Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Heusden

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 14:13

Heusden

goedendag allemaal.

een 14 dagen terug heb ik heusden aangeschaft.Een schitterend orgel, ik heb alles ingeladen op de hoogst mogelijke kwaliteit. Front op bij de front rear bij de rear en de midden ook bij front, ik heb maar 4 kanalen dus vandaar.

Uncomprest ,en op 24 bitrate ingeladen, 40 gigabyte totaal, polyfhonie ingesteld , en vervolgens de schuifjes op het orgeldisplay ingesteld 57 64 57 en 62 , even een beetje gestoeid ermee.

Nu het zal dan waarschijnlijk wel aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat ik op een oud traporgel speel. galm bijna niks de registers heb ik over genomen bij een stuk van kees verhoek, deze speelde Psalm 99. Nu als ik dan de opname beluister op youtube, deze kun je ook hier op de site bekijken. Nu daar klinkt het gewoon geweldig, maar ik heb een heel ander geluid, echt doe ik wat verkeerd. want echt bij mij klinkt het dus niet. Er zit totaal geen warmte in of enigszins akoestiek. Het volle werk doe ik zo al zo niet want dat klinkt ook niet. wat zou er aan de hand zijn.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 14 okt 2016 14:20

Re: Heusden

Ik zou niet gaan mixen maar voor het front alleen de mid en voor de rear alleen rear gebruiken dus de direct samples niet gebruiken.

Groet Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 14:53

Re: Heusden

ik zal het vanavond anders inladen of moet ik de schuifjes soms gebruiken op het display , dus niet opnieuw inladen.?
bedankt alvast voor je reactie
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2016 15:28

Re: Heusden

Jan bedoelt inderdaad opnieuw inladen en wel als volgt
- direct samples niet gebruiken (Voor)
- diffuse samples naar front (Midden)
- rear samples naar rear (Rear)

Maar voordat je dit doet kun je eerst de schuiven anders zetten om e.e.a. uit te proberen.
De linker schuif (Voor) op 25 zetten en de Midd. en Acht schuif boven de 75 zetten.
Hoe hoger de laatste 2 genoemde des te meer galm. Met Midd kun je, bij omlaag zetten, wat meer detail regelen (met de Voor schuif natuurlijk nog meer en beter).

De RPos schuif is voor het regelen van het volume van het Rugwerk tov van de rest. De R knop naast de schuif is voor het resetten (krijgt weer de originele waarde).
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 16:25

Re: Heusden

Evert-Jan schreef:Jan bedoelt inderdaad opnieuw inladen en wel als volgt
- direct samples niet gebruiken (Voor)
- diffuse samples naar front (Midden)
- rear samples naar rear (Rear)

Maar voordat je dit doet kun je eerst de schuiven anders zetten om e.e.a. uit te proberen.
De linker schuif (Voor) op 25 zetten en de Midd. en Acht schuif boven de 75 zetten.
Hoe hoger de laatste 2 genoemde des te meer galm. Met Midd kun je, bij omlaag zetten, wat meer detail regelen (met de Voor schuif natuurlijk nog meer en beter).

De RPos schuif is voor het regelen van het volume van het Rugwerk tov van de rest. De R knop naast de schuif is voor het resetten (krijgt weer de originele waarde).


Super ik zal het vanavond gelijk veranderen, ik heb zonet de eerste schuif van front al even op nul gezet, nu dit gaf al direct een hele verbetering , maar ik zal dus vanavond de sample opnieuw inladen. bedankt Evert jan voor je reactie.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 19:09

Re: Heusden

Nu ik heb alles ingeladen volgens de voorschriften, dus de front heb ik niet geladen, en de middle heb ik naar de main-output geladen ,en de rear naar de rear output.

So far so good, de schuifjes exact ingesteld zoals het jullie mij gezegd hebben. In 1 woord, een heel ander orgel warm levendig en de akoestiek klinkt mooi door .

Nu heb ik een opname gemaakt van een mooie Psalm, om dat even aan jullie te laten horen, maar de opname klinkt net als het traporgelmodel waar ik mee begonnen was, weg galm weg levendigheid niks van dat alles.
terwijl het opnamekanaal staat ingesteld op de hoogte bitrate 32 bits, daar is verder niks aan veranderd, deze staat exact gelijk met mijn andere samples.

wie weet raad. Dus het Orgel klinkt nu perfect, behalve de opnames niet
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 19:34

Re: Heusden

Ga ik ook even nachecken jan-wim. ik hoop dat dat het is.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 21:59

Re: Heusden

Jan Wim schreef:
Bucanier schreef:Nu ik heb alles ingeladen volgens de voorschriften, dus de front heb ik niet geladen, en de middle heb ik naar de main-output geladen ,en de rear naar de rear output.

So far so good, de schuifjes exact ingesteld zoals het jullie mij gezegd hebben. In 1 woord, een heel ander orgel warm levendig en de akoestiek klinkt mooi door .

Nu heb ik een opname gemaakt van een mooie Psalm, om dat even aan jullie te laten horen, maar de opname klinkt net als het traporgelmodel waar ik mee begonnen was, weg galm weg levendigheid niks van dat alles.
terwijl het opnamekanaal staat ingesteld op de hoogte bitrate 32 bits, daar is verder niks aan veranderd, deze staat exact gelijk met mijn andere samples.

wie weet raad. Dus het Orgel klinkt nu perfect, behalve de opnames niet



ik denk dat je dan alleen je front kanaal record, en niet je rears erbij?


Nu ik heb het geprobeerd, brrr de hele santenkraam door de war met de nodige ellende, nu bleek dat er al een speciaal kanaal was aangemaakt door die gene die hier alles toen heeft ingesteld. het gevolg doordat ik alles van slag had , een backup terug moeten zetten en een uur wachten voordat alle samples weer waren ingeladen, dus dit was het dus ook niet
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 22:57

Re: Heusden

Inderdaad er is een appart mixdown kanaal gemaakt, maar hoe kan ik dat kanaal inzien om te kijken welke geprogrammeerd zijn , want dat ging dus bij mis zodat ik alles van slag had. ?
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 14 okt 2016 23:38

Re: Heusden

Links in Audio outputs (menu General) kun je door alle kanalen lopen. En rechts moet je op het Routing tab kijken.
Zie als voorbeeld plaatje 1. Hoofdtelefoon is de mixdown in dit geval. In het rear en main kanaal moet bij 'Aux Send 1 destination' dat mixdownkanaal genoemd zijn.

Kijk je op de main tab bij hoofdtelefoon, dan staat daar Recording format 16 of 32 bit (zie plaatje 2). Bij de 2 andere kanalen staat "Recording disabled for this output"
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 14 okt 2016 23:51

Re: Heusden

Ik zal het morgen helemaal nalopen, kijken of dit allemaal goed staat oke, ik laat het jullie morgen weten, alvast bedankt hiervoor :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2016 00:00

Re: Heusden

Henk

als het niet werkt, maak dan een aantal schermafdrukken van die audio outputs (zoals hierboven) ipv dingen aan te passen zonder te weten hoe het precies bedoeld is door de persoon die dat destijds ingesteld heeft.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 01:09

Re: Heusden

hier zijn de instellingen hoe het op dit moment is, kanaal 003 en 004 is de hoofdtelefoon zo staat het ook in de mixer (mengpaneeltje)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 01:21

Re: Heusden

En hier is het meng paneel.

Afbeelding
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 09:18

Re: Heusden

4.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 09:20

Re: Heusden

5.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 09:20

Re: Heusden

der
6.png
de tabblad
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2016 11:14

Re: Heusden

Ik heb de plaatjes nagekeken:
- zowel Main (Front) als Rear gaan als het opname kanaal naar de interne HW recorder
- zowel Main (Front) als Rear gaan naar de Saffire audio mixer en worden daar gemengd en naar de hoofdtelefoon gestuurd
- bij zowel Main (Front) als Rear is de opname functie uitgeschakeld (is juist)
- bij het opname kanaal is de HW opname functie ingeschakeld (32 bit)

Kortom: alles staat technisch gezien goed.

Het enige punt waar het fout kan lopen is dat je in de Saffire Mixer het niveau van front en rear via de 2 schuiven gaat aanpassen waardoor je daar een andere balans tussen front en rear in het audio hoort dan dat in Hauptwerk in de sampleset is ingesteld en zo ook wordt opgenomen.
M.a.w. als je de beide schuiven in de mixer even hoog zet, kun je in HW in Heusden de juiste balans tussen front en rear instellen. Dit wordt zo door de HW recorder opgenomen en je hoort precies hetzelfde in je koptelefoon.
Als je nu het niveau van de beide schuiven in de Saffire mixer verandert (bijv. front laat staan en de rearschuif naar beneden brengt), dan hoor je dus iets anders in de koptelefoon dan dat je in de opname hoort.

Uitgangspunt is dat de beide schuiven in de Saffire mixer dus even hoog moeten staan.

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2016 11:24

Re: Heusden

Los van deze problematiek nog een vraag: de Saffire mixer staat op 44,1 kHz
M.i. zou deze op 48 kHz moeten staan.
Heb jij Heusden wel op 20 of 24 bits geladen? Of is de Mixer schermafdruk gemaakt bij een andere sampleset?
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 13:09

Re: Heusden

Evert-Jan schreef:Los van deze problematiek nog een vraag: de Saffire mixer staat op 44,1 kHz
M.i. zou deze op 48 kHz moeten staan.
Heb jij Heusden wel op 20 of 24 bits geladen? Of is de Mixer schermafdruk gemaakt bij een andere sampleset?


Beste Evert- jan,
Heusden heb ik ingeladen op 24 bits, de schermafdruk van de saffire is gemaakt onder windows 10. terwijl ik bij HW onder 7 draai . daar staat hij wel op 48 KHZ, ik Kan namelijk mijn keybord appart aansturen onder W10 via deze saffire. dus daar stond hij dus ingesteld onder 44.1 KHZ

Alles onder W7 waar HW op draait staat compleet los van W10 dus vandaar deze afdruk, de gegevens die in deze mixer staan heb ik dus zo overgenomen van de backup die onder W7 draait, de instellingen zijn dus identiek behalve dan dat hij nu toevallig op 44.1 stond.

maar ik zal nu weer Heusden opnieuw gaan laden, want door de backup die ik moest draaien staat deze weer zo ingesteld dat de middle bij de front is ingeladen.

dus de Front laad ik dus nu zo in dat deze registers niet in het geheugen wordt geladen (zeg ik dat zo goed ?) No (rank not loaded into memory)
de middle laad ik in onder de main 1 en 2 Yes (rank load into memory)
en de rear onder rear ook deze in het geheugen Yes (rank load into memory)

Ja toch ? zo hoort het of niet
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 13:16

Re: Heusden

Ik zou het wel es een keer fijn vinden, dat jullie Jan loosman, en Jan Wim en jij Evert-Jan, es hier een dagje op urk zouden willen komen. sdat zou ik super vinden.
kunnen we alles nakijken en alles instellen zoals het moet zijn. en ik zorg voor al het eten en drinken en de onkosten die jullie moeten maken, voor niks hoeft het absoluut niet.

want ik kan die andere man ook niet altijd lastig vallen ,deze heeft het zelf altijd kokende druk.
als dan alles staat zoals het moet zijn, een flinke goede backup en nooit geen probleempjes meer. ik wil orgel spelen en niet constant moeten kijken of alles wel goed staat.

Maar dat hoor ik wel
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2016 13:18

Re: Heusden

Bucanier schreef:dus de Front laad ik dus nu zo in dat deze registers niet in het geheugen wordt geladen (zeg ik dat zo goed ?) No (rank not loaded into memory)
de middle laad ik in onder de main 1 en 2 Yes (rank load into memory)
en de rear onder rear ook deze in het geheugen Yes (rank load into memory)

Correct.

Dit is wat Jan geadviseerd heeft: geen front gebruiken.


En als je schermafdrukken maakt, dan graag van de HW omgeving. Als jij in die W10 omgeving iets verkeerd overgenomen had van de werkende HW omgeving (Windows 7), kan het advies, gebaseerd op dat W10 plaatje, t.b.v. HW ook wel eens verkeerd zijn, waardoor je verder van huis bent.
Zoals nu die 44,1 kHz wat mij toevallig op viel.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 13:40

Re: Heusden

zo ingeladen weer volgens de aanwijzingen van jan Wim. ik heb even een midi laten spelen van de demo dvd. en het klinkt super. ik zal daarvan een opname maken en dan laten spelen, en dat zal ik proberen hier te plaatsten, dan kunnen jullie het horen. bij deze de schermafdruk van de saffire die onder W7 draait alleen voor HW bestemd.


Afbeelding
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 15 okt 2016 20:14

Re: Heusden

E zoals beloofd de opname. het moet nog aardig wennen hoor deze sample vooral de registratie daar weet ik nog niks van dus let daar aub niet op. :(

http://www.contrebombarde.com/concerthall/music/22510
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5116

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2016 20:53

Re: Heusden

Nu, Henk, het werkt en is oké.
In de sampleset kun je nu de midi demo laten spelen en dan met de schuiven midden en rear in de Heusden sample set zo de juiste balans zien je vinden die bij jou het mooiste klinkt (ook i.c.m. je speakers/versterker).

In de Saffie mixer kun je de analoge schuif (geheel links) dicht zetten; deze heeft geen functie in HW want dit is een analoge ingang op je geluidskaart.
Rechts in de DAW3/DAW4: dit is geen Noise maar is het Rear kanaal. Tekst moet je aanpassen.
Waar nu Rear staat (helemaal rechts), dat moet hoofdtelefoon zijn. De tekst moet je even aanpassen.
Boven de schuiven waar nu Rear staat staat 2x SEL. Het lijkt erop dat je niet niets geselecteerd hebt of meet dan 1 stereo kanaal.

Als alles goed werkt/is ingesteld weer een backup maken.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com