Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Vollenhove

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 22

Geregistreerd: 24 okt 2021 13:21

Bericht 08 maart 2024 11:37

Vollenhove

Hallo,

ik heb een vraag over de sampleset van Vollenhove.
Ik heb daar een koppel inzitten van hoofdwerk aan rugwerk.

Dit vind ik raar (ik heb dit nog nooit gezien.) is dit origineel zo of???
En is er dan in Hauptwerk een mogelijkheid om dit om te draaien: dus rugwerk aan hoofdwerk?

Alvast bedankt.

René ter Woord
Avatar gebruiker

Berichten: 298

Geregistreerd: 13 nov 2013 21:59

Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Bericht 08 maart 2024 15:04

Re: Vollenhove

Hallo René,

Er zijn héél veel orgels die koppelen 'van boven naar beneden'. Zeker oudere orgels.
Ik weet van één orgel, het orgel van de Westerkerk in Amsterdam, waar je zelfs de keuze hebt; of van HW naar RW, of van RW naar HW.

Ik vind dat ook het mooie van Hauptwerk, dat je ook deze hebbelijke- en onhebbelijke kanten van een orgel er bij krijgt. Daar leer je van! Zou je er een keer in het echt mogen spelen, dan wordt je er namelijk ook mee geconfronteerd.

Je kunt de koppeling niet omdraaien, maar binnen Hauptwerk kan je wel (in principe) extra koppelingen programmeren. Ik heb dat even niet paraat, maar dat is ongetwijfeld te vinden op dit forum.

Echter....
Het is wel grappig dat sommige aanbieders van Samplesets, zoals OrganArt Media, deze mogelijkheid van het aanbrengen van extra koppels geblokkeerd hebben. Om zou de authenticiteit van het orgel als het ware te bewaken.
Nu is Vollenhoven een set van OrganArts Media, dus het zou mij niet verbazen als dit ik ook bij deze set geblokkeerd is.

Succes!

David

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com