Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

update Utrecht 2.7

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 26 jun 2021 19:14

update Utrecht 2.7

kreeg net een melding over een update van utrecht. blijkt dat dit alleen een demo is ? 2.7 maar hoe dan ?
ik ga er toch vanuit dat deze toch bedoeld is om 2.5 te vervangen ? of heb ik het mis.
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 4657

Geregistreerd: 11 feb 2011 20:42

Bericht 26 jun 2021 19:55

Re: update Utrecht 2.7

Bucanier schreef:kreeg net een melding over een update van utrecht. blijkt dat dit alleen een demo is ? 2.7 maar hoe dan ?
ik ga er toch vanuit dat deze toch bedoeld is om 2.5 te vervangen ? of heb ik het mis.


Henk als je de set bij Jiri gekocht hebt komt de update in je eigen web account te staan.
Zodat je deze kan downloaden
If music is your passion, put your mind where your heart is and leave the rest to DSP.
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 26 jun 2021 20:30

Re: update Utrecht 2.7

Jan Wim schreef:
Bucanier schreef:kreeg net een melding over een update van utrecht. blijkt dat dit alleen een demo is ? 2.7 maar hoe dan ?
ik ga er toch vanuit dat deze toch bedoeld is om 2.5 te vervangen ? of heb ik het mis.


Henk als je de set bij Jiri gekocht hebt komt de update in je eigen web account te staan.
Zodat je deze kan downloaden


tja ik heb deze bij Noorlander gekocht, dus ik moet nu dus noorlander bellen, of er moet iemand zijn die deze update wil toesturen met transfer xl
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 547

Geregistreerd: 17 jan 2012 21:06

Woonplaats: Veenendaal

Bericht 29 jun 2021 08:43

Re: update Utrecht 2.7

Als je bij Jiri vraagt zal hij zeggen dat je bij jou leverancier moet vragen om de set op jou naam te laten registreren.
Jiri verwacht dat jou leverancier dit GRATIS (dus volledig kostenloos) doet.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 29 jun 2021 08:51

Re: update Utrecht 2.7

Installeren demo versie 2.7 lukt niet. Organ package ID 000890 ontbreekt. zie bijlage's Wat doe ik niet goed?
Groeten Arend.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jun 2021 09:44

Re: update Utrecht 2.7

Arend

Alle downloads moeten in 1 map op je PC staan. Je moet dus eerst alles downloaden.

Als je dan via Menu -> Install worden al deze bestanden uitgepakt. Je hoeft dus NIET alle bestanden afzonderlijk te installeren, maar alleen de eerste kiezen (dat is ook de enige die je ziet). De rest van die downloads volgt vanzelf. Het zijn een zgn multi RAR bestanden. Alle packages worden dus uitgepakt.

Als het uitpakken klaar is, zie het in je eerste plaatje "Installeren utrecht demo.png" alle 6 packages staan.
En dan Selected action op Upgrade zetten (als dat nog niet gebeurd is) en OK klikken. 1 bestand (de ODF) staat op Install in dat menu omdat de vorige ODF een versienummer in de bestandsnaam heeft staan en de nieuwe niet meer.
De ODF met 2.0 in de bestandsnaam moet je met de verkenner weggooien. Die is van de oude versie en hoeft niet meer gebruikt te worden. Dat schoont de lijst op.

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 29 jun 2021 11:22

Re: update Utrecht 2.7

Evert Jan,
Installatie is gelukt. Dank voor de snelle reactie.
Groeten Arend.

Berichten: 183

Geregistreerd: 14 maart 2012 15:39

Bericht 29 jun 2021 19:36

Re: update Utrecht 2.7

Maar is dit nu een update voor de hele set of alleen voor de demo?

Mvg,

Gert W.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 29 jun 2021 20:06

Re: update Utrecht 2.7

ook voor de demo: https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/ut ... ample-set/

En dat geldt voor alle updates: ze zijn/komen er ook voor de demo versies
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 29 jun 2021 20:09

Re: update Utrecht 2.7

Hier is een video wat ik als test gespeeld op Urecht 2.7 met Front op max en Rear bijna max:

https://youtu.be/z7I7u7rzHpY
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink

Berichten: 50

Geregistreerd: 19 feb 2018 21:35

Woonplaats: Barneveld

Bericht 30 jun 2021 09:15

Re: update Utrecht 2.7

tja ik heb deze bij Noorlander gekocht, dus ik moet nu dus noorlander bellen, of er moet iemand zijn die deze update wil toesturen met transfer xl


Ook ik heb de set via Noorlander gekocht. Heb ze een mailtje gestuurd en de volgende dag kreeg ik keurig bericht terug met een download link voor de update. Prima geregeld zonder kosten!

Berichten: 87

Geregistreerd: 03 maart 2011 15:08

Bericht 30 jun 2021 15:05

Re: update Utrecht 2.7

FredM schreef:Hier is een video wat ik als test gespeeld op Urecht 2.7 met Front op max en Rear bijna max:

https://youtu.be/z7I7u7rzHpY


Is dit niet het Sonnenorgel?

Berichten: 68

Geregistreerd: 23 aug 2018 20:23

Bericht 30 jun 2021 17:19

Re: update Utrecht 2.7

Ik krijg de update 2.7 van Utrecht niet voor elkaar. Alle bestanden staan in 1 map. Achter alle bestanden staat RAR en die heb ik met Install uitgepakt. Als ik een bestand heb uitgepakt komt de vraag: reinstall ? Ik dacht met OK dat dat goed was, maar misschien juist fout. Ik zie ook geen 1e plaatje waar staat: installeren Utrechtdemo.png.
Wat doe ik verkeerd?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 30 jun 2021 18:47

Re: update Utrecht 2.7

Dat plaatje "installeren Utrechtdemo.png" staat in het bericht viewtopic.php?p=48214#p48214 en daar verwijs ik naar in mijn antwoord op dat bericht. Jij moet dat plaatje dus op je eigen HW scherm zien als alle bestanden via menu File --> Install door HW zijn uitgepakt.
Jij ziet dan 6-8 (het aantal weet ik niet meer precies) namen in het linker deel van dat plaatje staan. En rechts bij Action staat "Upgrade" (behalve bij de ODF, daar staat Install omdat de nieuwe ODF geen versienummer meer in de bestandsnaam heeft staan). Gewoon op OK klikken en dan zet HW ze op de juiste plaats.

Als je geen Upgrade zie staan, dan heb je de oude versie verwijderd van de disk/SSD. Dat hoeft niet. Het is een update en dat overschrijft de oude bestanden.
Avatar gebruiker

Berichten: 558

Geregistreerd: 09 jul 2016 23:19

Woonplaats: Eindhoven

Bericht 01 jul 2021 00:05

Re: update Utrecht 2.7

arendl schreef:
FredM schreef:Hier is een video wat ik als test gespeeld op Urecht 2.7 met Front op max en Rear bijna max:

https://youtu.be/z7I7u7rzHpY


Is dit niet het Sonnenorgel?


Nee de titelpagina heeft de goed voettekst, de registratie pagina's heb ik per ongeluk op de default laten staan.
Met vriendelijke groeten, Fred Mellink
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 jul 2021 06:30

Re: update Utrecht 2.7

Alex schreef:
tja ik heb deze bij Noorlander gekocht, dus ik moet nu dus noorlander bellen, of er moet iemand zijn die deze update wil toesturen met transfer xl


Ook ik heb de set via Noorlander gekocht. Heb ze een mailtje gestuurd en de volgende dag kreeg ik keurig bericht terug met een download link voor de update. Prima geregeld zonder kosten!


Ik had Noorlander ook al gebeld, netjes de update toegestuurd gekregen. Maar nu heb ik twee sets er in staan ?
1 is de oude Utrecht 2.5. En de andere is Utrecht Suround. Ik heb bij de installatie gezegd ,, Upgrade. Ik zag dat hij de installatie bestanden overschreef, maar kan ik nu dan de oude Utrecht 2.5 verwijderen in Organ id. Of alles zo laten staan. Dus. Utrecht 2.5. En Utrecht Suround. Ik vind het maar een beetje raar zo.
Of ik doe wat verkeerds
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 jul 2021 08:54

Re: update Utrecht 2.7

De nieuwe versie overschrijft de oude. behalve de ODF. Zie mijn bericht viewtopic.php?p=48215#p48215
Dat komt omdat de oude een versienr in de bestandsnaam heeft, de nieuwe niet meer. De oude met 2.0 in de bestandsnaam daarom met de Windows verkenner weggooien. Staat in de map Organdefinitions
Avatar gebruiker

Berichten: 561

Geregistreerd: 08 nov 2015 12:17

Woonplaats: urk

Bericht 01 jul 2021 19:03

Re: update Utrecht 2.7

Evert-Jan schreef:De nieuwe versie overschrijft de oude. behalve de ODF. Zie mijn bericht https://pcorgel.nl/viewtopic.php?p=48215#p48215
Dat komt omdat de oude een versienr in de bestandsnaam heeft, de nieuwe niet meer. De oude met 2.0 in de bestandsnaam daarom met de Windows verkenner weggooien. Staat in de map Organdefinitions


Ik dacht al zoiets ik dacht ik vraag het toch maar even na voordat gekke Henkie weer de zaak in de soep heeft, en dit keer zonder balletjes, :P maar bedankt weer voor het snelle antwoord
Oost west kerkorgels klinken thuis op z'n best
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 01 jul 2021 20:19

Re: update Utrecht 2.7

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de update 2.7 van Utrecht. Ik heb de set zelf niet, maar lang geleden wel gehoord bij een ander, maar miste de details en erg veel galm. Is dat nu verbeterd?
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe

Berichten: 519

Geregistreerd: 21 nov 2012 15:32

Bericht 02 jul 2021 08:03

Re: update Utrecht 2.7

Jan Leendert schreef:Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen met de update 2.7 van Utrecht. Ik heb de set zelf niet, maar lang geleden wel gehoord bij een ander, maar miste de details en erg veel galm. Is dat nu verbeterd?


Hallo, dat is goede waarneming van je. De opname van Utrecht is een oude opname, het is een oudere set in Hauptwerkland, gemaakt met de kennis en middelen van toen. En wat er niet inzit kan er niet uit komen.
Avatar gebruiker

Berichten: 1758

Geregistreerd: 22 feb 2011 21:29

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 jul 2021 10:16

Re: update Utrecht 2.7

Ik lees dat veel Hauptwerkers hun samplesets betrekken via externe leveranciers bijv. Noorlander.
Je loopt dan tegen dit soort upgrade problemen op maar er zijn meer zaken die spelen.
Ik ben al jaren een trouwe klant van Sonus Paradisi en bestel alle SP samplesets rechtstreeks bij Jiri.
Dit wordt door Jiri geregistreerd en als trouwe klant krijg je dan oplopende kortingen.
Ik kreeg op Groningen bijv. een korting van 108 euro.

https://www.sonusparadisi.cz/en/blog/fi ... -rewarded/

Als je de site goed leest dan zie je dat aankopen via resellers geen recht geeft op deze korting!

Groet Jan

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 02 jul 2021 11:27

Re: update Utrecht 2.7

Men koopt veelal bij de Ned. leverancier vanwege taal- en betalingsproblemen. Niet iedereen heeft een creditkaart of paypal. En ook bij installatieproblemen kan men op de leverancier terugvallen.

In geval van SP sets: de koper/eigenaar van een set zou wel een SP webshopaccount moeten hebben en de Ned. leverancier zou na de aankoop bij hem de licentie in dat account moeten zetten. De set kan dan door de eigenaar direct vanuit zijn eigen account gedownload worden en bij updates kan hij/zij deze daar ook downloaden.
Download en licentieregistratie probleem is dan opgelost. Alleen in het SP kortingsprogramma kan niet worden meegedaan. SP zou dan de marge aan de Ned. verkoper moeten geven èn jou moeten laten participeren in het kortingsprogramma. Dat is dubbelop voor SP.

Iets soortgelijks speelt ook met het iLok account, waarbij de leverancier dit voor de gebruiker "beheert". Lekker gemakkelijk bij updates en voor nieuwe aankopen met een iLok licentienummer en de activatie daarvan wordt er dan gezegd. Een vendor lock-in.

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com