Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 30 aug 2020 10:34

Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

Goedemorgen,

Ik zou graag Het DCC orgel aix willen spelen, heb ik al een poosje. Maar de tekst op de knoppen is erg onduidelijk. Ligt dat aan mij? Elo 17 inch ? Is daar wat aan te doen? Ook andere soortgelijke schermen zijn zo, terwijl bv Zwolle heel helder is.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 aug 2020 09:25

Re: Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

De leesbaarheid ligt aan deze sample set. Het scherm is door het gebruikte font en de de kleur van de Anches/Appels slecht leesbaar:

Afbeelding

Een simple scherm als aanvulling zal er denk ik niet meer komen. Het is een tamelijk oude set.


Edit: plaatje toegevoegd

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 31 aug 2020 11:54

Re: Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

Duidelijk! De hulpmiddelen moeten dus worden ingeroepen. Wat is er nu het eenvoudigst. domidi lijkt me prima, al eens geprobeerd, een beetje ingewikkeld. Of kan ik stoeien met de xml file, is het dan bv mogelijk om de lay-out van Zwolle te gebruiken ? Wie heeft er ervaring mee ?
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 aug 2020 13:05

Re: Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

De ODF is encrypt en kan dus niet aangepast worden. De ODF aanpassen is trouwens moeilijker dan de schermen van DoMidi maken.
De plaatjes van de knoppen zouden aangepast kunnen worden door er meer contrast in aan te brengen of de knoppen in het bovenstaande scherm te vervangen door knoppen die Sonus Paradisi gebruikt op haar Simple scherm.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 31 aug 2020 16:15

Re: Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

Dan zou ik heel graag weten hoe ik dat aanpak, de knoppen vervangen.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 31 aug 2020 18:36

Re: Scherm Ducroquet/Cavaillé-Coll-Orgel

Albert

De procedure:
Aix heeft 2 packages, 215 en 216. In die mappen in Samples&Components directory moeten ergens de plaatjes staan (BMP files, staan hoogstwaarschijnlijk in submappen).
Dan is het uitzoeken welke voor welk scherm dienen; knoppen staan op 2 schermen zo lijkt het (ik heb Aix niet maar dat zie ik voorbijkomen op de OAM site).
De grootte van de plaatjes van de registers moeten bepaald worden. Er moeten vervangende, eenvoudige knoppen gemaakt worden, zowel in de aan als uit stand. Dan teksten er op zetten. Plaatjes moeten hun oude naam behouden.
De nieuwe plaatjes op de plaats van de oude zetten. Als alles klaar is, het orgel opnieuw door het lange laden laten gaan en dan testen of alles correct is en ook werkt. Zo niet, dan de fouten herstellen, opnieuw door het lange laden gaan en weer testen.

Heb je kennis van en kun je werken met grafisch programma's zoals Photoshop, PaintShop, Gimp, enz.?
Iemand die geen ervaring hiermee heeft, lukt het niet om dit tot een goed einde te brengen.

Bij mislukken moet je de sample set opnieuw installeren om de originele plaatjes terug te krijgen en het orgel dan door het lange laden laten gaan.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com