Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Probleem met Caen V.2 Surround

Toon actieve onderwerpen


Berichten: 145

Geregistreerd: 17 maart 2011 14:18

Bericht 17 feb 2012 23:27

Probleem met Caen V.2 Surround

Als ik met het volle werk of bijna volle werk van Caen speel en een pedaal toon loslaat terwijl de akoorden in staccato wisselen dan hoor ik dat de pedaaltoon wordt afgebroken. Normaliter zou een pedaaltoon moeten doorklinken in de ruimte en dan afsterven. Bij Zwolle V2 is dit wel zo.
Mijn vraag: kan dit aan de sample liggen of is het een instelling die moet wijzigen?
Ik heb al geprobeerd de polyfony hoger of lager te zetten maar dat hielp niets.
Heeft iemand ook deze zelfde ervaring als hierboven omschreven?

Met Caen wet versie gaat het wel goed. Het is dus alleen met Caen surround. Met name de lage F in het pedaal geeft dit probleem duidelijk te horen maar ook bij andere pedaaltonen.
Test: Druk een pedaal toon in met volle werk en speel daar snelle verschillende staccato akkoorden boven en laat dan de pedaaltoon los terwijl de akkoorden doorgaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Pc Windows 7 64bit met 960 processor en 24 gb geheugen.

Groet,

Muzieknoot

Berichten: 560

Geregistreerd: 10 feb 2011 10:38

Bericht 17 feb 2012 23:53

Re: Probleem met Caen V.2 Surround

Dat lijkt me toch echt een polyfonie-probleem. Blijkbaar kapt HW de galm af. De polyfonie lager zetten zal dit probleem alleen maar verergeren, omdat dan de galm nog eerder wordt afgeknepen. De polyfonie verhogen zou kunnen werken. Ik denk dat je de polyfonie dan wel een heel eind moet verhogen, omdat de galm nu blijkbaar al volledig wordt afgeknepen. Een kleine verhoging zal dan dus niet veel effect hebben. Maar het werkt natuurlijk alleen als er nog ruimte zit tussen je huidige instelling en wat je computer aankan.
Gratis orgelmuziek op mijn website.
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 feb 2012 00:32

Re: Probleem met Caen V.2 Surround

Gerrit, ik zal het morgen bij mij ook eens uitproberen en dan kijken hoe m'n instellingen staan.
Dir zijn mijn gegevens:
Processor: Intel i7 930 Quadcore processor.
Intern geheugen: 24GB.
Harde schijf: 1x 1TB HDD Sata III, 240 GB SSD Sata.
Moederbord: ASRock X58 Extreme3 - Sata III.
Windows versie: Windows 7 Home-Premium 64 bit.
Hauptwerk versie: 4 advanced edition.

gr. Ron

Berichten: 5131

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 18 feb 2012 00:45

Re: Probleem met Caen V.2 Surround

Ik heb dit probleem niet, maar ik heb deze sampleset ook niet :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar even serieus: even de ingesteld polyfonie aan elkaar doorgegeven. Beide PC's zijn qua performance bijna gelijk (die van Muzieknoot iets sneller; speedindex Passmark 6,636 versus 5,830)

Berichten: 296

Geregistreerd: 08 maart 2011 22:05

Woonplaats: Elspeet

Bericht 18 feb 2012 00:51

Re: Probleem met Caen V.2 Surround

Hallo,

Met deze hardware mag je Caen rustig een Polyfonie van 4000 of hoger geven, (heb zelf een i5-2300 en 32Gb) maar worden de rear-samples wel goed geladen of weergegeven ?

In mijn beleving is ten opzichte van V1 (wet) in Caen V2 een extra (bijna droge) staccato-release in de front samples opgenomen, de galm komt dan heel duidelijk alleen van achteren.

Wibo
Avatar gebruiker

Berichten: 712

Geregistreerd: 08 feb 2011 01:11

Woonplaats: Dordrecht

Bericht 18 feb 2012 12:01

Re: Probleem met Caen V.2 Surround

Vanmorgen even uitgeprobeerd.
Een ander zal het technisch moeten verklaren (wordt hierboven al enigszins gedaan)....ik heb alleen "" m'n oren de kost gegeven". ;)

Polyfonie 500: inderdaad....het zeer snel afsterven van de pedaalgalm is duidelijk waarneembaar.....maar ook van de manualen is het korter, "wordt wat afgekapt".
Polyfonie 5000 (staat hij bij mij zoiezo op): het "probleempje" doet zich NIET VOOR.
Dus volgens deze leek "gewoon de polyfonie hoger zetten". 5000 kan hij bij mij makkelijk aan. (En dan heb ik Caen toch flink laten zwoegen ;) )
Ron

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 105 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com