Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/3+P

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 00:30

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Dan komt het niet uit je eigen orgel. Moet Adri of anderen maar even testen of dat bij hun ook zo is.

De Nasat 3 zit trouwens ook in de demo versie.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 10 jan 2020 00:43

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:Gelukt en duidelijk te horen dat er een 2e toon, een octaaf hoger bij komt.


Naar mijn idee komt er een hogere, maar geen octaaf hoger, bij. Eerder een tussenliggende toon.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 10 jan 2020 00:46

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

De Nasat 3 zit trouwens ook in de demo versie.[/quote]

Het gaat niet om de Nasat 3, maar de Gedacktquint 3vt!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 00:55

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Oh. Ik zie nu pas dat er twee 3 voeters op het RW zitten. Een zeldzaamheid.

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 10 jan 2020 10:15

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:Oh. Ik zie nu pas dat er twee 3 voeters op het RW zitten. Een zeldzaamheid.

Klopt! Waltershausen Trost heeft het ook. Het zijn verschillende klankkleuren.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 10 jan 2020 12:14

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik heb 2 DoMidi schermen gemaakt voor een 2 klaviers orgel van de Martini demo set
Martini.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Laatst bijgewerkt door Fransvdl op 20 jan 2020 21:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 10 jan 2020 17:54

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Beste mede-hauptwerkers,

Ik wil graag mijn bevindingen met jullie delen.
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van Groningen. De demo sprak tot de verbeelding: schitterend!! Wat schetst mijn verbazing dat de volledige set 8-kanaals mij tegenvalt. Voor wat betreft het solistisch spelen met enkele registers vind ik het wel (heel) mooi, ga je met grotere registraties spelen, of het nu een plenum mét of zonder tongwerken is, dan vind ik de klank kaal en koud worden. Geen levendigheid, bij vastgehouden akkoorden geen ruimtelijkheid, dus, niet (heel) mooi. Jammer!! Ik had er zoveel van verwacht.

Mijn configuratie is een pc met 64Gb werkgeheugen, een I7 6700 processor, geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 DSP, 2 versterkers met 4 speakers in surround-opstelling.
De set heb ik als volgt geladen: Diffuse, Distant en Rear in 20 bit. Dan gebruik ik ongeveer 57 Gb geheugen. Polyfonie op 8000.

De Demo had ik geladen in 24 bit. Kan dit het verschil zijn?

Ik kom bovenstaande ook tegen bij de volgende sets: Zwolle 2.5 en Caen 2.5
Bespeel ik Zwolle 1 of Caen 1, dan zit in die sets wel de levendigheid en ruimtelijkheid...…

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Ben heel benieuwd.

Mario

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 10 jan 2020 18:59

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Beste mede-hauptwerkers,

Ik wil graag mijn bevindingen met jullie delen.
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van Groningen. De demo sprak tot de verbeelding: schitterend!! Wat schetst mijn verbazing dat de volledige set 8-kanaals mij tegenvalt. Voor wat betreft het solistisch spelen met enkele registers vind ik het wel (heel) mooi, ga je met grotere registraties spelen, of het nu een plenum mét of zonder tongwerken is, dan vind ik de klank kaal en koud worden. Geen levendigheid, bij vastgehouden akkoorden geen ruimtelijkheid, dus, niet (heel) mooi. Jammer!! Ik had er zoveel van verwacht.

Mijn configuratie is een pc met 64Gb werkgeheugen, een I7 6700 processor, geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 DSP, 2 versterkers met 4 speakers in surround-opstelling.
De set heb ik als volgt geladen: Diffuse, Distant en Rear in 20 bit. Dan gebruik ik ongeveer 57 Gb geheugen. Polyfonie op 8000.

De Demo had ik geladen in 24 bit. Kan dit het verschil zijn?

Ik kom bovenstaande ook tegen bij de volgende sets: Zwolle 2.5 en Caen 2.5
Bespeel ik Zwolle 1 of Caen 1, dan zit in die sets wel de levendigheid en ruimtelijkheid...…

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Ben heel benieuwd.

Mario


Mee eens....
Ik laad het gehele orgel in 24-bits, maar sla de direct sampels over.

Vraag:
Zelfs met enkele registers open krijg ik hikken in mij audio. Heel vreemd. De CPU is in het rood met bv. Holpijp 8 en Fluit 4, en met bv. maar drie toetsen ingedrukt. Heel vreemd.
Iemand hier ook last van?
Mijn PC is behoorlijk powerful.
Ik heb dit probleem met geen enkele andere set.

Berichten: 18

Geregistreerd: 24 okt 2017 17:40

Bericht 10 jan 2020 19:18

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Fransvdl schreef:Ik heb 2 DoMidi schermen gemaakt voor een 2 klaviers orgel van de Martini demo set
Martini.jpg

Dag Frans,

Zou je dit bestand willen delen?
Groet, Wouter

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 jan 2020 19:39

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Adri

de PC optimaliseren lost het probleem op. Zoe maar eens op het forum naar CPU rood
Zie voor de acties: viewtopic.php?p=43790#p43790
Bij services uitzetten moet je Superfetch/Sysmain uitzetten. Dit is vaak al genoeg.

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 11 jan 2020 09:24

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

wouter1985 schreef:
Fransvdl schreef:Ik heb 2 DoMidi schermen gemaakt voor een 2 klaviers orgel van de Martini demo set
Martini.jpg

Dag Frans,

Zou je dit bestand willen delen?
Groet, Wouter

Hallo Wouter, dat is prima kan ik ze naar je mailen?

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 11 jan 2020 11:50

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Beste mede-hauptwerkers,

Ik wil graag mijn bevindingen met jullie delen.
Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van Groningen. De demo sprak tot de verbeelding: schitterend!! Wat schetst mijn verbazing dat de volledige set 8-kanaals mij tegenvalt. Voor wat betreft het solistisch spelen met enkele registers vind ik het wel (heel) mooi, ga je met grotere registraties spelen, of het nu een plenum mét of zonder tongwerken is, dan vind ik de klank kaal en koud worden. Geen levendigheid, bij vastgehouden akkoorden geen ruimtelijkheid, dus, niet (heel) mooi. Jammer!! Ik had er zoveel van verwacht.

Mijn configuratie is een pc met 64Gb werkgeheugen, een I7 6700 processor, geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 DSP, 2 versterkers met 4 speakers in surround-opstelling.
De set heb ik als volgt geladen: Diffuse, Distant en Rear in 20 bit. Dan gebruik ik ongeveer 57 Gb geheugen. Polyfonie op 8000.

De Demo had ik geladen in 24 bit. Kan dit het verschil zijn?

Ik kom bovenstaande ook tegen bij de volgende sets: Zwolle 2.5 en Caen 2.5
Bespeel ik Zwolle 1 of Caen 1, dan zit in die sets wel de levendigheid en ruimtelijkheid...…

Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben? Ben heel benieuwd.

Mario


Ik deel deze ervaring over het algemeen ook, in ieder geval voor de Martini. Ik heb alleen Distant, 24-bit geladen. Ik speel met hoofdtelefoon (AKG 240) en jullie? Enkele registers samen zijn prachtig en helemaal met tremulant, maar een plenum klinkt lang niet zo mooi. Met de surround set kun je misschien nog wat schuiven om meer akoustiek erin te krijgen. Ik heb die mogelijkheid nu niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik vroeg me zelf af of Jiri de samples niet teveel heeft uitgelijnd. Normaal zou er vertraging zitten in wanneer je bepaalde registers te horen krijgt omdat ze meer naar links (rechts) of de zijkant staan.

EDIT: Ik heb de TrimDB aangepast. Ik kreeg eerst met plenum maar drie streepjes op -10 dB en nu op 0 dB of een paar dB meer klinkt het wel goed. Daardoor komen er waarschijnlijk wat meer bits vrij.
Laatst bijgewerkt door Sander op 16 jan 2020 00:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 11 jan 2020 12:10

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Sander, als je alleen de Distant gebruikt hoor je weinig C/cis meer, wat logisch is omdat deze opname verder in de kerk is gedaan.


ik lees dat diversen mensen enkele registers mooi vinden klinken en een plenum minder??

kan het niet zo zijn dat de weergave bron een beperking heeft qua dynamiek??
juist deze set vraagt om een groot dynamisch vermogen

hoe minder dynamisch een speaker / hoofdtelefoon is des te platter gaat deze klinken bij full input, en dat heeft niets met frequentiebereik te maken
een speaker/hoofdtelefoon die een bereik heeft van 20-20.000Hz , hoeft niet per definitie automatisch dynamisch te klinken.

ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn?
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 11 jan 2020 12:46

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Jan Wim schreef:Sander, als je alleen de Distant gebruikt hoor je weinig C/cis meer, wat logisch is omdat deze opname verder in de kerk is gedaan.


ik lees dat diversen mensen enkele registers mooi vinden klinken en een plenum minder??

kan het niet zo zijn dat de weergave bron een beperking heeft qua dynamiek??
juist deze set vraagt om een groot dynamisch vermogen

hoe minder dynamisch een speaker / hoofdtelefoon is des te platter gaat deze klinken bij full input, en dat heeft niets met frequentiebereik te maken
een speaker/hoofdtelefoon die een bereik heeft van 20-20.000Hz , hoeft niet per definitie automatisch dynamisch te klinken.

ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn?


Ha Jan Wim,

Fijn dat je reageert. Zie mijn eerder getypte bericht. Herken je hetgeen ik aangeef, of helemaal niet?
Gisteravond een tweetal organisten op bezoek gehad. Deze horen / herkennen wat ik bedoel.
Waar ik aangaf dat het mij voorkwam alsof de klank dichtslibt, gaven zij een ander oordeel. Namelijk dat de klank dusdanig transparant blijft dat de vermenging / versmelting van de verschillende registers (zoals bv. Utrecht) achterblijft. Kun je je hierin vinden misschien?

Mario

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 11 jan 2020 12:48

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

mario schreef:Wanneer ik speel met de Gedacktquint 3 van het rugwerk, mét tremulant van het rugwerk, komt er vanaf bes' een 2e toon bij tot einde klavier. Kan degene wie de volledige versie heeft dit ook eens checken?
Hoort dit, is het een bug in de sample of ligt het aan mijn configuratie?

Mario


Jan Wim,

Herken jij dit ook?

Berichten: 162

Geregistreerd: 08 maart 2011 08:43

Bericht 11 jan 2020 13:33

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Goedemiddag,

Na een mailtje aan Jiri onderstaand antwoord:

Hello, Mario,
thank you for your report. You found a bug, and I will try to provide an
update patch as soon as possible. I have to sort it out and provide an
update. For now, you can only use the Original Organ Tuning, where the
bug is not present. I will try to do the patch today, although, you know
that sometimes things are a bit difficult (especially, the packing and
publishing part of it, so that it works on all people computers), so I
cannot promise it.

Please, find more bugs of this kind (I hope not), if there are some,
because those are silly bugs and should be cured.

For the plenum, obviously, the more plenum registrations, the farther
from the organ you want to be to get somewhat nice impression. That is
always like that, and you have a lot of voicing possibilities with my
sample sets to achieve any blend you find suitable for you.

But apart from the usual experience, for St. Martini, I am sure that it
gives the right balance. During testing, I asked Sietze de Vries about
it (among other things), and he was the judge to set all the balance
right. And he is very satisfied with the result, so, I am sure that I
have done good job.

However, (not to make you angry or anything, simply as a reference), I
quote from his past emails to me two sentences only. One beta-tester was
also complaining about the sound of the plenum or plenty-of-stops
combinations to be unpleasant. This is what he replied to him:
"Sometimes, people don't know how to register and make an organ sound
bad. It's actually funny: you never use the 3 coupled manuals in full
plenum: that is simply too loud and massive in the church. Only for a
huge apotheosis at the end of a concert I use the complete plenum."

Since Sietze is active on this particular organ for about 30 last years
continuously, I am sure he knows the organ the best of all people on the
planet (oh, well, perhaps J. Ahrend, and C. Edskes, and W. van Beek knew
it even better). Hence, I fully trust in his opinions. He assured to me
many times during testing, that all the balances are set exactly right,
so, I am somewhat sure this time, that there is nothing to improve in
this aspect. Rather than judging some combinations not nice enough, the
task of the organist is to learn the particular organ and reasonably
choose such combinations, which are suitable for the given organ. In
this respect, St. Martini is very special, because of its non-standard
use of divisions (Bovenwerk is sort of Great organ here, Hauptwerk is
sort of accompany manual, RW is too rich). Wise use of stops is key to
success.

During the last 3 years, I attended several concerts and many services
in the church. And some visitng organists were simply not able to make
the organ sound good there. The organists which made the organ sound
great were E. Wiersinga, S. de Vries, both of them use the organ for
very many years, and therefore they learned how to use it to its best.

Duidelijk antwoord!!

Berichten: 1195

Geregistreerd: 04 jan 2013 15:20

Bericht 11 jan 2020 13:49

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Interessant! Ik heb de Martini niet maar ik herken het verhaal wel van het sample set van het hoofdorgel van Rotterdam. Je moet een beetje weten hoe je moet registreren, en vooral moet je het orgel leren kennen, voordat je het mooiste eruit haalt.

Het is natuurlijk alleen maar mooi wanneer een sample set zo waarheidsgetrouw wordt, dat je bij het kiezen van de registraties tegen precies dezelfde moeilijkheden oploopt als bij het echte orgel.

Berichten: 34

Geregistreerd: 13 okt 2019 11:57

Bericht 11 jan 2020 14:12

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Kan dit bevestigen: zorgvuldig registreren is erg belangrijk bij plenumregistraties. Zeker bij dit orgel ook heel veel weg laten. Vind b.v. prestanten 8, 4, 2 op hoofdwerk erg mooi.

En inderdaad: bij plenumregistraties wil je wat verder weg van het orgel staan, net als in het echt, en een groter aandeel rear horen. Heb behoorlijk wat registraties van cd's nagespeeld en kan bevestigen dat de verhoudingen tussen de stemmen in de sampleset enorm goed kloppen. (Dat is bij veel samplesets niet zorgvuldig afgestemd op de echte situatie).
Avatar gebruiker

Berichten: 1759

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 11 jan 2020 14:19

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Jan Wim schreef:Sander, als je alleen de Distant gebruikt hoor je weinig C/cis meer, wat logisch is omdat deze opname verder in de kerk is gedaan.


ik lees dat diversen mensen enkele registers mooi vinden klinken en een plenum minder??

kan het niet zo zijn dat de weergave bron een beperking heeft qua dynamiek??
juist deze set vraagt om een groot dynamisch vermogen

hoe minder dynamisch een speaker / hoofdtelefoon is des te platter gaat deze klinken bij full input, en dat heeft niets met frequentiebereik te maken
een speaker/hoofdtelefoon die een bereik heeft van 20-20.000Hz , hoeft niet per definitie automatisch dynamisch te klinken.

ik weet niet of dat een oorzaak kan zijn?


Als je samples laad in 24bit dan is het dynamisch bereik 144db
20 bit heeft een bereik van 120db en 16 bits slechts 96 db.

Als je verschillende perspectieven in verschillende bit rates inlaad. gaat het dan niet scheef lopen m.b.t volume bij het volle werk.
Als je het direct perspectief in 24 bit laad en het diffuse perspectief in 20 bit dan is het verschil in dynamisch bereik 24db best wel veel. Als je de rears dan in 16 bit laad dan heb je een verschil in dynamisch bereik van 48 db t.o.v. 24 bit front.
Uiteraard is het de vraag of het hoorbaar is tussen een pp en een tutti registratie.
Gaat alles niet uit balans?

Gr Jan

Ps had deze vraag ook op het Hauptwerk forum gesteld en kreeg gelijk al antwoord.
http://forum.hauptwerk.com/viewtopic.php?f=4&t=18207
Dus dat is geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Loosman op 11 jan 2020 15:15, in totaal 4 keer bewerkt.

Berichten: 18

Geregistreerd: 24 okt 2017 17:40

Bericht 11 jan 2020 14:29

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Fransvdl schreef:
wouter1985 schreef:
Fransvdl schreef:Ik heb 2 DoMidi schermen gemaakt voor een 2 klaviers orgel van de Martini demo set
Martini.jpg

Dag Frans,

Zou je dit bestand willen delen?
Groet, Wouter

Hallo Wouter, dat is prima kan ik ze naar je mailen?

Jazeker. Bedankt!!!
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 11 jan 2020 15:09

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Hallo Mario,

Ik herken je opmerkingen wel een beetje. (dat hadden we samen al gedeeld)
Maar ik heb dat eigenlijk altijd met een nieuwe sample set. Op één of andere manier zijn mijn verwachtingen te hoog.
En dan valt het even wat tegen.... In de marketing hebben ze daar een duur woord voor: cognitieve dissonantie.

Ik heb recent Sietze de Vries (bij Noorlander) de sampleset horen demonstreren. Eén van zijn opmerkingen was dat je het orgel héél terughoudend moet registreren.
Je trekt snel te veel. Met name het bovenwerk (prestant 8v 3-sterk!) knalt er fors in. Als je zijn registratie vermeldingen bij zijn CD's uit de Martini volgt,
dan wordt dat meer duidelijk. Het is vooral combineren en kleuren.

Ik heb vorig jaar met een groepje een dag les gehad van Leo Doeselaar, op dit schitterende orgel. (masterclass voor amateurs: aanrader!)
Die gaf precies hetzelfde aan! En liet dat ook horen. Het orgel is in het echt ook enorm present.

Als je de sample set zo gebruikt, dan ga je het wel waarderen, verwacht ik.

Blijft dat zo'n set met 8 kanalen uiteindelijk het uiterste vraagt van je installatie. Mijn JBL active boxen zijn gewoon niet toereikend. Daar moet ik me voorlopig bij neerleggen.
Maar wellicht is ook de geluidskaart Focusrite Saffire Pro 24 niet goed genoeg, (ik heb dezelfde) en moeten aan een dure RME kaart. Wie zal het zeggen!?

Maar het blijft bijzonder dat we met behulp van Hauptwerk zulke bijzondere orgels thuis kunnen bespelen!

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 11 jan 2020 15:33

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ik heb de sample set alleen nog gehoord van de demos op de site van SP, van de demo sampleset en wat bijdragen op CB. De demo set vind ik erg mooi klinken.

De demo's op de site van SP vind ik echter tegenvallen en dat hoor ik ook van andere mensen. Het klinkt allemaal wat metalig en kil. De opnames op CB bekoren mij meer.

Wat kan daar de oorzaak van zijn?

Groet,
Arjan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jan 2020 18:37

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Speel jij de WAV files af van de SP site of de MP3's? En doe je dat op je orgel, of te wel met dezelfde audio componenten als bij HW gebruik/zelf speelt?

En nog een opmerking: die opnames stammen nog uit de HW4 tijd .... Ze zullen niet opnieuw zijn opgenomen met HW5 want de website was al klaar toen HW5 gelanceerd werd. Die van CCH zijn wel HW5 opnames.

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 11 jan 2020 18:46

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Evert-Jan schreef:Speel jij de WAV files af van de SP site of de MP3's? En doe je dat op je orgel, of te wel met dezelfde audio componenten als bij HW gebruik/zelf speelt?

En nog een opmerking: die opnames stammen nog uit de HW4 tijd .... Ze zullen niet opnieuw zijn opgenomen met HW5 want de website was al klaar toen HW5 gelanceerd werd. Die van CCH zijn wel HW5 opnames.



Denk je dat er een enorm verschil is tussen de laatste hw4 versie en de hw5 versie?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 11 jan 2020 19:10

Re: 1480/1692 Ten Damme/Schnitger Martinikerk, Groningen 53/

Ja, dat zijn de bevindingen die hier op het forum gemeld zijn: "Geluid is wat transparanter"
Martin Dyde schreef op het Engelstalige forum dat in HW5 in de diverse HW modellen in een hogere resolutie wordt gewerkt (AVX)

Een mooie test zou kunnen zijn dat een MIDI file op een orgel in zowel HW4 als HW5 wordt afgespeeld en als WAV wordt opgenomen, waarbij de sample set met dezelfde instellingen is geladen in HW4 en HW5.
Helaas kan dat niet bij de Martinikerk want die werkt niet in HW4 (behalve de demo)
VorigeVolgende

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com