Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

1861 Nancy - Cavaillé Coll (65/4+P)

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 42

Geregistreerd: 30 dec 2020 15:56

Bericht 04 jun 2022 14:37

Re: 1861 Nancy - Cavaillé Coll (65/4+P)

Beste allemaal,

Mijn ervaring met de de sample sets van Piotr Grabowski is moeizaam, de eerste stereosets klinken prima, maar de surround sets komen bij mij niet goed uit de verf.

Waar het aan ligt kan ik niet goed onder woorden brengen, het lijkt wel of de kanalen onderling niet op tijd staan, een natuurlijke sfeer is wel aanwezig maar ergens klopt het allemaal niet.

Het kan natuurlijk aan mijn opstelling liggen, ik weet dat dat heel veel uit kan maken maar dergelijke problemen ondervind ik niet met de sets van Sonus en Voxus en met Virtualpipes ondervind ik soortgelijke problemen.

Ik speel niet van boek maar improviseer hoofdzakelijk en dan valt mij op dat ik er geen muziek mee kan maken, prachtige beelden op de website maar komen niet overeen met de klank die tot mij komt.

Hgr, Wim

Berichten: 370

Geregistreerd: 12 dec 2012 17:54

Woonplaats: Belgrado

Bericht 05 jun 2022 09:51

Re: 1861 Nancy - Cavaillé Coll (65/4+P)

Ik hoop dat je je ervaringen doorgeeft aan Piotr zelf (hij spreekt Engels), zodat er verbeteringen kunnen komen.
Bijvoorbeeld, Jiri Zurek heeft net de martini sample set van Groningen verbeterd omdat er ook nogal wat kritiek bestond over vooral de mixturen.
Het is ook een kwestie van wie de sample set makers als beta testers aantrekt. Moeten niet alleen goede organisten zijn, maar ook mensen met audio verstand en zeer gevoelige oren.
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 09 jun 2022 14:56

Re: 1861 Nancy - Cavaillé Coll (65/4+P)

Beste Wim,

Ik herken je probleem met de sets van Piotr niet. Heb zelf Alessandria en ben er zeer content mee. Wat ik wel heb gedaan is de rear van de lage tonen m.n. pedaal uit gezet. Dat was wat overdreven zeg maar. Misschien kan je daar wat mee?
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Vorige

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com