Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 15 okt 2015 09:08

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Goedemorgen Orgelminnenden,

Ik heb een probleem wat ik graag met jullie wil delen en voordragen voor een oplossing:
Het gaat om de (download/installatie) van de demobestanden van het mooiste (tevens laatst verschenen) SAMSET van SP (Goerlitz):
1: Ik heb de demo bestanden op usb-stick staan; ik krijg een foutmelding nadat alles doorlopen is en vervolgens komt het setje niet in de te loaden-organ-list te staan;
2: ik heb deze bestanden op een nieuwe, externe, 2TB Toshiba USB schijf gezet: deze schijf wordt in HW 4.2 totaal niet gezien: ik heb een PC met voldoende capaciteit tav processor, geheugen, koeling , geluidskaart etc. etc.
3: Ik merk dat mijn 2e harde (1TB) schijf vol begint te raken, weet iemand of ik er een 3e bij kan plaatsen ( mijn kast en kaart hebben volgs. mij nog mogelijkheden).

Ik hoor graag jullie adviezen (liefst in gelijkzwevende weergave....)
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 15 okt 2015 09:44

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Dag Huib,

reactie op vraag 2: wordt de schijf wel herkend in Windows verkenner?
vraag 3: dat hangt van de aansluitingen van het moederbord (SATA) en je voeding af, maar ik ga er vanuit dat dat geen probleem is. Alleen in heel kleine simpele systemen ben je soms gelimiteerd tot 2 schijven, doorgaans kan je 6-10 schijven aan je moederbord verbinden.
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 15 okt 2015 10:05

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Dag mr. MrnHanduc,

De schijf wordt in win 7 Pro niet herkend, mijn andere PC (Win 10) herkent hem we, ook is het zo dat de draadloze muis in coma gaat als de usb schijf in de usb Hub wordt geprikt....
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 15 okt 2015 10:10

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Ik kreeg die melding ook! Maar dat heeft volgens mij te maken met de laatste versie van Hauptwerk.
Zodra je die geïnstalleerd hebt, loopt het als een zonnetje ;-)
Veel succes
Avatar gebruiker

Berichten: 119

Geregistreerd: 04 sep 2012 22:46

Bericht 15 okt 2015 10:18

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

wat is de laatste versie (d.d.?)?
"Met het oog op de jeugd, moeten wij, zingen,verzen componeren en telkens wanneer het nuttig en heilzaam is, zou ik alle klokken maar laten luiden, alle orgel laten dreunen en alles geluid laten maken waar geluid in zit." (Luther)

Berichten: 369

Geregistreerd: 12 dec 2014 14:23

Woonplaats: Zetten

Bericht 15 okt 2015 10:42

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

huib schreef:Dag mr. MrnHanduc,

De schijf wordt in win 7 Pro niet herkend, mijn andere PC (Win 10) herkent hem we, ook is het zo dat de draadloze muis in coma gaat als de usb schijf in de usb Hub wordt geprikt....


Dag Huib,

dat is vreemd en lastig, daarvoor zou ik zo snel geen oplossing weten. Ik lees iets over USB hub, misschien eens proberen door hem direct aan te sluiten op een usb poort van het moederbord (achterzijde pc). Een hub geeft weer een extra laag met extra kans op problemen.

Laatste versie Hauptwerk is
Hauptwerk version: 4.2.1.003
Updated: 06/09/15

http://www.downloadhauptwerk.com/win

Groet
Pim

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 15 okt 2015 10:46

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

huib schreef:De schijf wordt in win 7 Pro niet herkend, mijn andere PC (Win 10) herkent hem we, ook is het zo dat de draadloze muis in coma gaat als de usb schijf in de usb Hub wordt geprikt....
Het lijkt erop dat de USB hub niet genoeg stroom kan leveren voor de harddisk en daardoor de muis ook het loodje legt.
Of een andere hub gebruiken of een zgn Y kabel *(voeding voor de HD vanuit 2 USB poorten).

Verder moet je na downloaden eerst de MD5 checksum controleren; anders heeft verder gaan geen zin. Zie ook
http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/goerlitz-sonnenorgel-free-demo-sample-set/

En omdat het multi RAR files zijn altijd bij installatie in HW met Part1 beginnen, de 2e gaat dan automatisch.
Part2 afzonderlijk installeren is altijd tot mislukken gedoemd en zonde van je tijd.
Avatar gebruiker

Berichten: 610

Geregistreerd: 02 mei 2012 15:16

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 15 okt 2015 12:24

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Fraaie demo, ik vind de klank bijzonder fraai en doordat je met de schuiven heel snel verschillende instellingen kan maken in direct, diffuus en rear kan je "op verschillen plaatsen" het orgel beluisteren.

André
Geen dag zonder Bach!
Avatar gebruiker

Berichten: 132

Geregistreerd: 16 jun 2014 14:29

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 15 okt 2015 23:43

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Andre_Kaptein schreef:Fraaie demo, ik vind de klank bijzonder fraai en doordat je met de schuiven heel snel verschillende instellingen kan maken in direct, diffuus en rear kan je "op verschillen plaatsen" het orgel beluisteren.

André

Inderdaad André, een prachtige transparante klank.
En met die schuiven instellen, wat is dat gaaf. Was Utrecht ook maar zo opgenomen....

Gr.
Bram

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 21 okt 2015 16:14

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Heeft iemand van het Forum het Sonnenorgel al.(volledige versie)
Zou graag eens een afspraak willen maken om dit bijzondere orgel eerst een te beluisteren/spelen voordat ik tot aanschaf overga. Wat ik trouwens wel raar vindt dat de leverancier dit orgel niet op DVD aanleverd. Zal dhr Zurek wel teveel werk-lees geld kosten. Jammer.. wel komt er tzt een USB stick versie op de markt. Gerrit

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 okt 2015 17:01

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Gerrit

Jiri KAN niet op DVD aanleveren, ook al zou je de DVD's los willen bestellen zoals Jan Wim aangeeft (als een extra dus tov de download).

Omdat Goerlitz multi RAR bestanden zijn (de 1e is aan de 2e (en eventueel 3e of 4e) bestand gekoppeld), ziet HW niet dat als DVD 1 is ingelezen, dat DVD 2 geplaatst moet worden. En DVD2, 3 of 4 kunnen niet apart geladen worden vanwege die koppeling. Het probleem is dus HW en niet Jiri.
Op een USB stick aanleveren is de moderne methode. Vaak hebben nieuwe PC's al geen DVD speler meer. Ook Windows 8 en 10 zijn op USB stick te verkrijgen (naast een DVD).

Kortom, er is niets mis met het leveren op USB stick. En de installatie gaat vele malen sneller. Zeker nu Jiri de set op een snelle 64 GB USB3 stick aanbiedt.
Avatar gebruiker

Berichten: 28

Geregistreerd: 08 okt 2015 19:24

Woonplaats: 47533 Kleve - Duitsland

Bericht 03 nov 2015 11:09

Görlitz-Sonnenorgel

Sinds vorige week de "medium-variant" gekocht en in gebruik genomen. Ben toch wel onder de indruk van deze sampleset.
Heeft mooie registers en is met relatief veel echo toch transparant te registreren. Zoals een groot orgel moet klinken, zo komt het ook over. Prachtig stevig Plenum. Is mijn inziens ook zeer geschikt voor Barokmuziek. Speel eigenlijk alleen maar deze muziek. Kortom, een prachtig orgel.

Wilde eigenlijk liever het Haarlemse Müller-orgel, maar was niet zo overtuigd van de tot nu toe te beluisterende opnames op Contrebombarde. Maar blijf uiteraard als geboren Haarlemmer en liefhebber van dit bijzondere instrument hoopvol.

Met groet,
Herman

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 03 dec 2015 18:09

Re: 1703/1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/

Jan Wim schreef:85gb 24bit compressed, dan past uncompressed 24bit nog niet eens in 128 gb :o :o :o :o


Hallo Jan Wim,

hoe bevalt je het Sonnenorgel? heb je enig vergelijkingsmateriial op je systeem zitten? BV Rotterdam of Utrecht?
Verneem graag je bevindingen. groeten Gerrit

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 okt 2015 10:05

Bericht 03 dec 2015 21:32

Re: Görlitz-Sonnenorgel

hboerwinkel schreef:Sinds vorige week de "medium-variant" gekocht en in gebruik genomen. Ben toch wel onder de indruk van deze sampleset.
Heeft mooie registers en is met relatief veel echo toch transparant te registreren. Zoals een groot orgel moet klinken, zo komt het ook over. Prachtig stevig Plenum. Is mijn inziens ook zeer geschikt voor Barokmuziek. Speel eigenlijk alleen maar deze muziek. Kortom, een prachtig orgel.

Wilde eigenlijk liever het Haarlemse Müller-orgel, maar was niet zo overtuigd van de tot nu toe te beluisterende opnames op Contrebombarde. Maar blijf uiteraard als geboren Haarlemmer en liefhebber van dit bijzondere instrument hoopvol.

Met groet,
Herman


Hallo Herman,

wil graag nog wat extra info voordat ik tot aanschaf overga.
Kan ik je hierover bellen?
mijn mail adres is: g-teunis@outlook.com
phone : 0031619432897 of 0031546572303

Alvast hartelijk dank,

Gerrit Teunis

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 12 dec 2015 22:45

Re: 1703/1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/

Peter schreef:LS,

Ik speel nu bijna een maand op dit set en wel op een PC met 24 GB Ram geheugen!

Dit geeft een gedetailleerde en toch ruimtelijke weergave van, naar mijn mening, het beste set van Sonus Paradisi tot nu toe!

Het set is geladen Front diffuse 20 bit.

Nb. De gebreken van een orgel en de speeltjes van een orgel laadt ik nooit! ;)



Het orgel past met wat truukjes in een wat "alternatieve Surround" ook in 32 Gb RAM geheugen, en bevalt zeer goed!
Vanwege de rijke nagalm is niet heel hinderlijk de Rear-samples niet te laden.
De Diffuse samples worden dan Rear. (Voor puristen het liefst in tegenfase)
Door de frontspeaker klinken Direct en Diffuus samen, zodat de slider ook nog het gewenste effect heeft.
In deze setup blijft er behoorlijk wat surround effect over, incl. originele tremulant samples.

Instellingen (0,8 Gb RAM over)

- Direct en Diffuse laden in 20 bit, alle loops
- Direct truncated Dry (250 ms) laden
- 4 pedaalregisters niet laden (bv de 2 en 4 voets registers)
- 1 register van Oberwerk niet landen (gewoon en tremmed)
- Toys en bijgeluiden niet laden
- Pedaal in 16-bit

Succes !

WiBo
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 nov 2016 20:16

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Hebben de gelukkige bezitters van dit sampleset ook een vierklaviersorgel om het te bespelen?
Of doe je het met drie klavieren en hoe bevalt dat dan?

Ik vind eigenlijk een drieklaviersorgel mooier om tegenaan te kijken dus ik twijfel of ik voor dit sampleset en extra klavier er bij ga zetten of niet. (Ik hoop dat Sinterklaas dit jaar dit geweldige orgel door de schoorsteen laat vallen.)

En ik vraag mij af of er mensen zijn die het orgel via kleinere touchscreens registreren... Ik ben benieuwd.

Vr groet, Jaap
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2016 20:31

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Jaap

in Hauptwerk is het mogelijk dat een sample set van een 3 of 4 manuaals orgel bespeeld worden op een eigen orgel dat maar 2 resp. 3 klavieren heeft. Dit heeft Floationg divisions in HW.
Zie voor het configureren: viewtopic.php?p=9824#p9824

Dus voor het 4 klaviers Sonnenorgel heb je een 2 klaviers speeltafel nodig; 3 is beter en 4 is perfect.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 17 nov 2016 23:20

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Bedankt Evert Jan. Dat is helder.
Nog 1 vraag: is het mogelijk om te starten met de medium versie en daarna te upgraden naar de volledige versie?
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 17 nov 2016 23:41

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Technisch gezien wel. Er zijn 4 versies, die steeds een aanvulling zijn op de vorige
- Volume 1) DEMO edition
- Volume 2) Small edition (als je Oberwerk en Borstwerk samen op 1 manual zet, heb je aan een 2 klaviers speeltafel genoeg)
- Volume 3) Medium edition
- Volume 4) Full edition

Als je Medium zou kopen, dan moet de gratis demo geïnstalleerd zijn en bij Medium krijg je ook de Small edition er bij. Dus je moet zowel de demo, small en medium installeren om het "Medium orgel" te kunnen laden.

Echter, bij bestellen op http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/top-selection/goerlitz-sonnenorgel.html en dan de Order tab staat alleen maar de mogelijk om de Small of Medium of Full te bestellen en geen updates.

Ik weet het dus niet. Ik denk dat je Jiri even een mailtje moet sturen met die vraag (zie onder contacts voor zijn mailadres)
Avatar gebruiker

Berichten: 227

Geregistreerd: 21 maart 2011 20:35

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 17 nov 2016 23:44

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Jaap380 schreef:En ik vraag mij af of er mensen zijn die het orgel via kleinere touchscreens registreren... Ik ben benieuwd.

Vr groet, Jaap


Dag Jaap,

Ik speel dit orgel met twee iPad mini's.

Gert Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 19 nov 2016 23:37

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Ik heb er toch maar een mailtje naar Jiri aan gewaagd.
Je kunt dus wel upgraden van small naar medium naar full.
Jiri schreef:
Yes, after you buy the medium version from your Sonus Paradisi account, you will then see different (much discounted) prices to upgrade to the full version. In total, you will not pay much more for the complete version if you buy the medium now and upgrade later.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 27 nov 2016 00:11

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Wat een geweldig set is dit! Het klinkt transparant en toch heel ruimtelijk.
Je kunt er veel stijlen op spelen en ik ben blij dat ik een soort alleskunner (Medium -versie) aangeschaft heb in plaats van kleinere 'typisch' romatisch/barokke sets. Hier ben ik voorlopig nog niet op uitgespeeld.
En er komt zeker een vierde klavier bij.... ;)
Het mooiste orgel maak je zelf.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 28 nov 2016 14:01

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Ik voel helemaal met je mee Jaap! Ik heb Goerlitz Medium ook, en vindt het helemaal geweldig!

Inderdaad, soms (of regelmatig) zou je een alleskunner willen hebben. Prachtig natuurlijk, om allerlei zeer karakteristieke sample sets te hebben van de meest uiteenlopende stijlen, schitterend wat daar aan klankenrijkdom in zit. Maar soms wil je gewoon (bijna) al je literatuur of al je improvisaties kwijt kunnen op één orgel, op een mooie en geloofwaardige manier. Een instrument dat antwoord geeft op bijna alles wat je vraagt. Direct en vloeiend schakelen tussen barok en romantisch. En dan is Goerlitz een heel goede kandidaat, met een geweldige akoestiek en toch een heel heldere, doorzichtige klank.

Ik hoop tzt uit te breiden naar de volledige versie, want dat bijzonder rijk gedisponeerde zwelwerk ga je toch echt nodig hebben voor allerlei romantische en symfonische muziek. Ik neem me voor om dan een uitgebreid review op dit forum te posten.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 29 nov 2016 12:55

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

josq schreef:Ik hoop tzt uit te breiden naar de volledige versie, want dat bijzonder rijk gedisponeerde zwelwerk ga je toch echt nodig hebben voor allerlei romantische en symfonische muziek. Ik neem me voor om dan een uitgebreid review op dit forum te posten.

Daar kijk ik naar uit, want ik speel met dezelfde gedachte. Wel eerst nog een vierde klavier bijplaatsen natuurlijk....
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 26 mei 2017 16:14

Re: 1997-2006 Casparini/Mathis Sonnenorgel Görlitz (87/4+P)

Ik heb inmiddels uitgebreid naar 4e klavier en de full versie. Geweldige uitbreiding, dat grommende zwelwerk in een dichte zwelkast. Zwelpedaal moet ik nog monteren. Iedereen is welkom om een keer te komen spelen.
Zijn er Gorlitz-bezitters die de verschillende klavieren nog verdeeld hebben over verschillende kanalen en speakers?
Het mooiste orgel maak je zelf.
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com