Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 3

Geregistreerd: 02 dec 2020 12:35

Bericht 04 jan 2021 13:52

Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Ha,

Ik heb de update (v2) van Anloo aangeschaft, waarop de akoestiek (IR convolution galm) apart geinstalleerd moet worden. Ik heb HW4 advanced, dus dit kan niet zoals bij HW5 vanuit HW geregeld worden, maar moet via een omweg. IR bestanden zijn als .wav bestanden bijgevoegd bij de update.

Prospectum heeft een handleiding geschreven (Engelstalig). Daarbij wordt uitgegaan van de hulpprogramma's Cantabile (lite) en Convology XT. Ik heb deze programma's geïnstalleerd maar kom er niet uit wat ik moet doen in Cantabile en Convology XT. Wat ik op mijn scherm te zien krijg is niet wat ik in de handleiding terug zie.

Heeft iemand ervaring met deze programma's en wellicht ook met deze handleiding van Prospectum? I
Ik gebruik HW al een paar jaar maar wat de techniek betreft ben ik een beetje een leek.. Had mij niet gerealiseerd dat aan het aanschaffen van Anloo 2 een ingewikkeld installatieproces vast zat...

Alvast dank

Vr groet, Peter

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 04 jan 2021 23:16

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Overstappen op HW 6 lijkt me het meest verstandige. Nagalm toevoegen is dan heel simpel.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jan 2021 00:07

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Peter

kun je een link geven waar die handleiding op de website staat? Misschien kijk ik er overheen, maar zie hem niet staan.

Berichten: 230

Geregistreerd: 21 okt 2015 12:45

Woonplaats: Almere

Bericht 05 jan 2021 10:04

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

http://www.sonusparadisi.cz/wordpress/w ... ingIRs.pdf

ik kreeg ook via Facebook de melding.
Met vriendelijke groet,
Albert

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 jan 2021 10:43

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Ik heb ooit van Gernot bijgaande handleiding toegestuurd gekregen.

Edit: helaas kan ik geen pdf bestand toevoegen.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 05 jan 2021 11:25

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

@Albert
Die PDF gaat over een IR toevoegen in HW5/6. De vraag ging hier over HW4 en een extern programma.

@Hans
Als je een zipfile maakt van die PDF, dan kun je het wel toevoegen.

Berichten: 217

Geregistreerd: 09 feb 2011 20:30

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 05 jan 2021 11:43

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Bedankt voor de tip, Evert-Jan.

Het gehele document was als zip groter dan 1 Mb.
Daarom heb ik alleen het gedeelte over HW4 geselecteerd.
Het originele document is dus groter, bevat meer achtergrond informatie en is zeker lezenswaardig.

gr. hans
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2021 00:24

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Ik heb Cantabile geïnstalleerd en (anoniem) op de website een offline registratie gedaan (deze PC wil ik niet aan internet hebben) en krijg een licentienummer terug. Echter t.b.v het ingeven van het licentienummer in het programma krijg ik geen versies van Cantabile te zien om uit te kiezen. Hier zou naast 2 trials ook de lite versie moeten staan, maar er staat niets. Dus kan niet verder; je kan geen nummer ingeven. 2x geïnstalleerd en tussentijds de vorige versie via systeemherstel volledig verwijderd. Ik kan er niet achter komen waarom.
Dat alles op een Windows10 PC. Programma vereist .NET v4.7.1. Deze W10 heeft 4.8. Verder zijn geen eisen gesteld.

Voor het gratis Convology XT moet je je ook registreren op de website en dan krijg je een downloadlink en een licentie key terug. Bij het installeren wordt niet om die key gevraagd. Ik heb de DLL niet kunnen laden in een VST host. Dus dat staan nog open om op te starten/te testen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 3

Geregistreerd: 02 dec 2020 12:35

Bericht 06 jan 2021 18:52

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Veel dank voor jullie meedenken! Ik was ook t/m de installatie van de 2 programma's gekomen maar ik loop vast bij het installeren van de verbinding hiervan met hauptwerk, midi ingang, audio output etc. Ik zie gewoon niet hoe je dat instelt. En onder 'edit' staan midi en audio ports allemaal grijs zodat ik ze niet kan instellen. Weet niet of dat misschien aan de lite versie ligt.

Ik zal kijken of ik een foto kan uploaden. Die heb ik hier niet op mijn pc en via de telefoon vind ik het forum erg lastig werken... (misschien komt er nog eens een PC organ app?)

Berichten: 3

Geregistreerd: 02 dec 2020 12:35

Bericht 06 jan 2021 18:58

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

20210106_175347_resized.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 06 jan 2021 20:13

Re: Anloo versie 2 akoestiek installeren HW4

Peter

Alleereerst, je moet HW config 1 opstarten (of een ander). De standaard HW config heb jij geconfigureerd met je geluidskaart (ASIO driver). In Config 1 stel je bij de geluidskaart HW VST link in in het Audio Outputs scherm. Heb jij meerdere audiogroepen (bij surround bijv.) doe je dat voor elke groep.
Dan is de HW configuratie klaar

Hier ben je verder gekomen dan ik. Ik ga ook geen verder pogingen meer doen.
Heb jij in Cantabile deze schermpjes van Getting started (https://www.cantabilesoftware.com/guides/gettingStarted) voorbij zien komen? Waarschijnlijk niets mee gedaan omdat het in jouw scherm grijs blijft.

Want daar stel je de ASIO driver voor geluidskaart in. Bij audioports de verschillende kanalen. MIDI ports kun je de vinkjes weghalen. Dat blijft ongewijzigd via de geluidskaart lopen en Cantabile hoeft daar niets mee te doen.
Bij de Plugins Folder geef je de HW VST directory op (C:\program Files\Hauptwerk Virtual Pipe Organ VST Plug-in). Klik dan op ADD en geef dan de de map op waar de Convology XT DLL staat (als je de standaard aanhoud is dat de C:\program Files\Steinberg map (de 64 bits versie)).

En schermpjes tbv het forum kun je gewoon met ALT + PrtScn toets maken en dan plakken (CTRL + V) in Paint o.i.d.. Opslaan als JPG bestand (eventueel verkleind; horizontaal 800-1000 pixels) en dat bestand bijvoegen bij je bericht. Daar is geen telefoon voor nodig.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com