Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

License<=>OrganID

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 09 dec 2015 12:50

License<=>OrganID

Kun je uit de license-file de organID's tevoorschijn toveren?
Ik heb nl. een set verkocht en de nieuwe eigenaar heeft een license-update gehad maar de betreffende set werkt niet.
Ik zou dus willen controleren of deze set van mijn license is verwijderd (is al gedeinstalleerd). Hoe noows :mrgreen: ?
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 dec 2015 13:19

Re: License<=>OrganID

Teun

dat kan helaas niet. Maar dat is ook niet de oorzaak van het probleem.
Het systeem van de nieuwe eigenaar van de set heeft immers geen "lijntje" naar jouw PC liggen om te kijken of die set nog op jouw systeem zou staan.
Het probleem zit in de installatie bij de nieuwe eigenaar. Deze persoon moet de foutmelding die hij krijgt even op het forum zetten (eventueel via jou) of het laatste deel van de activity log file (via help --> activity log). Dan kunnen we kijken wat de oorzaak is.
Hij heeft toch wel alle installatiebestanden geinstalleerd voordat hij met Load organ, adjust rank, audio .... aan de gang ging? Welk orgel is het?

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 09 dec 2015 14:04

Re: License<=>OrganID

Evert Jan,

Ik heb Arlesheim en Stade van Teun gekocht.
Gisteren de license update van MDA gekregen (na ruim 1 week), vanochtend deze via USB stick op mijn HW pc gezet (HW pc heeft geen internet). Toen eerst de dvd's van Stade geïnstalleerd en het orgel doorgeladen. Ging allemaal flitsend.
Toen op dezelfde manier Arlesheim en na het extracten v/d eerste dvd geeft HW de volgende melding:

The organ definition file named OrganART 1761 J.A. Silbermann-Arlesheim.Organ.Hauptwerk.hbx couldn't be loaded to query it version, while attempting to install the component packages D:/J.A.Silbermann.ArlesheimV3.0-000270.CompPkg.Hauptwerk.rar.
If it's a licensed file then perhaps a license hasn't been yet installed for it.

Hierna tot 3 keer toe geprobeerd en steeds dezelfde melding. Tussen deze pogingen door de HW pc uit en aan gezet.
Doordat ik in dit stadium al deze melding kreeg, kwam ik dus niet toe aan load organ etc.

Mijn gedachte is dus dat de license van Arlesheim niet door MDA in het bestandje is gezet en dat ze alleen Stade gedaan hebben.

Groet,

Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 09 dec 2015 14:31

Re: License<=>OrganID

Albert

Bij installeren moet HW weten of het een update is of dat het een nieuwe installatie is. Vandaar dat hij de ODF file moet lezen en daarop komt dan die fout met de licentie.

Ik zou dat tekstblok met foutmelding en de ontvangen dongle update van MDA met het referentienummer van die update (Hauptwerk Order # HW .....) even in een emailtje plakken en naar info [at] milandigitalaudio [dot] com sturen met de vraag om een oplossing.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 09 dec 2015 14:39

Re: License<=>OrganID

Ik heb ook OAM sets van Teun overgenomen en kreeg dezelfde melding, toen moest ik nog de licentie activeren. Lijkt er inderdaad dus op dat de licentieoverdracht niet goed is gegaan, contact met MDA/OAM lijkt mij het beste.

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 09 dec 2015 16:19

Re: License<=>OrganID

Ik heb zojuist een mail naar MDA gestuurd.
Hopelijk weer niet 8 dagen wachten....

Groet,

Albert
Avatar gebruiker

Berichten: 317

Geregistreerd: 21 sep 2012 13:59

Woonplaats: Hulshorst

Bericht 09 dec 2015 17:13

Re: License<=>OrganID

Ik heb er ook één achteraan gestuurd
Groet,
Teun van Unen
Hulshorst
(tvanu47@gmail.com)

Berichten: 55

Geregistreerd: 10 mei 2013 14:26

Bericht 10 dec 2015 19:46

Re: License<=>OrganID

Gisteren vroeg Brett mij om een nieuwe license update request. Deze gestuurd en zojuist license update terug gekregen.
Arlesheim weer geïnstalleerd en nu werkt het wel.
Probleem opgelost.

Groet,

Albert

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com