Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

kampen in zijn volle glorie

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jan 2018 14:46

kampen in zijn volle glorie

Nu dit is het ultieme paradepaardje voor een ieder die kampen bespeeld.

Allereerst je moet natuurlijk met reaper werken, want je moet namelijk een plugin gebruiken (VST) deze is te downloaden bij Magnus Electronix. Deze dll file die zet je in de map van reaper vst.

vervolgens maak je 2 kanalen aan voor achter dus je stuurt via routemix je front naar rear.
je klikt op fx van de rearkanalen die je net hebt gemaakt. je drukt op add, en je zoekt de plugin op die je hebt gedownload, In dit geval dus Magnus Ambince. je krijgt dan dat leuke schermpje te zien, je neemt de instellingen letterlijk over. en je slaat dat op als Bovenkerk kampen rear.(ps je kan dit ook voor de front doen, en deze kan je dan handmatig in en uitschakelen. Je gaat bij de intonering van Hw even het rugwerk wat helderder maken, de kenners weten wel wat ik bedoel.

Nu als dit klaar is dan zit je dus letterlijk en figuurlijk in de bovenkerk, in een adem fantastisch, je weet niet wat je meemaakt. Hier de link van de instellingen.
https://www.youtube.com/watch?v=E9YhsTTKHpE Veel succes
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 jan 2018 15:11

Re: kampen in zijn volle glorie

Noui, dat klinkt inderdaad wel even anders! Dat wordt genieten dit weekend Henk! :lol:

Ps: is dit hetzelfde idee als Sir2 via Reaper?
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 jan 2018 15:56

Re: kampen in zijn volle glorie

Hoi Jaap

Dat doe ik inderdaad met Sir 2 met mijn stereo samplesets.
Ik voed de rear kanalen met het front zet Sir 2 daarin met de church impuls response en dan lijkt het net 4 kanaals.
Wel moet je het directe signaal in sir2 op 0 zetten en alleen het reverb signaal. Door de predelay te vergroten, vergroot je ook de ruimte.
Heb jij sir2?

Groet Jan

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 jan 2018 16:48

Re: kampen in zijn volle glorie

de meest uitgebreide tool is Altiverb 7

kost een paar centen maar er is geen beperking meer, je kan de galm zelfs per frequentie band aanpassen

https://www.audioease.com/altiverb/


hier wat uitleg over het maken van een IR is wel leuk om te volgen
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AKuMLu5Dus

een indrukwekkende databse IR van beroemde gebouwen enz.
scroll maar eens naar beneden
https://www.audioease.com/altiverb/browse.php
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 12 jan 2018 17:44

Re: kampen in zijn volle glorie

Loosman schreef:Hoi Jaap

Dat doe ik inderdaad met Sir 2 met mijn stereo samplesets.
Ik voed de rear kanalen met het front zet Sir 2 daarin met de church impuls response en dan lijkt het net 4 kanaals.
Wel moet je het directe signaal in sir2 op 0 zetten en alleen het reverb signaal. Door de predelay te vergroten, vergroot je ook de ruimte.
Heb jij sir2?

Groet Jan

Ja, dit ken ik, en heb er ook lang mee gespeeld. Totdat ik surroundsets kocht...
Maar voor Kampen is het een zeer welkome aanvulling.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jan 2018 18:19

Re: kampen in zijn volle glorie

Jaap380 schreef:Noui, dat klinkt inderdaad wel even anders! Dat wordt genieten dit weekend Henk! :lol:


Nu Jaap ik heb gisteravond al vol lopen te genieten, dit is toch wel even wat anders.
ps siri ken ik niet , maar ik hou me nu bij Reaper dat krijg ik nu net een beetje door. En daar zit nog veel meer in. maar dit is voor mij genoeg. instellen en spelen :D
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jan 2018 18:21

Re: kampen in zijn volle glorie

Jan Wim schreef:de meest uitgebreide tool is Altiverb 7

kost een paar centen maar er is geen beperking meer, je kan de galm zelfs per frequentie band aanpassen

https://www.audioease.com/altiverb/


hier wat uitleg over het maken van een IR is wel leuk om te volgen
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AKuMLu5Dus

een indrukwekkende databse IR van beroemde gebouwen enz.
scroll maar eens naar beneden
https://www.audioease.com/altiverb/browse.php


Dit Jan Wim gaat mij mijn pet te boven, dan zou ik eerst een cursus moeten volgen, ik hou het nu voorlopig bij Reaper, en bij mijn andere project, namelijk de trekregisters met led :lol:
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 12 jan 2018 19:10

Re: kampen in zijn volle glorie

je hebt groot gelijk Henk, alles op zijn tijd

maar je ziet, elke keer kom je weer een stapje verder, je had 2 jaar geleden ook niet kunnen denken dat je huidige orgel er zo mooi uit zo zien, eerst het led project.
ben benieuwd ik hoop dat je nog wat foto's ervan kan maken als e.e.a werkt
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 12 jan 2018 21:14

Re: kampen in zijn volle glorie

Jan Wim schreef:je hebt groot gelijk Henk, alles op zijn tijd

maar je ziet, elke keer kom je weer een stapje verder, je had 2 jaar geleden ook niet kunnen denken dat je huidige orgel er zo mooi uit zo zien, eerst het led project.
ben benieuwd ik hoop dat je nog wat foto's ervan kan maken als e.e.a werkt


uiteraard, maar dat duurt nog wel even een maandje. trouwens even een update, die plug-in werkt niet meer in reaper 5.7 dus je moet de versie hebben 5.62 daar kwam ik vandaag achter, dus lezers let op !!!!
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 20

Geregistreerd: 15 feb 2017 17:46

Bericht 20 jan 2018 21:34

Re: kampen in zijn volle glorie

Hallo allen,
dankzij deze tip klinkt de Kampen-sampleset nu echt beter. Vooral de temulanten klinken veel natuurlijker.
Ook komt er een mooie natuurlijke ambiance van de kerkruimte in de akoestiek tevoorschijn.
Ik heb Ambience ingesteld op: Cathedral 2 en deze in HW1/2 mix geplugd.
Maar ook andere samplesets klinken beter bijvoorbeeld het Zurek 5 samengestelde orgel.

Een aanrader dus van Bucanier..bedankt!
Harm

Berichten: 20

Geregistreerd: 15 feb 2017 17:46

Bericht 20 jan 2018 21:44

Re: kampen in zijn volle glorie

Nog wat:
ook op de hoofdtelefoon klinkt het echt goed, nagalm toevoeging wat minder ingesteld.
Wel neemt de processor belasting wat toe: voor een goed klinkende tutti is een krachtige processor nodig.
Nu is de gewenste update van Brett Milan (gevraagd om separate update van Bov I tremulanten) niet meer nodig!
Harm

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 20 jan 2018 23:46

Re: kampen in zijn volle glorie

ik snap de blijdschap......

maar stiekem hoop ik toch dat Kampen nog eens opnieuw op de markt komt incl. alle tremulanten opgenomen,
surround, en een beter opname positie.

Jiri als je ooit een rustig momentje hebt............................................. ;) ik zorg voor worstenbroodjes
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 jan 2018 00:21

Re: kampen in zijn volle glorie

Jan Wim schreef:ik snap de blijdschap......

maar stiekem hoop ik toch dat Kampen nog eens opnieuw op de markt komt incl. alle tremulanten opgenomen,
surround, en een beter opname positie.

Jiri als je ooit een rustig momentje hebt............................................. ;) ik zorg voor worstenbroodjes


Offff
Zelf sampleset producer worden! :D

Gr. Jan
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 21 jan 2018 00:31

Re: kampen in zijn volle glorie

harm.siegers schreef:Hallo allen,
dankzij deze tip klinkt de Kampen-sampleset nu echt beter. Vooral de temulanten klinken veel natuurlijker.
Ook komt er een mooie natuurlijke ambiance van de kerkruimte in de akoestiek tevoorschijn.
Ik heb Ambience ingesteld op: Cathedral 2 en deze in HW1/2 mix geplugd.
Maar ook andere samplesets klinken beter bijvoorbeeld het Zurek 5 samengestelde orgel.

Een aanrader dus van Bucanier..bedankt!
Harm


Your welkom , geniet er maar van zou ik zeggen en veel speel plezier, ik heb het ondertussen ook al op andere samplesets toegepast om te proberen, en je krijgt gewoonweg een heel ander orgel, dus ik ben very happy
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 461

Geregistreerd: 01 jan 2015 22:51

Woonplaats: Zeeland

Bericht 21 jan 2018 15:25

Re: kampen in zijn volle glorie

Loosman schreef:
Jan Wim schreef:ik snap de blijdschap......

maar stiekem hoop ik toch dat Kampen nog eens opnieuw op de markt komt incl. alle tremulanten opgenomen,
surround, en een beter opname positie.

Jiri als je ooit een rustig momentje hebt............................................. ;) ik zorg voor worstenbroodjes


Offff
Zelf sampleset producer worden! :D

Gr. Jan


Met het kritische muzikale oor van Jan-Wim zou dat zeker goed gaan klinken ;)

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 22 jan 2018 09:18

Re: kampen in zijn volle glorie

Ik heb zelf al regelmatig geexperimenteerd met galm toevoegen, en heb het ook in dit geval gedaan. Weliswaar met andere sample sets dan Kampen. Maar het resultaat vind ik telkens onbevredigend. De enige uitzondering is, zoals je duidelijk kunt horen, de gemodelleerde tremulanten die tot leven komen (als ze tenminste goed gemodelleerde zijn).
Avatar gebruiker

Berichten: 1820

Geregistreerd: 01 dec 2011 12:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 22 jan 2018 10:26

Re: kampen in zijn volle glorie

josq schreef:Ik heb zelf al regelmatig geexperimenteerd met galm toevoegen, en heb het ook in dit geval gedaan. Weliswaar met andere sample sets dan Kampen. Maar het resultaat vind ik telkens onbevredigend. De enige uitzondering is, zoals je duidelijk kunt horen, de gemodelleerde tremulanten die tot leven komen (als ze tenminste goed gemodelleerde zijn).


..dat kan liggen aan de gebruikte plugin en of je de samples truncated (afgekort) laadt of niet. Ik heb wel goede resultaten gehad met Sir2. Maar nooit in combinatie met galmstaarten. Dat werd te veel van het goede (dan krijg je galm over galm).
Ik denk dat Friesach er ook wel van opknapt als je via de rear-kanalen galm toevoegt.
Het mooiste orgel maak je zelf.
Avatar gebruiker

Berichten: 36

Geregistreerd: 01 feb 2014 18:13

Bericht 05 feb 2018 13:36

Re: kampen in zijn volle glorie

Bucanier schreef:Nu dit is het ultieme paradepaardje voor een ieder die kampen bespeeld.

Allereerst je moet natuurlijk met reaper werken, want je moet namelijk een plugin gebruiken (VST) deze is te downloaden bij Magnus Electronix. Deze dll file die zet je in de map van reaper vst.

vervolgens maak je 2 kanalen aan voor achter dus je stuurt via routemix je front naar rear.
je klikt op fx van de rearkanalen die je net hebt gemaakt. je drukt op add, en je zoekt de plugin op die je hebt gedownload, In dit geval dus Magnus Ambince. je krijgt dan dat leuke schermpje te zien, je neemt de instellingen letterlijk over. en je slaat dat op als Bovenkerk kampen rear.(ps je kan dit ook voor de front doen, en deze kan je dan handmatig in en uitschakelen. Je gaat bij de intonering van Hw even het rugwerk wat helderder maken, de kenners weten wel wat ik bedoel.

Nu als dit klaar is dan zit je dus letterlijk en figuurlijk in de bovenkerk, in een adem fantastisch, je weet niet wat je meemaakt. Hier de link van de instellingen.
https://www.youtube.com/watch?v=E9YhsTTKHpE Veel succes



Beste Bucanier,

Zelf gebruik ik Kampen al een paar jaar.
Zoals het klinkt in je Youtube opname is echt veel mooier. Klinkt idd als Kampen, beter dan het huidige galm in de set.

Je hebt een korte procedure genoteerd; Helaas kom ik er zelf nog niet helemaal uit.
Ik hoop dat je een meer uitgebreider stappenplan/procedure zou willen noteren aub?

Als ik Kampen dan laad met de instellingen via Reaper, dan wordt het een brei.
Ik zal alle registers van de set in HW gaan truncaten (inkorten).
Echter hoe krijg ik die galm dan eruit via mijn rear speakers?

Ik hoop dat je mij op weg wilt helpen.

Groet MartijnK
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 07 feb 2018 19:32

Re: kampen in zijn volle glorie

Beste Martijn.

je maakt in reaper een kanaal extra aan, Front naar rear. ( bestand track toevoegen) en met route laat je het frontkanaal daar heen leiden nu op dit kanaal zet je de nagalm. sla dit wel even op als bv kampen bovenkerk.
Hoe ik het heb beschreven in mijn eerdere topic de pluggin is van Ambiance die kun je downloaden bij smart-electroniks. die pak je uit, en de vst .dll die druk je in de Fx-map van je reaper dus program-files Reaper pluggins fx .

Pas op dat je niet de allernieuwste versie hebt van reaper, anders krijg je een foutmelding. Ik werk met 5.62 en daar werkt alles op naar behoren
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Bericht 17 nov 2018 16:49

Re: kampen in zijn volle glorie

Bucanier schreef:Nu dit is het ultieme paradepaardje voor een ieder die kampen bespeeld.

Allereerst je moet natuurlijk met reaper werken, want je moet namelijk een plugin gebruiken (VST) deze is te downloaden bij Magnus Electronix. Deze dll file die zet je in de map van reaper vst.

vervolgens maak je 2 kanalen aan voor achter dus je stuurt via routemix je front naar rear.
je klikt op fx van de rearkanalen die je net hebt gemaakt. je drukt op add, en je zoekt de plugin op die je hebt gedownload, In dit geval dus Magnus Ambince. je krijgt dan dat leuke schermpje te zien, je neemt de instellingen letterlijk over. en je slaat dat op als Bovenkerk kampen rear.(ps je kan dit ook voor de front doen, en deze kan je dan handmatig in en uitschakelen. Je gaat bij de intonering van Hw even het rugwerk wat helderder maken, de kenners weten wel wat ik bedoel.

Nu als dit klaar is dan zit je dus letterlijk en figuurlijk in de bovenkerk, in een adem fantastisch, je weet niet wat je meemaakt. Hier de link van de instellingen.
https://www.youtube.com/watch?v=E9YhsTTKHpE Veel succes



zou u mij daarmee kunnen helpen? want ik snap er niks van

Berichten: 20

Geregistreerd: 25 aug 2017 20:53

Bericht 02 maart 2019 10:01

Re: kampen in zijn volle glorie

Goedemorgen,
Ik heb ook Kampen in mijn bezit.
Maar heb alleen Hauptwerk
Reaper gebruik ik niet.
Zoal ik begrijp werkt dit buiten Hauptwerk om.
Ik zou echt niet weten hoe je dat allemaal moet instellen.
Magnus Ambince Werkt ook alleen met Reaper?
En is het echt de moeite waard?
Wie kan dit stap voor stap uitleggen?
Gr Johab
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 28 jan 2020 22:35

Re: kampen in zijn volle glorie

Hallo,

Sinds afgelopen weekend ben ik ook eindelijk in het bezit van deze sample-set. Het is mijn hartewens geweest, maar het was me te duur. Maar nu gezwicht voor de 50% korting. Hij klinkt fantastisch, al is het meer dan wenne voor wat betreft het registreren. De registers voor de verschillende manualen staan kris/kras door elkaar. In de Console-view van de Domkerk sample-set is ook een beetje dat probleem, maar met de "simple jamb" is dat opgelost. De console van Dudelange is zeer eenvoudig, ondanks het grootste aantal stemmen van mijn drie orgels. horizontaal zijn de registers in dubbele rijen per manuaal en de koppels netje gegroepeerd. Een simple Jamb voor het Hinz orgel Kampen zou dus welkom zijn. Maar ik heb een ander probleem. Zie bijgaand plaatje: Als ik het orgel geladen heb en ik niets geregistreerd heb, dus geen geluid, zijn toch een aantal stops actief, waaronder een Windlossing. En die kan ik geen van alle uitschakelen. En als ik vrijelijk registreer heb ik soms een tremulant, zonder dat er een is ingeschakeld, ook bij de default presets, die bij installatie 'geleverd' wordt als standaard. Wie weet raad?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 28 jan 2020 23:08

Re: kampen in zijn volle glorie

Ook niet registers hebben naamplaatjes: afsluiter.
Dat is hetzelfde als de ventielen bij het Dom orgel. Ook die staan standaard aan bij het laden van een orgel.
Bij Kampen kun je ze niet uitzetten; bij de Dom wel.
Bij het 'echte' orgel staan de knoppen aan en er zitten wiggen tussen.

En die tremulant: bedoel je niet het windmodel?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 28 jan 2020 23:25

Re: kampen in zijn volle glorie

Evert-Jan schreef:Ook niet registers hebben naamplaatjes: afsluiter.
Dat is hetzelfde als de ventielen bij het Dom orgel. Ook die staan standaard aan bij het laden van een orgel.
Bij Kampen kun je ze niet uitzetten; bij de Dom wel.
Bij het 'echte' orgel staan de knoppen aan en er zitten wiggen tussen.

En die tremulant: bedoel je niet het windmodel?

Ja, ik bedoel "Windlossing". Bedankt weer voor je zo snelle reactie. Super! Nu de komende tijd "Studeren en leren" welke registers bij welk manuaal horen, want zoals bij Dudelange netje op een rij is het niet. En voor de Domkerk gebruik ik altijd het simpele scherm waar de registers als kolommen per manuaal en voor het pedaal is weergegeven.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 105

Geregistreerd: 30 jul 2012 09:33

Bericht 29 jan 2020 10:56

Re: kampen in zijn volle glorie

FredM schreef:Hallo,

... De registers voor de verschillende manualen staan kris/kras door elkaar...


Fred, zou het misschien helpen als je niet in kolommen maar in rijen denkt. Dan staan de registers helemaal niet meer zo kris-kras door elkaar.
Begin maar eens links onderaan. Je ziet daar 'Afsluiting Pedaal'. Welnu, die hele onderste rij registerknoppen, zowel links als rechts, zijn voor het pedaal.
De rij erboven idem dito. Je ziet 'Afsluiting Rugwerk', en die hele rij links en rechts zijn de rugwerk-registerknoppen.
De rij daar weer boven 'Afsluiting Boven'. Nu, je snapt het al - de rij voor het (eerste) bovenwerk werk. Daarboven vervolgens de rij voor hoofdwerk.
Alleen de bovenste rij is enigszins geniepig. Hier zijn de knoppen voor Bovenwerk-ll en Borstwerk gecombineerd, maar gelukkig wel goed te onderscheiden. De naamplaatjes voor Bovenwerk-II hebben namelijk boven en onder een lange verticale streep, die voor het Borstwerk hebben dat niet.
Verder moet je eigenlijk bij iedere rij (lees werk) links en rechts gelijk-op een beetje vanuit het midden naar de buitenkant denken. Zo zie je bv. bij Rugwerk: Prestant 8 (rechts, R), Holpijp 8 (links, L), Octaaf 4 (R), Fluit 4 (L), enz. Dus ook in die zin best wel redelijk op volgorde.
Hopelijk helpt dit een beetje in het zoeken/vinden van de registers.
Volgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com