Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

kampen in zijn volle glorie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jan 2020 15:37

Re: kampen in zijn volle glorie

Hoi Bert,

Super bedankt voor je uitleg. Toen ik met Hauptwerk begon was Domkerk mijn eerste keuze, romantisch ingesteld als ik ben :) De Bovenkerk Kampen was mijn direct tweede keuze, maar toen veel te duur. Nu is het de komende weken mijn primaire orgel :) Als ik vol werk, alle registers open doe op Dudelange, wordt het een brullende leeuw. Bovenkerk Kampen blijft met alle registers open "zinderen en juichen". Ik ben er superblij mee. luister eens naar mijn eerste twee producties: https://youtu.be/n4EkowASIgw en https://youtu.be/x0Yu3h563d8
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 29 jan 2020 17:53

Re: kampen in zijn volle glorie

Hallo Fred,

Ik bespeel de set van Kampen al 9 jaar naast verschillende andere. Afgezien van de tremulanten is deze set ook wat mij betreft een zeer goede en natuurgetrouwe weergave van het echte orgel. Inderdaad blijft ook het groot plenum staan als een huis en blijft het transparant klinken. Wel is een goede audioweergave hiervoor onmisbaar.

Het is de set waar ik het meeste op speel.

Groet,

Gert W.

Berichten: 63

Geregistreerd: 06 maart 2013 20:24

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 30 jan 2020 12:46

Re: kampen in zijn volle glorie

Ha Fred,

Ik ken de sampleset niet, maar op het echte orgel regelmatig geregistreerd, en het is een makkelijk orgel qua op- en afbouwen van registratie, dus digitaal moet het goed te doen zijn. Even wennen misschien, maar dat gaat je lukken!
Succes en veel plezier van/met Kampen :D

Gr. Marien
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 31 jan 2020 22:03

Re: kampen in zijn volle glorie

bert schreef:
FredM schreef:Hallo,

... De registers voor de verschillende manualen staan kris/kras door elkaar...


Fred, zou het misschien helpen als je niet in kolommen maar in rijen denkt. Dan staan de registers helemaal niet meer zo kris-kras door elkaar.
Begin maar eens links onderaan. Je ziet daar 'Afsluiting Pedaal'. Welnu, die hele onderste rij registerknoppen, zowel links als rechts, zijn voor het pedaal.
De rij erboven idem dito. Je ziet 'Afsluiting Rugwerk', en die hele rij links en rechts zijn de rugwerk-registerknoppen.
De rij daar weer boven 'Afsluiting Boven'. Nu, je snapt het al - de rij voor het (eerste) bovenwerk werk. Daarboven vervolgens de rij voor hoofdwerk.
Alleen de bovenste rij is enigszins geniepig. Hier zijn de knoppen voor Bovenwerk-ll en Borstwerk gecombineerd, maar gelukkig wel goed te onderscheiden. De naamplaatjes voor Bovenwerk-II hebben namelijk boven en onder een lange verticale streep, die voor het Borstwerk hebben dat niet.
Verder moet je eigenlijk bij iedere rij (lees werk) links en rechts gelijk-op een beetje vanuit het midden naar de buitenkant denken. Zo zie je bv. bij Rugwerk: Prestant 8 (rechts, R), Holpijp 8 (links, L), Octaaf 4 (R), Fluit 4 (L), enz. Dus ook in die zin best wel redelijk op volgorde.
Hopelijk helpt dit een beetje in het zoeken/vinden van de registers.


Nogmaals hartelijk dank. Heb ik nog even een vraag hoe ik op de juiste wijze de manualen in Hauptwerk "geleerd" heb

Is het onderste manuaal voor het rugwerk? En het tweede manual bovenwerk of hoofd werk, en het derde? Alvast dank voor je vast weer snelle antwoord :)
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 31 jan 2020 22:57

Re: kampen in zijn volle glorie

Hoi Fred,

Dan moet ik even heel diep in m'n geheugen graven. Ik heb de sampleset nl. zelf niet en het is al weer heel wat jaren geleden dat ik in Kampen gespeeld heb. Maar als we de klavieren even nummer van onder naar boven als I, II, III, IV dan is het volgens mij zo:
I. rugwerk
II. hoofdwerk
III. bovenwerk (1)
IV. borstwerk en bovenwerk-2
Wellicht kan Marien (of iemand anders) me, indien nodig, verbeteren of aanvullen.

Mvg, bert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 jan 2020 23:25

Re: kampen in zijn volle glorie

I. rugwerk
II. hoofdwerk
III. bovenwerk (1) en bovenwerk-2
IV. borstwerk

Voor activeren bovenwerk 2 moet je een koppel uittrekken. Kijk even in het manual dat met Kampen meegeleverd wordt waar die precies zit.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 31 jan 2020 23:29

Re: kampen in zijn volle glorie

Evert-Jan schreef:I. rugwerk
II. hoofdwerk
III. bovenwerk (1) en bovenwerk-2
IV. borstwerk

Voor activeren bovenwerk 2 moet je een koppel uittrekken. Kijk even in het manual dat met Kampen meegeleverd wordt waar die precies zit.


Heb ik toch de manualen goe dgeconfigureerd, dus moet ik de koppels goed bestuderen/uit elkaar halen.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 18 nov 2020 19:19

Re: kampen in zijn volle glorie

Hallo organisten,
Ik heb wel belangstelling voor Kampen, is deze ook nog leverbaar voor HW 4,3 en wat zou dan de prijs daar van zijn
ik kan op de site alleen maar HW 5 vinden.
vriendelijke groet Dick

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 nov 2020 21:08

Re: kampen in zijn volle glorie

Dongle beveiligde HW4 sets kopen kan niet meer en zijn daarom nergens meer in een webshop te koop. Ze worden nl. niet meer op de HASP dongle bijgeschreven.
Ook het kopen van een 2e hands dongle beveiligde HW4 set heeft geen zin. Ook die worden niet meer op de dongle bijgeschreven.

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 18 nov 2020 21:46

Re: kampen in zijn volle glorie

Hi Evert-Jan,


Bedankt voor het snelle antwoord,
we gaan met plezier verder spelen met wat we hebben. :roll:

Vriendelijke groet Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 19 nov 2020 00:33

Re: kampen in zijn volle glorie

Ja, ik ben geen profeet, maar zag dit probleem aankomen. En aangezien de snelle beslissers een aantrekkelijke aanbieding/korting voor upgrade kregen, heb ik toegehapt. En eigenlijk heb ik de upgrade meer dan gratis gehad. Want de Kampen sample-set ging met 50% korting over de toonbank. Du met HW5 upgrade en aanschaf Kampen was ik zo'n 450 Euro goedkoper uit dan HW 4 houden en Kampen voor het vollo pond kopen.

En nu kunnen HW 4 gebruikers geen enkel nieuw orgel aanschaffen

Groeten, Fred
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 19 nov 2020 12:31

Re: kampen in zijn volle glorie

Hi Fred,

Ik voel me niet zielig dat ik Kampen niet kan kopen,
Als je speelt op Zwolle Haarlem Utrecht zurik Vollenhove Freiburg
en de nodige kleine orgels plus demo dan ben je blij als je bedenkt dat je het 60 jaar geleden
op een harmonium hebt geleerd,
blijf er bij dat het jammer is voor vele die nog met HW 4 spelen.
vriendelijke groet,

Dick
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 19 nov 2020 14:13

Re: kampen in zijn volle glorie

FredM schreef: En nu kunnen HW 4 gebruikers geen enkel nieuw orgel aanschaffen


Er worden nog steeds sets voor o.a. HW 4 geproduceerd.
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 75

Geregistreerd: 22 aug 2012 09:45

Bericht 20 nov 2020 09:08

Re: kampen in zijn volle glorie

Raalte hoop ik...

Johan
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 20 nov 2020 22:53

Re: kampen in zijn volle glorie

ceecies schreef:Raalte hoop ik...

Johan


Virtual Pipes beveiligt zijn samplesets via Ilock, en Raalte zal dus niet voor Hauptwerk 4 beschikbaar zijn.
Met vriendelijke groet,
Harm
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com