Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Geen update mogelijkheid voor Groningen

Toon actieve onderwerpen


hpw

Berichten: 123

Geregistreerd: 09 jul 2014 12:19

Bericht 06 feb 2021 19:17

Geen update mogelijkheid voor Groningen

Ik ben not amused, vanwege deze beperking bij de update van Groningen
"The current version is 1.2 and it must be downloaded from within the user account and installed using the full installer, there is no differential upgrade from an older version. The major improvements compared to the previous versions is the compass extension to f3 and the pipe coupling feature."

En waarom ben ik 'not amused'. Omdat ik de set heb overgenomen, kan ik deze update dus niet downloaden.
Dat heeft Jiri weer mooi voor elkaar. Hij is tegen het verkopen, maar vanaf HW5 is dit m.i. volledig legaal.
Het is uiteraard zijn keuze om deze upgrade alleen voor de 1e kopers beschikbaar te stellen.
Maar ik krijg niet eens de mogelijkheid om bijv. voor een redelijk bedrag alsnog de upgrade aan te schaffen! Zonder iLok licentie is het toch niet mogelijk om deze set te gebruiken.

In dit licht verbaas ik mij ten zeerste over het feit dat de nieuwste set (Noordbroek) als niet encrypted wordt aangeboden. Dat werkt toch het kopiëren in de hand?
Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar Jiri mee bezig is....

Berichten: 415

Geregistreerd: 08 dec 2015 21:56

Woonplaats: Benthuizen

Bericht 06 feb 2021 20:02

Re: Geen update mogelijkheid voor Groningen

Ik raad je aan de verkoper te benaderen. Hij kan in zijn account kiezen voor 'License transfer'. Dat kost € 13,32 incl BTW per volume. Dus als je de volledige set hebt, betaal je dat 3 x.

Ik heb hetzelfde bij de hand gehad en dat is deze week keurig geregeld, mede met hulp van Jiri. De kosten voor de transfer hebben we gedeeld.

Het lijkt er dus niet op de Jiri op zich tegen doorverkopen is. Anders had hij de mogelijkheid van 'license transfer' niet aangeboden in je account. Het gaat hem erom dat het op een legale wijze gebeurt. Gezien de investering die hij heeft moeten doen om Groningen op te mogen nemen, kan me dat wel voorstellen.
In Noordbroek zijn ze sowieso makkelijk met spelen enzo. Ik vermoed dat hij daar geen kapitaal heeft moeten neerleggen om op te mogen nemen.

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 maart 2011 20:35

Bericht 04 apr 2021 14:23

Re: Geen update mogelijkheid voor Groningen

Jiri had problemen met een koper van dit orgel die meerdere malen de upgrade had gekocht en die daarna als volledig orgel had doorgekocht. Misschien is het ook mogelijk als de originele koper de update aanvraagt.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com