeft bij Jiri, of 1 van de verkooppunten hier in Nederland.

Zo niet dan is ook deze Verkoper fout, smoesje van bon kwijt gaat niet op, want zowel Jiri als dealers hier in nederland houden een administratie bij van de samplesets, en zijn op een factuur naam geboekt.


Waarom zou je een aankoopbewijs moeten hebben van Jiri of één van de verkooppunten? Is het bezitten van de originele DVD's niet voldoende om aan te tonen dat je legale software in je bezit hebt?
Ik bezit Freiberg en deze set van originele DVD's heb ik 2e hands gekocht. Wel heb ik een soort van eigendomsoverdrachtbewijs opgesteld die zowel door verkoper als koper is ondertekend. Ik heb dus geen aankoopbewijs van Jiri of één van de verkooppunten, maar vind zelf dat ik geheel legaal en te goeder trouw heb gehandeld.

Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 73

Geregistreerd: 27 nov 2012 10:46

Woonplaats: Ternaard

Bericht 07 nov 2013 19:21

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Bedankt allemaal, ga hem eens mailen met wat vragen.
Laat het hier wel even (discreet) weten hoe het afloopt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 07 nov 2013 19:22

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Jan schreef:
Jan Wim schreef:
Folkert schreef:Kan iemand mij vertellen of deze verkoper eerlijk is ?

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr

Gr Folkert



Als de verkoper eerlijk is dan kan hij het aankoop bewijs leveren, dat hij de originele dvd boxen gekocht heeft bij Jiri, of 1 van de verkooppunten hier in Nederland.

Zo niet dan is ook deze Verkoper fout, smoesje van bon kwijt gaat niet op, want zowel Jiri als dealers hier in nederland houden een administratie bij van de samplesets, en zijn op een factuur naam geboekt.


Waarom zou je een aankoopbewijs moeten hebben van Jiri of één van de verkooppunten? Is het bezitten van de originele DVD's niet voldoende om aan te tonen dat je legale software in je bezit hebt?
Ik bezit Freiberg en deze set van originele DVD's heb ik 2e hands gekocht. Wel heb ik een soort van eigendomsoverdrachtbewijs opgesteld die zowel door verkoper als koper is ondertekend. Ik heb dus geen aankoopbewijs van Jiri of één van de verkooppunten, maar vind zelf dat ik geheel legaal en te goeder trouw heb gehandeld.

Jan


Hoi Jan,
ik ken veel mensen in het hauptwerk wereldje waarvan ik weet dat ze "hun" samplesets eerlijk gekocht hebben
en als deze worden door verkocht, zou ik ze zeker wel vertrouwen, maar zou toch altijd een aan koop bewijs eisen
geen geldig bewijs einde deal........

Waar het hier om gaat is dat een persoon elke keer 1 dag actief is op mp en vervolgens komplete boxen te koop aanbied, en zich niet schroomt om , als de voorraad op is, er eventueel nog een paar bij te bakken.............

Er zal best ter goeder trouw gehandeld zijn, maar het blijft dubieus.
Elke Hauptwerk gebuiker weet dat er beveiligde en onbeveiligde sets zijn, en in het bijzonder de onbeveiligde sets worden gekopieerd in full Color, en zijn niet van "het origineel" te onderscheiden.

\Daarom blijft een aankoop bewijs een must om eerlijk te kunnen kopen/verkopen.

En als de set bij Jiri is besteld, kan hij precies nakijken door wie hij gekocht is, want het gaat hier niet eens over gedownloade sets, maar sets die als dvd box zijn verzonden.

Jiri is bereid als je aankoop gegevens kwijt bent deze na controle opnieuw te mailen.

Ikzelf heb Utrecht niet rechtstreeks bij Jiri gekocht, maar bij een nederlandse dealer, en ook dit verkooppunt(en)
kan alle gegevens m.b.t de huidige koper controleren.




Dus nogmaals handelen zonder geldig aankoop bewijs blijft in de hauptwerk wereld verdacht
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 nov 2013 23:44

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Als je de download versie bestelt, krijg je per email altijd een bevestiging en als attachment een "objednavka<datum><tijd>" (oftewel een op naam gestelde factuur).
En als je de factuur kwijt bent, kun je de email toch opzoeken? Of eventueel onder jouw account bij SP jouw aankopen bekijken?

Dus een aankoopbewijs zou dus gewoon overlegd kunnen worden bij aankoop van een 2e hands set?

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 08 nov 2013 01:10

Re: illegale samplesets op Marktplaats

Evert-Jan schreef:Als je de download versie bestelt, krijg je per email altijd een bevestiging en als attachment een "objednavka<datum><tijd>" (oftewel een op naam gestelde factuur).
En als je de factuur kwijt bent, kun je de email toch opzoeken? Of eventueel onder jouw account bij SP jouw aankopen bekijken?

Dus een aankoopbewijs zou dus gewoon overlegd kunnen worden bij aankoop van een 2e hands set?



precies Evert-Jan
volkomen mee eens


gr

jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zandhoop en 32 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com