Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+P)

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 208

Geregistreerd: 18 apr 2012 10:35

Woonplaats: Almere

Bericht 19 sep 2020 13:09

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Gertjan schreef:Klinkt geweldig Karel en ook prachtig gespeeld. Bedankt voor de link naar de partituren, die gaan zeker van pas komen tijdens de zondagse erendiensten.

Gr Gertjan



Graag gedaan!
Voor mij is orgelspelen gewoon een hobby, componeren vind ik eigenlijk niet zo leuk, zeker niet als je vastloopt in de 7/8e maat variatie van "God gaat zijn ongekende gang". Maar als je er dan uiteindelijk uitkomt en het is af, geeft het toch wel weer veel voldoening.
Ik vind het leuk om te delen, zodat anderen het ook kunnen gebruiken. Veel plezier ermee.

Mochten er mensen zijn die in de buurt van het pittoreske Almere-Buiten wonen en graag het orgel uitproberen (met hoofdtelefoon), dan ben je altijd welkom.
Ook als je wat verder weg woont en je wilt 1 van mijn voorbeeld stukken met een andere (voorgestelde) registratie horen of een andere rear/mid/front verhouding. kun je me altijd een berichtje sturen. Dan stuur ik een wav of midi file op.

groetjes,Karel
Muziek maak je met je oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 85

Geregistreerd: 13 nov 2019 16:49

Bericht 20 sep 2020 13:33

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Dank u wel voor de geweldige orgelnoten!
Matthias
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 24 sep 2020 21:26

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Eergisteravond bij Christian wezen 'kortavonden' Me mogen laven aan de klanken van m.i. dit geslaagde sample. Die demo's geven best wat indicatie maar tis heerlijk om je eigen muziek kwijt te kunnen op zo'n alleskunner, en ja, het zwelwerk vind ik zeer geslaagd en goed afgestemd op de rest van het orgel (geen nagalmverschillen etc) Mooi van een avondje buurten is dat je nog eens wat van mekaar opsteekt: Christian attendeerde mij op de Hauptwerkfunctie detuning die me nog nooit was opgevallen. Andersom waardeerde hij meegebrachte muziek, een vruchtbare kruisbestuiving zogezegd :D
De andere mannen van Sygsoft kwamen nog even langs, het was gezellig en ga zo door mannen, bedankt!
De sample komt bovenaan m'n verlanglijst, nu even sparen ;)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 05 nov 2020 12:14

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Bastiaan Stolk speelt mooie improvisatie op het Flentrop sampleset bij Sonarte.

https://youtu.be/pefKXbZFzaA
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 05 nov 2020 20:35

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Cribo schreef:Bastiaan Stolk speelt mooie improvisatie op het Flentrop sampleset bij Sonarte.

https://youtu.be/pefKXbZFzaA



Heel mooi!!
Is dit met de originele galm of met IR?
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Avatar gebruiker

Berichten: 196

Geregistreerd: 17 feb 2011 13:39

Bericht 06 nov 2020 17:17

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Dit is de 'gewone' akoestiek.

Berichten: 490

Geregistreerd: 12 feb 2011 21:23

Woonplaats: Gouda

Bericht 21 nov 2020 20:57

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Enkele prachtige improvisaties op deze set bij Sonarte op de live avond van 18 november.

https://www.youtube.com/watch?v=hbh4exqipTI&t=646s (vanaf 53.20 op Schiedam)

met zowel kleine als grote registraties
HGroet, Gerrit uit Gouda
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 21 nov 2020 21:44

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

GerrGouw schreef:Enkele prachtige improvisaties op deze set bij Sonarte op de live avond van 18 november.

https://www.youtube.com/watch?v=hbh4exqipTI&t=646s (vanaf 53.20 op Schiedam)

met zowel kleine als grote registraties



Hierbij de de link die begint met Schiedam:
https://youtu.be/hbh4exqipTI?t=3164
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 30 jan 2021 07:39

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

De set Schiedam heb ik nu ongeveer een maand, het werd daarom tijd om er eens iets over te schrijven.
Ook heb ik deze week nog een aantal nieuwe opnames gemaakt.

Samenvattend:
Deze sampleset waardeer ik vanwege:
- De goede mogelijkheden om 'directe sound' (minder wollig, veel detail) te kiezen (bijv. 65% front, 35% middle, 100% rear). Dit gebruik ik bij 'kleine registraties', of als ik aan het oefenen ben voor mijn wekelijkse kerkdienst. Voor 'grote registraties' vind ik het mooier om een wat minder directer/harder geluid te kiezen, dan zet ik hem op: 15% front, 85% middle, 100% rear).
- De mooie akoestiek van de ruimte.
- De milde intonatie.
- De hoeveelheid detail van de samples. Soms is het zelfs teveel en bevatten samples bijgeluiden, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Beter teveel detail dan dat de samples zo gefilterd zijn dat er geen smaak of geur meer aan zit.

Een uitgebreidere omschrijving en veel luistervoorbeelden op: http://pcorgan.com/SampleSets1975Schiedam.html
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 feb 2021 16:55

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Schitterend opgenomen set, ik gebruik 'm inmiddels ook al een maand naar volle tevredenheid.
Over de opname niets dan lof!

De toevoeging van diverse stemmen van een ander orgel kan verschillend ontvangen worden.
Zelfs ben ik, na aanvankelijke scepcis er best tevreden over. De strijkers hebben eerlijk gezegd een bepaald timbre wat ik persoonlijk iets minder vind, maar ze mogen er zeker zijn. De diverse stemmen van het toegevoegde orgel zijn in 16' en 4' ligging toegevoegd als extensie (volledig uitgebouwd). De Viola 4' heb ik een lichte zweving gegeven à la Laurenskerk, zodat deze in 8' ligging weer een andere zweving geeft dan de Voix Céleste.
De stemmen geven -met de sub-extensies-in een plenum de nodige body die je met alleen de originele stemmen net kunt missen. Ook de toevoeging van de Roerfluit 8' op het Bovenwerk is waardevol, het geeft net wat meer basis aan de klank van dat werk, de bestaande Baarpijp 8' heeft die grond niet. Wel is zo dat je nu 2 Roerfluiten op het Bovenwerk aantreft ;)

Het windmodel mag dan niet bij het originele orgel horen of kloppen, het geeft wel het tikkeltje levendigheid wat je wenst bij een orgel. Voor mij is het geslaagd.

Vanwege mijn PC-capaciteit heb ik alleen voor de "middle" kanaalopname gekozen, maar vanwege de helderheid van het orgel is dit voor mijn beleving prima. Er is m.i. genoeg acoustiek meegenomen voor goede beleving van orgel en kerkruimte.

Sygsoft bedankt voor de mooie sample!
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 01 feb 2021 19:17

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Het is inderdaad een hele mooie set.

Rear is bij mij super zacht. ik moet de 2 andere kanalen echt bijna op 10 procent zetten om beetje surround te krijgen.

Heb Schiedam geinstalleerd zoals ander surround set.

Iemand een idee?

Alvast dank,

Gr. Henk
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 01 feb 2021 19:53

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Henk61 schreef:Het is inderdaad een hele mooie set.

Rear is bij mij super zacht. ik moet de 2 andere kanalen echt bijna op 10 procent zetten om beetje surround te krijgen.

Heb Schiedam geinstalleerd zoals ander surround set.

Iemand een idee?

Alvast dank,

Gr. Henk


Hallo Henk,

Staan de windmodellen niet te zwak? Of is er per ongeluk iets verschoven in de voicing controls?
(Gebruik zelf de rears niet, dus kan het volume bij mij niet beoordelen)
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 01 feb 2021 20:01

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Harm, bedankt voor je antwoord.

Ik heb niets in voicing of windmodel verandert. Het is alleen met Schiedam.

Gr. Henk

Beheerder

Berichten: 623

Geregistreerd: 01 feb 2011 19:33

Bericht 02 feb 2021 08:07

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Rear is bij mij super zacht. ik moet de 2 andere kanalen echt bijna op 10 procent zetten om beetje surround te krijgen.
Ik heb niets veranderd aan voicing e.d.. Bij mij heb ik dat probleem niet. Ik heb ook geen idee wat het kan zijn.

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 02 feb 2021 09:42

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Henk61 schreef:Rear is bij mij super zacht. ik moet de 2 andere kanalen echt bijna op 10 procent zetten om beetje surround te krijgen.


Goedemorgen Henk,

Zelf heb ik Schiedam niet.
Heb je HW 5 of 6?
Als dat zo is lijkt het me goed in het Rank/Voicing menu te controleren of het percentage van de Rear samples dat naar 'Output perspective Rear' gaat, wel op 100% staat.

Groet,
Arjan
Avatar gebruiker

Berichten: 153

Geregistreerd: 21 mei 2017 20:32

Woonplaats: Katwijk

Bericht 02 feb 2021 13:20

Re: 1975 Flentrop orgel Grote of St-Janskerk Schiedam (39/3+

Hoi Arjan,

Werk met HW 6 Alles staat goed.

Ga Fred van Sygsoft ook wel ff mailen.

Bedankt
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com