Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 15 okt 2014 00:49

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

mbouwheer schreef:Of is het toch echt puur alleen een mankement in de opnametechniek?


Ja. ;)
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 15 okt 2014 09:01

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

petervdzwaag schreef: mbouwheer schreef:Of is het toch echt puur alleen een mankement in de opnametechniek?
Ja. ;)

Ik heb de demo niet gehoord, maar als ik dit zo lees heeft Pipeloops een groot probleem. Het is niet erg eenvoudig om de releases aan te passen (ofschoon Reiner er wat luchtig over doet). Daarbij zijn de mirofoons blijkbaar niet goed geplaatst t.o.v. het positief en zijn de stemmen niet in balans. Ook het ontbreken van (een deel van) de akoestiek kan liggen aan een incorrecte plaatsing van de microfoons en/of het nabewerkingsproces. Ik ben er eens geweest en er is in deze kerk best wel wat akoestiek aanwezig (zeker >3 seconden). Met Reiner heb ik ook al eens gesproken over het feit dat hij zijn opnames uitbesteed aan Peter Ewers en deze in licentie zelf gebruikt. De basis van het probleem ligt hier: je moet als producer betrokken zijn bij het gehele proces, dus ook de opname. Als je samples gaat bewerken die door een ander zijn opgenomen vertrouw je op zijn expertise, maar Peter heeft waarschijnlijk andere ideeen over hoe het moet klinken / technisch wordt uitgevoerd dan Reiner zelf. Ook had hij niet enkel op zijn beta-testers moeten vertrouwen, maar ook zelf actief bij het test-proces betrokken moeten zijn. Dat is blijkbaar ook niet gebeurt. Het is voor hem erg spijtig dat het zo is gelopen, ook op het USA en Duitse forum wordt deze set afgebrand. Volgens mij zit er gezien de aard van de problemen niets anders op dan dat de gehele opname opnieuw wordt uitgevoerd, maar dan anders...

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 15 okt 2014 16:58

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Bedankt voor de extra informatie.

je hebt mijn punten precies geconfirmeerd (zie ook mijn opmerkingen op het Engelse forum)

tussen twee haakjes: wat is de URL van het Duitse forum?
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 15 okt 2014 17:16

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

adri schreef:Bedankt voor de extra informatie.

je hebt mijn punten precies geconfirmeerd (zie ook mijn opmerkingen op het Engelse forum)

tussen twee haakjes: wat is de URL van het Duitse forum?


Hallo Adri,
Voor de sampleset topics is het http://hauptwerk.seeyoo.net/viewforum.php?f=296

Groet,
Danny

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 15 okt 2014 18:03

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Ik vind nou niet dat het sample set daar afgebrand wordt... en op het Engelstalige forum is Adri tot nog toe de enige criticus. Wel hele serieuze kritiek natuurlijk.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 15 okt 2014 19:53

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Hallo Josq,

Mijn engels is te slecht om het goed te kunnen verwoorden. Anders had ik daar ook zeker negatieve klanken laten horen van mijn kant.

Mvg,
Paul.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 15 okt 2014 20:44

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Dat is de kracht van dit forum: wij Nederlanders zijn ontzettend eerlijk en direct in vergelijking met de meeste andere culturen. Wel aanzienlijk minder tactvol en beleefd. Maar je hoeft hier niet bepaald tussen de regels door te lezen om een indruk te krijgen van de meningen.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 16 okt 2014 09:49

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

josq schreef:Dat is de kracht van dit forum: wij Nederlanders zijn ontzettend eerlijk en direct in vergelijking met de meeste andere culturen. Wel aanzienlijk minder tactvol en beleefd. Maar je hoeft hier niet bepaald tussen de regels door te lezen om een indruk te krijgen van de meningen.


Ha Jos,

Je slaat de spijker op zn kop, toch blijft het oppassen om elkaar niet onnodig te verwonden, zowel op dit forum als op Hauptwerkforum waar vele andere culturen samenkomen en de Nederlandse wat mij betreft niet dominant hoeft te zijn. Eerlijke kritiek, subjectief en objectief, moet maar mag wel met respect en waardering voor andermans mening en inzet.
Ik heb met Reiner te doen, na zo veel jaren tijd en geld inspanning eigenlijk te moeten concluderen dat dit resultaat de kritische toets anno oktober 2014 niet kan doorstaan. Dat moet voor hem ook een enorme teleurstelling zijn.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 16 okt 2014 17:10

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Het orgel had ik een paar dagen geleden gedownload. Vanmiddag had ik tijd om er naar te kijken en luisteren.
De kritiek is me niet ontgaan en daarom besloot ik om niet de front maar alleen de rear samples te laden.
Het viel me helemaal niet tegen. Het ruimtelijk effect is dan zeker aanwezig en het positief is niet zo prominent.
De blikkerigheid is me zo niet opgevallen.
Je mist zo wel details. Maar dat vind ik niet zo erg. Vanwege de ruimtelijkheid heb ik ook voor Metz boven Caen gekozen, en daar heb ik nog nooit spijt van gehad.
Wel een nadeel is voor mij de lay-out. Ik vind de registers slecht leesbaar. Een simpele lay-out zoals bij Rotterdam en Utrecht zou mij welkom zijn.

Aanschaffen zal ik het niet doen, want het voegt te weinig toe aan het bestaande aanbod.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2014 01:05

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

De update is beschikbaar: http://www.pipeloops.com/product_info.php?products_id=48

Omdat de wintersale daar al begonnen is, is de prijs ook lager: van 595.00EUR voor 476.00EUR

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 19 nov 2014 11:47

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Demo gedownload en geïnstalleerd. Ben bang dat het niet goed gaat komen met deze set. Er zijn wel verbeteringen maar de klachten (vooral de 'blikkerigheid') zijn niet voldoende weggenomen naar mijn mening.

m.vr.gr,
Martijn
Laatst bijgewerkt door Martijn70 op 20 nov 2014 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 316

Geregistreerd: 13 feb 2011 17:30

Woonplaats: Woerden

Bericht 19 nov 2014 20:28

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Martijn,

Verbaast me niet; als de opnames niet goed zijn, zal het eindresultaat van hetzelfde niveau zijn. Iedere poging om het beter te maken haalt volgens mij ook meer van de werkelijkheid weg.

Na mijn eerste poging (versie 1) neem ik niet de moeite om verbeteringen waar te nemen.

Mvg,
Paul.
Avatar gebruiker

Berichten: 74

Geregistreerd: 03 maart 2011 01:05

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 20 nov 2014 10:24

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Volgens Reiner zijn er toch echt veel verbeteringen doorgevoerd m.b.t. de releases, ruisreductie, voicing en balans tussen registers onderling. Er zal dus best het e.e.a. verbeterd zijn en ik ben benieuwd of het huidige resultaat ook werkelijk aan de verwachtingen voldoet. Helaas kan ik de demo gezien de grootte zelf niet volledig laden.

Ook is er blijkens zijn bericht op het Hauptwerk-forum in het Duitse orgel -en keyboard magazine O-Key een review verschenen, geschreven door organist Hans-Dieter Karras: http://www.pipeloops.com/documents/OKEY-121-Review-Oberlinger.pdf.
Hans-Dieter kent het originele orgel goed en schrijft er vol lof over. Zo is hij ook positief over de sampleset: zelf kan hij geen verschil ontdekken tussen de simulatie en het origineel, is er adequate ruisreductie toegepast en zijn de samples van de registers onderling goed in balans.
Verder zijn er op CB nieuwe geluidsvoorbeelden geplaatst. Ik heb zelf geluisterd naar de Final van Dupré. Deze doet mij in het tutti een beetje 'blikkerig' overkomen, maar het totaalgeluid benaderd het origineel in Bonn-Beuel best goed. Het geheel klinkt, ook bij andere voorbeelden, gedetailleerd en komt op mij erg realistisch over.
Er zullen zeker fouten zijn gemaakt bij de opname. In beginsel had hij die zelf moeten maken en niet door een ander, maar desalniettemin is de mening van meerdere gebruikers bindend voor een passend oordeel over deze set. Maar dan wel met gerichte voorbeelden wat er op dit moment wel/niet goed is aan de nieuwe demo.

Groet, Danny
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 20 nov 2014 18:28

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Dat artikel van Hans-Dieter Karras vind ik nogal een WC-eend recensie...

Dat gezegd hebbende, vind ik de update een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van de eerste versie. Maar helaas nog niet goed genoeg. Het "bell effect" of de blikkerigheid is nog steeds hoorbaar in met name de tongwerken (en de hogere registers). Als je in de 8'-sferen blijft valt het allemaal wel mee.

Maar als geheel voldoet de set (nog) niet aan de standaard van SP, MDA of OAM. Ik zal de set dus niet gaan kopen.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 20 nov 2014 19:38

Re: 1981 Oberlinger orgel - Bonn-Beuel (61/III+P)

Dat artikel is geschreven voordat versie 1 van de sampleset uit kwam; de prijs was nl. nog niet bekend tijdens het schrijven.
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com