Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Aankomende set: Bergkerk Deventer

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 13 dec 2023 01:55

Aankomende set: Bergkerk Deventer

We gaan in februari 2024 het orgel van de Bergkerk (Sint Nicolaaskerk) in Deventer opnemen voor Hauptwerk.
Alle onderhandelingen hieromtrent zijn inmiddels rond :D .
Het (mechanische) orgel is gebouwd door Holtgräve in 1843 en heeft 23 registers op 2 klavieren. Het huidige pedaal is aangehangen, maar we gaan in Hauptwerk een zelfstandig pedaal creëren met zes onafhankelijke/ afgeleide registers:
Prestant 16', Bourdon 16', Fagot 16', Octaaf 8', Holpijp 8' en Octaaf 4'.
Het orgel heeft bovendien vier tongwerken: Fagot 16' (HW), Trompet 8' (HW), Trompet 8' (RW) en Fagot 8' (RW).
De set wordt waarschijnlijk opgenomen in 4-kanalen: front en rear (regelbaar).
We zijn blij met deze toezegging want het is een fantastisch en sterk orgel waar je veel op kwijt kan. Voor een impressie
zie deze livestream van een concert door Hayo Boerema vorig jaar: https://www.youtube.com/watch?v=BseFp1K4GA4
Volledige dispositie: http://www.orgbase.nl/scripts/ogb.exe?d ... LIJST=lang

Groet,
Danny (namens Virtual Pipes)

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 13 dec 2023 10:32

Re: Aankomende set: Bergkerk Deventer

Hallo Danny,
Prachtig orgel. Succes met opnemen en de productie van het sampleset. Ik heb wel een vraag daarbij: wanneer komt de set beschikbaar? Op je website staan al 5 orgels die opgenomen zijn en in ontwikkeling zijn. Bergkerk Deventer is nummer 6 wat in ontwikkeling is. De geluidsopnames van Raalte dateren van 2017 / 2020. Tja... raad maar eens wat ik denk.

Groeten Arend.
Avatar gebruiker

Berichten: 97

Geregistreerd: 20 nov 2011 13:17

Woonplaats: Haaksbergen

Bericht 13 dec 2023 16:25

Re: Aankomende set: Bergkerk Deventer

arendl schreef:Hallo Danny,
Prachtig orgel. Succes met opnemen en de productie van het sampleset. Ik heb wel een vraag daarbij: wanneer komt de set beschikbaar? Op je website staan al 5 orgels die opgenomen zijn en in ontwikkeling zijn. Bergkerk Deventer is nummer 6 wat in ontwikkeling is. De geluidsopnames van Raalte dateren van 2017 / 2020. Tja... raad maar eens wat ik denk.

Groeten Arend.

Hi Arend,
Dat klopt, maar de status is inmiddels positiever: Osnabrück en Neede zijn klaar en nu in bèta-test, release is begin 2024. Alstatte is 50% klaar en wordt deze winter voltooid. De opnames in Uithuizen moeten nog plaatsvinden.
Raalte is voor 80% af, maar het is door allerlei omstandigheden nog niet gelukt om hier stappen in te maken. Maar dat het langer duurt dan beoogt betekent geen afstel !
De release van Deventer is nog totaal onbekend en kan daar ook niets over toezeggen. Het hele proces voor een orgel zoals dit duurt normaliter zo'n 8-12 maanden, mits er niets tussen komt, want ik werk voornamelijk alleen...

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 14 dec 2023 09:42

Re: Aankomende set: Bergkerk Deventer

Danny,
Goed om te horen dat er schot zit in diverse samplesets.
Verder, ga voor kwaliteit en dat kost tijd en loop je zelf niet voorbij. Het moet hobby en leuk blijven. We doen al sinds 1843 zonder een sampleset van het Holgräve orgel, 180 jaar dus.

doo mer heanig an.

ArendL.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com