Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 04 dec 2014 00:25

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

petervdzwaag schreef:
Jan Wim schreef:
GerrGouw schreef:ja zo'n soort constructie moet er misschien uit gebroed worden,
dus dat de kleinere registraties de volledige wind behouden, met een hoorbare fluctuatie zoals het transept orgel
maar dat naarmate het tutti nadert het windmodel wat afneemt, zonder dat het uiteraard dan weer te steriel word.


Als de wind het niet aan kan moet je, net als op een echt orgel, minder registers open trekken. Het transeptorgel is ook niet gebouwd om met alle registers volgrepig te spelen. Alle registers samen klinkt trouwens ook helemaal niet mooi.

Voor een krachtig en doorzichtig tutti kun je dit eens proberen:
HW: P8, R8, O4, (Spfl 4), O2, Mixt, T8, HW+RW
RW: Hp8, P4, Sch, Sexq, Dulc8
Ped: 16, 8, 8, 4, Mix, F16, Sch4, P+HW

Dus geen Borstwerk (en geen Cimbel). Ik denk dat de wind nu ook geen probleem meer is.



Hoi Peter,

Bedankt voor je registratie voorstel, dit klinkt inderdaad krachtig genoeg en de wind blijft overeind.

Zo zie je maar dat registreren ook een vak is, en dat beheers jij uitstekend.

Gr
Jw
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 04 dec 2014 00:36

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Graag gedaan!
Je kunt het overigens best nog wat 'aandikken', mits je het aantal ingedrukte toetsen wat beperkt. In de Buxtehude-demo op CB heb ik op het slot de HW Cimbel, Regaal 16', Q 1 1/3 en BrW 8-4-4-2 erbij, maar dit stuk blijft overal maximaal vier- of vijfstemmig.
Het windmodel is inmiddels al zover gevorderd dat het wel aangeeft wanneer het teveel wordt, en anders kun je het altijd nog uit zetten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 04 dec 2014 20:57

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Peter,

Mag ik nog even kwijt, dat ik helemaal verrast ben door je Hindemith.....Wat een goede registratiewisselingen; jammer dat we er geen filmpje van hebben want ik zou weleens willen zien, hoe dat is gegaan!!
Toch geweldig, dat je zo,n vrij modern stuk op dit instr kwijt kan. En wat een dynamiek laat het dan horen! Ook vind ik bij dit stuk de akoestiek erg goed zeg maar de diverse tonale blokken in het landschap aan elkaar verbinden.

Goed dat je de instellingen erbij geeft; dat zouden er meer moeten doen! En dan valt mij op, dat,zelfs als je bijna geheel op de Rear speelt, dat dan toch nog de pijp-aanspraak zo duidelijk blijft afsteken!!

Ergens roep je, dat je ( ivm Kampen) niet het gevoel wilt hebben, naar een CD te luisteren, en op CB zeg je nu, dat je altijd met de volle akoestiek speelt in HW. Dat lijkt in tegenspraak, maar na het horen van bovengenoemd stuk snap ik het; je bedoelt dat denk ik, bij die samplesets, die niet in de galm verdrinken.....

Ik ga nu toch weer mn centen eens tellen! ( Alhoewel ik geen Hindemith kan spelen, maar wel die mooie JA chorals, die het overigens IMHO op Caen ook erg goed doen...)
Avatar gebruiker

Berichten: 48

Geregistreerd: 22 jul 2011 00:20

Bericht 05 dec 2014 17:20

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Dankjewel! Een filmpje van die Hindemith zou niet zo interessant zijn. Ik wil niet dat het saai gespeeld wordt en daarom ben ik niet zo goed in foutloos spelen. Zo'n stuk neem ik dus in gedeeltes op en dat plak ik vervolgens aan elkaar.

Wat de luisterpositie betreft ben je misschien in de wat met een andere Peter op het forum. Ik houdt juist wel van de volle akoestiek en ik wil de luisterpositie die je op een CD zou horen. Als ik moet studeren ga ik wel naar de kerk. Bij de iets drogere sets zet ik meestal het rear-kanaal ook iets luider.

Vanwege de directe opname van het transeptorgel hoor je ook de pijpaanspraak in de rear-samples, zodat die best zelfstandig bruikbaar zijn om even lekker in de galm te zitten.
Als je front/diffuse in 16bit laadt en rear in 20bit, dan neemt dat maar 12GB in beslag.

Het transept orgel in de wet-versie of enkel front/direct is een ideaal studie-instrument. Een volledige dispositie en je hoort werkelijkwaar alle imperfecties in je toucher. Twee toetsen exact tegelijk aanslaan is al een uitdaging.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2014 00:30

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Kan iemand mij aangeven, wat ik dan het beste kan aanschaffen voor gebruik uitsluitend op koptel??
Ik zou dan wellicht aan de Wet genoeg hebben, maar naar het schijnt zit daar een flauw verkooptrukje in, nl dat er geen tremulant op het Borstwerk zou zitten, als ik het goed heb begrepen.

Ik vind het eigenlijk een beetje jammer om de meest uitgebreide set aan te schaffen, als ik toch uitsluitend op koptel ga spelen. Maar ik heb dus geen idee, wat er gebeurt, als je de DRY plus convolution toepast, hoe zich dat dan verhoudt tot de volledige 6 kanaals set.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2014 02:10

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Peter, ik kwam op CB jouw fantastische Alain stukken tegen, op Forcalquier. Daar was iedereen laaiend enthousiast over; jijzelf ook!

En nu speel je Alain op de Laurens Transept. Aangezien ik zelf ook erg blij ben - nog steeds - met Forcalquier, en ik mijn financiele middelen zo spaarzaam en verstandig mogelijk wil inzetten, kan jij mij misschien aangeven, wat dan de meerwaarde van die aanschaf kan zijn, voor iemand die Ebersmunster, Anloo en Forcalquier al heeft??

Alvast bedankt voor je aandacht. En wat een boel Alain stukken heb je ingespeeld.....mooi!
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 08 dec 2014 10:32

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hoi Geert,

Ik heb hem ook besteld. en ben voor surround gegaan.
Ik heb naar de demos geluisterd en wil toch graag de surround versie hebben.

Als ik stukken alleen in wet hoor, zou ik iets meer akoestiek willen hebben (zeker bij het rugwerk)

Maar...
Dit is alleen op grond van de luistervoorbeelden. ik heb er nog niet zelf op gespeeld.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2014 12:18

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Ok, Karel, hier kan ik wel wat mee....

Moet het Rugwerk juist niet wat direkter?? Nouja, bij zo,n wat kleiner instrument, en hij hangt ook nog eens vrij hoog, zal het verschil in plaatsing wellicht niet zo duidelijk te horen zijn, dacht ik. Althans, als toehoorder; als speler is een ander verhaal. Ik ben meer van de bespeel-ervaring.
En het Borstwerk, das ook iets speciaals, dat het vlak boven je gezicht zit, wellicht voel je de wind van sommige pijpjes wel als je zit te spelen.

Mij lijkt het, ook nog eens door die Horizontale pijpen, ook een leuke uitdaging om de DRY set zodanig met convolution te bewerken, dat je een mooi geheel krijgt. Voor mij hoeft dat nooit een 1 op 1 replica te worden; dat is sowieso onmogelijk, zoals ik za ook weer in de Bavo heb ervaren.
Als het maar overtuigt vind ik meer.
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 08 dec 2014 12:38

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hoi Geert,

Ik ben meer van de "hoorder ervaring".
Ik geniet erg van akoestiek...
vandaar dat ik heb gekozen voor de surround.
Als ik 2 dezelfde stukken hoor, vind ik zelf de Wet versie iets minder mooi dan de surround versie. (dit is geen waarde oordeel over de set, maar misschien meer een waarde oordeel over mijn oren ;) )
Aangezien ik maar 16 GB ram heb, denk ik dat ik de dry niet ga laden. Ik ga voor de front diffuse en rear. Die ga ik dan tot "mijn" optimum combineren.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2014 13:01

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Ok Karel. Duidelijk verhaal. Het heeft mij wel geholpen in mijn besluit. Ik ben nu de DRY aan het downloaden.

Ik heb ook maar 16 Gig, en wil voorlopig niet hoger gaan, ook al, omdat je dan veel vrijer bent in de keuze van je computer(s). Ik speel ook vaak op de laptop. Das een stuk groener he.....

Ik laat nog weten, wat mijn ervaringen zijn met de DRY.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 08 dec 2014 19:09

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Nou, voor degenen die ook graag zelf met de akoestiek willen experimenteren, kan ik zeggen, dat ook de DRY uitvoering zeer geslaagd is. Vaak zijn dat dan in mono opgenomen en vervolgens in het stereobeeld geplaatste samples, maar in dit geval is het stereo opgenomen. Erg goed, je hoort ook heel duidelijk de C-Cis verspringing, vooral bij de Regaal natuurlijk.
Wat ook mooi is, als je een 8 plus 4 speelt, dat je dan tijdens de toonopbouw ook echt hoort dat er meer als 1 pijp de toon aan het opbouwen zijn. Dit verlevendigt het geheel enorm.

Ik was even bang, dat het niets zou toevoegen aan de sets die ik al had. Maar de hele intonatie geeft dit instrument toch een heel eigen karakter, dat bijvoorbeeld veel ingetogener is als een Forcalquier.
En het is ook geen Ebersmunster, hoe mooi die laatste ook is trouwens. De tongwerken zijn hier wat minder uitbundig, oa.

Vaak moet ik, mede vanwege mijn kleinere gehoorsdynamiek, de mixturen en tongwerken wat terugnemen, maar hier zeker niet.

Wel mag van mij zo,n Dulciaan wat sprekender zijn, maar dat is uiteraard snel bijgeregeld.

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 08 dec 2014 19:28

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hoi Geert ,

Als ik eerlijk ben vind ik de droge set ook erg mooi.
Ik heb er meer op gespeeld dan op de surround versie.

mvg
André
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 09 dec 2014 13:33

Ja, ik heb er voor elk werk afzonderlijk instelbaar galm aan toegevoegd.

Zodanig, dat je een vrij direkte speelervaring overhoudt.

Verder stuur ik de droge kanalen ook nog naar een gesommeeerd punt, waar ik van dit gesommeerde signaal een wat langere galm genereer, daarbij het DRY-component volledig onderdrukt.

Dat laatste signaal gebruik in dan, om aan het geheel toe te voegen voor als ik een wat grotere akoestiek mooi vind bij een bepaald werk. Dit zou je dan een REAR-signaal kunnen noemen.

Het speelt prachtig, en is, zelfs in 20 of desnoods 24 bits, gewoon op een btje laptop te draaien.

BTW: ik was zo verrukt van het spel van Peter vd Zwaag op CB, dat ik dus visueel mij zat voor te stellen, hoe hij in vredesnaam al die registratiewisselingen bij Hindemith had gedaan ( registranten uiteraard)............
Pas vandaag realiseerde ik mij, dat hij dus op het VIRTUELE instrument had gespeeld, waar je natuurlijk gewoon presets hebt........
Dit zegt toch wel iets over het realistische gehalte van de huidige orgelsoftware........
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 10 dec 2014 13:02

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

* Het stof is natuurlijk nog erg vers bij deze sampleset , maar wellicht zijn er al mensen die een antwoord kunnen geven op
mijn vraag : Is deze sampleset ook geschikt als studieorgel ? ( ala Anloo ) ,wel uitgaande van de surroundversie .

* als je slider dus heel kort zet ( qua akoestiek) geeft dit dan een zgn. "studieorgel"effect ?

groetjes

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 dec 2014 16:48

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Neem de dry...!! Dan weet je zeker dat het goed zit wat dat betreft. Net als Anloo natuurlijk.

Net nog even Clerambault en Alain gespeeld; meesterlijk! Zoals trouwens die Prestant 8 van het HW in de ruimte staat, en ook beweegt, inclusief fraai wisselende aanspraakgeluiden, heel apart!

Kan je op bv Ebersmunster ook zeer fraai Clerambault doen, Alain wordt dan toch een ander verhaal.

Maar ik zou durven beweren, dat de Laurens Transept welhaast een ideaal studie-orgel is. Veel klinkt er gewoon goed op, en je hebt echt drie goed bruikbare manuale werken, terwijl je dus als je wilt, ook nog twee zwelpedalen kunt hebben.
En het is ontzettend transparant, ook in de tutti. Het verbaast mij, dat je als je al reedseen volle registratie hebnt., dat je dan het bijtrekken van een bourdon 8 of fl 4 gewoon hoort, terwijl dit bij veel sets toch in het algehele geweld ten onder gaat.

En als je dan alle drie gekoppeld speelt, heb je ook ruim genoeg "Graviditeit"....

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2014 17:27

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Orgel duppies schreef:* Het stof is natuurlijk nog erg vers bij deze sampleset , maar wellicht zijn er al mensen die een antwoord kunnen geven op
mijn vraag : Is deze sampleset ook geschikt als studieorgel ? ( ala Anloo ) ,wel uitgaande van de surroundversie .

* als je slider dus heel kort zet ( qua akoestiek) geeft dit dan een zgn. "studieorgel"effect ?

groetjes

Hans



hoi Hans,

ik zelf heb de surround versie.

maar het dry in de surround is echt dry genoeg voor studie, dry moet je al echt strak en netjes spelen anders hoor je elke afwijking die de bespeler maakt.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 10 dec 2014 18:13

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

hoi Hans,

ik zelf heb de surround versie.

maar het dry in de surround is echt dry genoeg voor studie, dry moet je al echt strak en netjes spelen anders hoor je elke afwijking die de bespeler maakt.

gr

JW[/quote]

Ok Jan Wim ,even voor mijn begrip : betekent dat dan dat ik alle 3 de bundels moet kopen ( dus surround,wet ,dry ) of bedoel je een instelling in alleen de surround versie ?
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 10 dec 2014 18:47

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Orgel duppies schreef:hoi Hans,

ik zelf heb de surround versie.

maar het dry in de surround is echt dry genoeg voor studie, dry moet je al echt strak en netjes spelen anders hoor je elke afwijking die de bespeler maakt.

gr

JW


Ok Jan Wim ,even voor mijn begrip : betekent dat dan dat ik alle 3 de bundels moet kopen ( dus surround,wet ,dry ) of bedoel je een instelling in alleen de surround versie ?



Hoi Hans,

ik heb deze versie gekocht:
http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/m ... e-set.html

dit is dus de surround versie, maar omdat je zelf met de sliders kan werken is het heel handig
het is een beetje alles in 1
als je de surround uitzet met behulp van de sliders dan heb je de Wet-versie
als je vervolgens de diffuus slider naar direct zet dan heb je de Dry-versie
en laadt je alles zoals het is dan heb je uiteraard gewoon surround weergaven.

gr

JW
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1322

Geregistreerd: 21 nov 2011 12:00

Woonplaats: Ermelo

Bericht 10 dec 2014 22:49

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Het advies van Jan-Wim is uiteraard ok.

Zelf heb ik voor de losse DRY gekozen. En daar geen spijt van. Maar het is natuurlijk erg luxe, om die surroundset te kopen, want dan heb je zonder veel moeite alle gewenste akoestieken bij de hand.
En je hoeft dan ook niet aan de gang met convolution......
Avatar gebruiker

Berichten: 205

Geregistreerd: 22 okt 2012 14:15

Woonplaats: Hardinxveld Giessendam

Bericht 11 dec 2014 10:40

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hartelijk dank voor de adviezen ,het gaat de surround worden :)

groeten

Hans
Het belangrijkste in de muziek staat niet in de noten.
Gustav Mahler
Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 11 dec 2014 11:34

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Zul je geen spijt van krijgen Hans,

Ook met galm (zelf heb ik de alleen diffuse en rear geladen omdat ik maar 16 GB ram heb) zit er al een hele mooie gedetailleerdheid in de klank.
(Ik heb alles in 20 bit geladen, behalve de tongwerken in 24 bit, bijgeluiden doe ik niet aan) Dan past het orgel in 16 GB.

Het is echt een orgel met heel veel prachtige kleuren. Niet voor het hele grote werk, daarvoor mist toch een beetje de body vind ik, maar zeker voor oudere muziek en koraalvoorspelen en improvisaties zijn er heel veel prachtige registraties te bedenken.

Groetjes,
Karel
Muziek maak je met je oren.

Berichten: 320

Geregistreerd: 16 apr 2012 12:04

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 11 dec 2014 12:59

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Het is me door alle berichten een beetje onduidelijk geworden hoeveel sampleposities er nu van iedere pijp zijn. Interpreteer ik het juist als dit er echt 5 zijn?
  1. Dry: aanwezig in de dry set
  2. Wet: deze samples staan los van de surround set en worden daarin niet gebruikt. Met andere woorden, je kunt in de surroundversie niet het resultaat krijgen dat wet biedt omdat het andere samples zijn
  3. Surround, met
    1. moist
    2. diffuse
    3. Rear

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 11 dec 2014 13:27

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Volgens mij is 'wet' gelijk aan 'diffuse' in de surround-set. 'Dry' is NIET gelijk aan 'direct' in de surround-set.

Er zijn dus in totaal 4 posities:
1. dry (in de dry-set)
2. direct (in de surround-set)
3. diffuse (in de surround-set en in de wet-set)
4. rear (in de surround-set)

Het bijzondere van de wet-set is dus niet een andere positie, maar het feit dat daar de samples niet versleuteld zijn, waardoor het mogelijk is om deze samples ook in GO of HW-free te gebruiken.
Gratis orgelmuziek op mijn website.

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 11 dec 2014 17:09

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

Hoi Gerrit,

Het onder punt 3 gestelde is niet wat op de site van Jiri staat. Zie bijgaand citaat.

" Surround: the "moist" and "diffuse" approach. The samples are recorded in multichannel, offering three positions of the listener - close to the instrument ("moist"), in a distance from the instrument ("diffuse") and very far from the instrument ("rear"), allowing to virtually move the listening position in Hauptwerk (to move closer or farther from the instrument). See below for details. This variant of the sample set does not use the samples of the wet variant.

The recording positions of the Wet variant and that of the Surround variant were different. The direct approach (used in the Wet sample set) and the diffuse approach (used in the Surround variant) differ in the distance of the microphones from the organ, the microphones for the diffuse were situated farther away. Therefore, if the Surround variant is used in a simple 2-channel environment, the result would still offer a different audio perspective of the Rotterdam Transept instrument: the result would be more diffused (more reverberant) sound than when the genuine Wet variant is used in the same way. As the result, the sample set in its entirety (dry, wet, surround) offers an unusual flexibility in varying the listener's position."


Groet,

Fokko

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 dec 2014 20:14

Re: 1959 - Marcussen - Rotterdam - Transeptorgel (31/3+P)

N.a.v. de discussie heb ik even in de demo versies van Wet en Surround van het Transept orgel gekeken. Ik heb de Holpijp8 als voorbeeld genomen.

Hoewel de bestandsgroottes van de individuele WAV bestanden gelijk zijn, zit er toch verschil in de inhoud in die bestanden.
Zie beide plaatjes
In het Wet-Surround.jpg plaatje zie je links de Wet versie, rechts de Rear bestanden van de surround Demo set.
In Wet-AB.jpg zie je links weer de Wet versie en rechts de "Wet" (middelste microfoon postitie dus) van de Surround.

In de kolom CRC32 zie je in beide gevallen verschillende checksums. Als de WAV files exact gelijk zijn, dan is de CRC ook gelijk. Maar dat is in dit geval dus niet zo.
Dat betekent dat in de Surround de middelste of achterste microfoons vanuit het orgel gezien geen Wet hebben opgenomen, maar dat deze op een andere manier tot stand gekomen is.
En omdat op een van de foto's op de SP-site maar 3 microfoonstatieven staan (6 microfoons) heeft Jiri gemixed. Anders kan het niet. Ik kan me niet voorstellen dat hij 2 sessies gedaan heeft. En ook geen 10 microfoons (dan hadden er ook 5 statieven gestaan), als is dat laatste technische geen bezwaar.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com