Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

storing bij demo Alessandria

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 09 jan 2021 14:20

storing bij demo Alessandria

Beste Hauptwerkers,

Sinds enkele weken speel ik met zeer veel genoegen op het demo-sample van Alessandria en ik ben onder de indruk van de prachtige polyfonie en de klankrijke registers die er nu te gebruiken zijn.
Zodra ik mijn PC heb vervangen voor een aangepaste versie met voldoende geheugen zal ik zeker de complete set gaan kopen.

Aanvankelijk kreeg ik ongewenste pedaalklanken zodra de sample volledig geladen was.
Na de toetsen een keer te hebben aangeslagen waren die verdwenen en kon ik verder gewoon gebruik maken van het pedaal.
Dat heeft zich de eerste vier of vijf keer voorgedaan na laden van het sample. Daarna niet meer ontstaan.

Vanochtend wel een nieuw probleem ontstaan:
Bij het gebruik van het crescendo register klonk er bij de laagste D van het pedaal een enorm gekraak na een 10 - 15 seconden het pedaal te hebben ingedrukt.
Bij gebruik van de individuele registers gebeurt dit niet.
Ik ben benieuwd of deze klacht(en) ook bij anderen zich hebben voorgedaan.

Ik lees graag andere ervaringen.

groet,

Janz

Berichten: 64

Geregistreerd: 26 dec 2018 14:26

Bericht 09 jan 2021 17:28

Re: storing bij demo Alessandria

Beste Janz,

Ik heb eerst de demo gebruikt en nu de volledige set maar jouw problemen herken ik niet.
Overigens is het een aanrader!

Groet,
Kees

Berichten: 154

Geregistreerd: 12 maart 2011 16:27

Woonplaats: Hattem

Bericht 10 jan 2021 15:13

Re: storing bij demo Alessandria

beste janZ,
Ik heb eerst de demo en nu de volle set een prachtig orgel
misschien heb je polyfonie te hoog staan verder is het te proberen om twee keer te laden in plaats van
alle drie wil je de galm veranderen ga op 100% reader of een ander staan door de linkermuisknop ingedrukt houden, de
muis omhoog en laag bewegen verander je het.

groet Dick

Berichten: 96

Geregistreerd: 07 feb 2017 22:47

Bericht 10 jan 2021 21:31

Re: storing bij demo Alessandria

Beste Kees en Dick,

Bedankt voor jullie reactie.

Inmiddels heb ik het probleem opgelost:
In de sample zijn er 2 posities waar je de crescendo kunt activeren, de meest rechtse voetpiston en het zwelpedaal als dat geactiveerd is.
Dan is er ook nog een sleufknopje onder de registers van het hoofdwerk waarmee het crescendo kan worden uitgeschakeld. Door die niet goed te hebben staan "ontspoorde" de geluidskaart denk ik en kwam dat vreemde geluid.
Inmiddels de crescendo sleufknop weer actief gezet en het zwelpedaal weer geactiveerd, waarna alles weer correct werkt.
Dus weer gaan genieten van deze prachtige klanken.

groet,

JanZ

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com