Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

waar sample set aanschaffen

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 04 jan 2012 17:30

waar sample set aanschaffen

Ik wil de sample set van Zwolle (wet/surround) aanschaffen. Waar kan ik dat het beste doen? Online bij Sonus Paradisi of bij Mixtuur? Of zijn er nog andere adressen die aan te raden zijn? Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen
Avatar gebruiker

Berichten: 1252

Geregistreerd: 07 maart 2011 18:35

Woonplaats: Kruiningen

Bericht 04 jan 2012 18:01

Re: waar sample set aanschaffen

Groet,
Kees

Muziek is ook een vorm van ademhalen...!

Lia

Berichten: 82

Geregistreerd: 22 feb 2011 19:30

Woonplaats: Schiedam

Bericht 04 jan 2012 18:19

Re: waar sample set aanschaffen

Ik koop altijd direct bij Jiri Zurek. Hij geeft flinke korting aan studenten en docenten, maar ook als je vrijwillig organist bent of ander vrijwilligerswerk in de kerk doet. (zie ook onderaan http://www.sonusparadisi.cz/organs/zwolle/order.0.asp)
Stuur hem een mailtje welk sampleset je wilt bestellen en waarom je voor korting in aanmerking denkt te komen, en dan geeft hij aan hoe je het beste kunt bestellen.
Vanwege de levertijd hoef je het niet te laten: hij stuurt ze meestal dezelfde dag nog op (als je met PayPal betaalt) en de Tsjechische post is verbazingwekkend snel (meestal met 4 of 5 dagen binnen).

Als je niet in aanmerking komt voor korting, zou je ook in NL kunnen bestellen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Mixtuur en HS Muziek hanteren in ieder geval dezelfde prijs als SP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 04 jan 2012 18:42

Re: waar sample set aanschaffen

HSmuziek geeft ook de korting die Jiri Zurek geeft, dus al je niet internationaal kunt/wilt betalen ..............
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 13 jan 2012 22:37

Re: waar sample set aanschaffen

Eindelijk dan toch Zwolle surround besteld. Kreeg n.a.v. dit topic een leuke aanbieding van van Custom Made Organ. DVD box was met een paar dagen binnen. Alleen zat er een fout in één van de 5 DVD's waardoor hij halverwege vast liep met installeren. Gelukkig mede dankzij Custom made organ en Jiri binnen 24 uur opgelost. Kreeg van Jiri het complete bestand via een download link toegestuurd. Super service!

Loop alleen nu tegen iets stoms aan waarvan ik bijna zeker weet dat het ergens een instelling is maar ik krijg het nu niet voor elkaar. Misschien dat er hier zijn die het weten. (vast wel)
De klavieren doen het goed tot de hoge C in het vierde octaaf. De D t/m F# daarboven geven echter de toon weer van de A t/m C van het vierde octaaf. Nu heeft Zwolle origineel maar vier octaven dus die halve octaaf extra is toegevoegd. Dat kan vast ergens ingesteld worden maar ik kan het niet vinden. Ik heb HW 4.
De demo van Zwolle deed het wel goed.

Groeten,

Martijn

ps. Gert ook nog bedankt voor het meedenken en sterkte de komende dagen!(vooral je vrouw)
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 559

Geregistreerd: 05 feb 2011 19:43

Bericht 13 jan 2012 23:45

Re: waar sample set aanschaffen

Hallo Martijn,

Zwolle heeft zelf maar 4 hele oktaven (dus van C tot aan een c3)
Omdat dit voor veel muziek verveldis, heeft Jiri het klavier uitgebreid tot g3 door samples te gebruiken van een andere toon.
Als je de Original Organ Tuning gebruikt, hóór je dat ook.
Als je een ander temperament kiest (onder 'pitch', bijvoorbeeld Equal) corrigeert Hauptwerk dat en hoor je de tonen wel goed.

Anton
Avatar gebruiker

Berichten: 335

Geregistreerd: 23 feb 2011 22:54

Woonplaats: apeldoorn

Bericht 14 jan 2012 00:28

Re: waar sample set aanschaffen

Gelukt. Dat was dus de oplossing. Bedankt!
orgelspelen is meer dan alleen maar noten lezen

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 17 jan 2012 22:08

Re: waar sample set aanschaffen

Misschien handig om te weten.
Ik lever ook samplesets waaronder die van Sonus Paradisi.
Ik vraag overigens mij af hoe HS muziek ze met dezelfde korting levert als Jiri aan studenten ed. Gezien de marges kost dit HS muziek geld

mvg

André
www.virtual-organ.com

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 130 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com