Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Italiaanse orgelsamples

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 30 nov 2020 14:41

Italiaanse orgelsamples

Op http://www.hauptwerk.andreabonzi.it/ vond ik een paar prachtige samplesets van Italiaanse orgels.
Je kunt op de site een gratis download link aanvragen.
Deze sets zijn zeker de moeite waard!
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 07 dec 2020 15:58

Re: Italiaanse orgelsamples

Hallo Frans,

Ik heb zo'n setje aangevraagd, gedownload en geïnstalleerd, maar 't is nog een hele kunst om muziek uit zo'n orgel te krijgen. Je moet dit type orgel qua functionaliteiten aardig doorgronden, voordat je er echt "op los kunt". :D
Met vriendelijke groet,
Harm

Berichten: 196

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 07 dec 2020 16:48

Re: Italiaanse orgelsamples

Hallo Harm,

ja dat is inderdaad uitzoeken, en zeker de extra speelhulpen en instellingen, maar het is het uitzoeken waard. ik heb het geheel in DoMidi gezet zodat ik er nog wat uitleg ter verduidelijking bij kan schrijven.
Maar goed, de sets zijn mooi opgenomen en de moeite waard om er eens tijd in te steken.

Er zal zeker best wel ergens meer info te vinden zijn over het gebruik van deze orgels en de muziek die erbij hoort.
Ik ben daar ook niet zo in thuis.

Wel jammer dat bij gebruik van de "Combinazione alla Lombarda" bij één van de orgels de geselecteerde registerknoppen niet oplichten (in DoMidi ) het werkt verder wel zoals het moet. Ik denk dat dit alleen door de sampleset bouwer goed ingesteld kan worden. Precies bij de 4 extended registers gaat het wel goed, ik kon niets vinden in HW6 om dat zelf aan te kunnen passen.

groet, en veel speelplezier.
Frans
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 07 dec 2020 17:40

Re: Italiaanse orgelsamples

Ha Frans,

Zelf ben ik van het volgrepige spel, maar dit pure is zo nu en dan ook eens heerlijk en inderdaad het verdiepen waard. Zal eens in "De Roerfluit" voor geschikte muziek kijken voor dit orgeltype.
En nog een TouchOSC layoutje inrichten als ik het orgeltje doorgrond...

Eveneens veel speelplezier ermee.
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com