Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

L en R component registers

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 23 dec 2013 16:36

Bericht 02 apr 2020 20:43

L en R component registers

Beste Evert-Jan,

Ik ben nu al een poos aan het stoeien met de audio routing in HW5. Het lukt me nog steeds niet om aan de hand van het forum en andere documenten het geheel te doorgronden.
Ik heb het sample set van Caen waarin naast front en rear ook bij front nog stemmen zijn verdeeld in rechts en links.
Ik heb ook je eerdere boek gekocht, heel fijn boek.
Biedt jouw nieuwe boek mij meer gebruikersvriendelijke informatie voor het instellen van de audio routing. Zo ja, dan koop ik het graag.

Vriendelijke groet,
Kees den Hoedt

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 apr 2020 21:36

Re: Te koop: Nederlandstalig boek over Hauptwerk.

Kees

in het nieuwe boek is het configureren van het audio uitgebreid beschreven (22 pagina's t.o.v. 14 pagina's in het oude boek): het Audio Mixer configuratie scherm en de aanverwante Intermediate bus en Primary bus configuratieschermen, het Audio Mixer Bus Groups scherm en het Rank routing scherm.
Voorbeelden van stereo, surround, multi channel en VST configuraties. Toevoegen van IR incl. 2 voorbeelden.

Over jouw configuratieprobleem:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met: ..... ook bij front nog stemmen zijn verdeeld in rechts en links.
Stuur je dan een aantal (complete) registers naar een afzonderlijke audiogroep 'front' of 2 groepen front? En doe je dat in mono of stereo?
Elk toets van elk register heeft links/rechts in zich als de opbouw van het opgenomen orgel met een C/Cis lade is uitgerust. Wat doe jij dan extra?

Misschien kun je dat wat nader uitleggen.

Berichten: 3

Geregistreerd: 23 dec 2013 16:36

Bericht 03 apr 2020 12:24

Re: Te koop: Nederlandstalig boek over Hauptwerk.

Evert-Jan schreef:Kees

in het nieuwe boek is het configureren van het audio uitgebreid beschreven (22 pagina's t.o.v. 14 pagina's in het oude boek): het Audio Mixer configuratie scherm en de aanverwante Intermediate bus en Primary bus configuratieschermen, het Audio Mixer Bus Groups scherm en het Rank routing scherm.
Voorbeelden van stereo, surround, multi channel en VST configuraties. Toevoegen van IR incl. 2 voorbeelden.

Over jouw configuratieprobleem:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met: ..... ook bij front nog stemmen zijn verdeeld in rechts en links.
Stuur je dan een aantal (complete) registers naar een afzonderlijke audiogroep 'front' of 2 groepen front? En doe je dat in mono of stereo?
Elk toets van elk register heeft links/rechts in zich als de opbouw van het opgenomen orgel met een C/Cis lade is uitgerust. Wat doe jij dan extra?

Misschien kun je dat wat nader uitleggen.


Evert-Jan,
Zie bijgaande afbeelding. Bij Caen versie 2.5 zijn bij de Recit stemmen L en R componenten in mono aanwezig. De andere zijn stereo. Het is voor mij de vraag hoe ik dat moet configureren.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 apr 2020 12:54

Re: L en R component registers

Dat zijn de L en R component registers.

Op blz. 70 van het oude boek is het 'Memory channel format' toegelicht en op blz. 74 staat wat dat voor een registers zijn (het ontstaan hiervan) en hoe je die registers moet laden.
Dat is in Hauptwerk 5 niet gewijzigd.
Door die registers mono te laden, bespaar je veel geheugen (RAM).

Ik heb het topic afgesplitst.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com