Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Doesburg Walcker Organ - new version

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 dec 2020 12:38

Doesburg Walcker Organ - new version

Doesburg Walcker Organ - new version

Is uitgebracht en te verkrijgen via Sonus Paradiso

http://www.sonusparadisi.cz/en/organs/n ... organ.html
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 199

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 21 dec 2020 15:25

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Doesburg heeft als nieuwe mogelijkheid "Pipe Coupling" wat een grote vooruitgang in het realisme gevoel moet geven.
Jiri geeft aan deze mogelijkheid in zijn komende sample sets in te gaan bouwen.
Lees zijn Blog hierover op: http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/pipe-coupling-phenomenon/
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 dec 2020 15:28

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Voor bestaande gebruikers van Doesburg is er een vriendelijke upgrade prijs , wel even inloggen op je account bij SP voor de prijs.

Groet Jan

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 dec 2020 17:28

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Loosman schreef:Voor bestaande gebruikers van Doesburg is er een vriendelijke upgrade prijs , wel even inloggen op je account bij SP voor de prijs.

Groet Jan


Die vriendelijke prijs geldt wrsch alleen als je de bestaande set rechtstreeks bij SP besteld hebt.
Ik zie de update er althans niet bij staan.
Avatar gebruiker

Berichten: 1760

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 21 dec 2020 20:04

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

hans schreef:
Loosman schreef:Voor bestaande gebruikers van Doesburg is er een vriendelijke upgrade prijs , wel even inloggen op je account bij SP voor de prijs.

Groet Jan


Die vriendelijke prijs geldt wrsch alleen als je de bestaande set rechtstreeks bij SP besteld hebt.
Ik zie de update er althans niet bij staan.


Ik neem aan dat als je een ilock licence voor Doesburg hebt SP dit weet en dus ook de update zal aanbieden.
Je ziet de update alleen als je inlogt op je SP account.
Anders even Jiri mailen

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 21 dec 2020 20:39

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Loosman schreef:
Ik neem aan dat als je een ilock licence voor Doesburg hebt SP dit weet en dus ook de update zal aanbieden.
Je ziet de update alleen als je inlogt op je SP account.
Anders even Jiri mailen


De vorige versie was onbeveiligd dus daar is geen ilok license voor.

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 dec 2020 20:43

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Fransvdl schreef:Doesburg heeft als nieuwe mogelijkheid "Pipe Coupling" wat een grote vooruitgang in het realisme gevoel moet geven.
Jiri geeft aan deze mogelijkheid in zijn komende sample sets in te gaan bouwen.
Lees zijn Blog hierover op: http://www.sonusparadisi.cz/en/blog/pipe-coupling-phenomenon/


Frans, soms als je lang genoeg "zeurt" wil een producent wel iets "bewegen" ;) ;)
maar zo zijn er nog meer zaken die het realisme kunnen "versterken" maar goed Rome is ook niet in 1 dag gebouwd

Wel zijn er door deze Pipe coupling wat kleinere onregelmatigheden ontstaan, maar die zijn klein en zullen t.z.t wel gefixt worden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 dec 2020 20:51

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Jan Wim schreef:Frans, soms als je lang genoeg "zeurt" wil een producent wel iets "bewegen" ;) ;)
maar zo zijn er nog meer zaken die het realisme kunnen "versterken" maar goed Rome is ook niet in 1 dag gebouwd

Wel zijn er door deze Pipe coupling wat kleinere onregelmatigheden ontstaan, maar die zijn klein en zullen t.z.t wel gefixt worden
Dit hoort in het programma te zitten (Hauptwerk) en niet in de toepassing (de sample set)
Stel je voor: Word kan iets niet maar met een macro bereik je dat wel. Dan moet er in elk Word document die macro zitten. De omgekeerde wereld.
De HW wensenlijst wordt zo wel korter............. Pipeloop deed dit ook al. Wie volgt.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 21 dec 2020 20:52

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Hans
Je kunt beter de update prijs vragen aan de leverancier, die Doesburg aan jou verkocht heeft. Die moet dat ook kunnen regelen (net zoals een nieuwe set verkopen)

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 21 dec 2020 21:01

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Evert Jan schreef:
De HW wensenlijst wordt zo wel korter............. Pipeloop deed dit ook al. Wie volgt.



inderdaad Evert-Jan HW is gewoon te lax met het oppakken van bepaalde zaken, denk maar aan de nog steeds bestaande Bug, ze zijn wel weer snel met HW6 :lol:
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.

Berichten: 53

Geregistreerd: 31 jan 2019 18:47

Bericht 23 dec 2020 10:03

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Met interesse heb ik over de nieuwe functie Pipe Coupling gelezen op de website van Jiri. Waar ik echter nog niet uit ben: hoe verhoudt zich deze functie tot de Hauptwerk-functie 'Random pipe detuning adjustment'?
"L'orgue, c'est mon orchestre!” - César Franck

Berichten: 199

Geregistreerd: 19 maart 2016 17:57

Woonplaats: Spijkenisse

Bericht 23 dec 2020 13:16

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Alexander schreef:Met interesse heb ik over de nieuwe functie Pipe Coupling gelezen op de website van Jiri. Waar ik echter nog niet uit ben: hoe verhoudt zich deze functie tot de Hauptwerk-functie 'Random pipe detuning adjustment'?

Random Pipe detuning is het iets ontstemd zijn van de pijpen onderling, en Pipe Coupling is dat die lichte ontstemming in sommige gevallen zich weer samenvoegt (als ik het goed heb begrepen), dit gedrag van geluid is afhankelijk van de mate van ontstemming; de ruimte; temperatuur en waarschijnlijk nog veel meer. Dus het één heeft zeker invloed op het ander.

Ik ben het wel eens met Evert-Jan dat dit in Hauptwerk thuis hoort en niet in een sample-set.

Berichten: 78

Geregistreerd: 26 apr 2013 13:21

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 23 dec 2020 18:29

Re: Doesburg Walcker Organ - new version

Fransvdl schreef:Random Pipe detuning is het iets ontstemd zijn van de pijpen onderling, en Pipe Coupling is dat die lichte ontstemming in sommige gevallen zich weer samenvoegt (als ik het goed heb begrepen), dit gedrag van geluid is afhankelijk van de mate van ontstemming; de ruimte; temperatuur en waarschijnlijk nog veel meer. Dus het één heeft zeker invloed op het ander.

Ik ben het wel eens met Evert-Jan dat dit in Hauptwerk thuis hoort en niet in een sample-set.


Pipe Coupling is een leuk idee maar in werkelijkheid is het een veel grilliger effect. Bij het stemmen van pijporgels kom ik het regelmatig tegen. Vaak is het een ongewenst effect omdat het juist voor ontstemming zorgt. Een voorbeeld. De Holpijp 8 en Octaaf 4 stemt. De zelfde Holpijp 8 met fluit 4 stemt. Octaaf 4 en Fluit 4 'stemmen'. Maar alle 3 tegelijk niet. De twee 4 voeters 'trekken' aan elkaar waardoor een hogere toon ontstaat, welke uiteraard niet stemt met de Holpijp 8. Voor elke toon kan dit in meer of mindere mate optreden, soms een enkele, soms bijna het hele register. Een hopeloos gebeuren dus. De opstelling van het pijpwerk en krappe kassen hebben hier een enorme invloed op. Juist bij ruimere opstellingen zoals bij kegelladen (doesburg) zijn deze effecten vaak veel minder.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com