Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Sampleset in staking

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 01 nov 2021 12:10

Sampleset in staking

Ik ben nu zo ver met installeren dat ik een vijftal orgels die ik gebruik bespeelbaar zijn.
Er zijn alleen nog problemen met het Casavant orgel. Ik speel(de) daar veel op omdat het een prachtige sample is.
Maar nu, na drie seconden houdt alles op. Ik heb er de HWbijbel al op nagekeken maar kon geen enkele tekst vinden die hoop gaf. Misschien dat de Great Reset uitkomst bied? Ik weet het niet. Wie kan een met stomheid geslagen Casavant& Freres orgel weer aan de praat krijgen? Ik hoor het graag.

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 01 nov 2021 21:44

Re: Sampleset in staking

Gerrit

Hoeveel vrij beschikbaar geheugen/RAM is er nog over als deze sample set geladen is? Te zien via menu View | Large floating control panels | Audio, MIDI and performance

Als dit genoeg is, dan moet je de set nog een keer laden en dan het laatste deel van de Activity logfile bekijken of daar een foutmelding staat (menu Help | View Activity log ...).
Of het laatste deel van de logfile even naar het forum kopiëren.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 02 nov 2021 11:25

Re: Sampleset in staking

Evert Jan er is geen foutmelding te vinden en de Free Gb is 14.2 ruimte genoeg volgens mij.
Het is wel zo dat het orgel weer normaal speelt, maar zo gauw ik een zwel pedaal aanraak dan vallen alle registers uit.
Ik vermoed dat het komt omdat ik master crescendo en exprespion probeerde in te stellen en toen een beetje verdwaalde.
Wat ik heb gedaan weet ik niet meer, maar dit is mijn ongewenste resultaat.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 02 nov 2021 13:21

Re: Sampleset in staking

Hallo Gerrit,

Dan moet je de de MIDI-toewijzingen van desbetreffende pedalen "clearen" Rechtsklikken op zo'n virtueel zwel- of crescendopedaal en dan "clear MIDI-settings" (of iets in die bewoording) aanklikken.
Met vriendelijke groet,
Harm
Avatar gebruiker

Berichten: 336

Geregistreerd: 14 okt 2013 13:37

Woonplaats: Scherpenisse (ZLD)

Bericht 02 nov 2021 21:26

Re: Sampleset in staking

Bij samplesets met een crescendo pedaal is er soms de mogelijkheid om die uit en aan te zetten. Misschien staat die aan en kun je dus niet registreren via de registers. Dan dus eerst de crescendo mogelijkheid uitzetten. Maar weet niet zeker of dat bij jouw sampleset het geval is??
Met vriendelijke en muzikale groet,
Jan Kleppe
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 03 nov 2021 16:04

Re: Sampleset in staking

Ik zit bezig om het voorstel van Harm in de praktijk in praktijk te brengen,
Zo ben ik ook de mist ingegaan en moet er daar op die manier weer uitkomen.
Ik ben er gister toen het na de eerste poging niet lukte mee gestopt ( even laten bezinken)
Van avond ga ik er weer mee aan de slag. Een boek "Hauptwerk voor Dummy's"zou aan mij wel besteed zijn...

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 03 nov 2021 17:04

Re: Sampleset in staking

Gerrit

het staat op pagina 94 van het boek: MIDI instellingen per object wissen
Klik met de rechtermuisknop op het betreffende item en klik in het opkomende menu op 'Clear all MIDI/trigger settings for …… ' waarna de koppeling van het gekozen item gewist is.
In jouw geval met de rechtermuisknop op het zwelpedaal van het orgel op het Hauptwerkscherm en dan de 2e menu optie kiezen: Clear all MIDI/key settings ........
En dat voor alle aanwezige zwelpedalen in de sample set

Daarna kun je MIDI learn doen voor het zwel- en/of crescendopedaal dat je wilt koppelen aan je eigen orgel.
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 04 nov 2021 10:57

Re: Sampleset in staking

Evert Jan, ik was het al tegengekomen maar wist het nog niet zo goed toe te passen.
Ik heb je instructie uitgeprint en ga gelijk aan de slag.
Eigenlijk staat alles wel in het boek, maar weten en zien waar het staat is voor mij even zoeken.
Een goede gids die de weg wijst is daarom zeer welkom.
Bedankt1
Avatar gebruiker

Berichten: 43

Geregistreerd: 19 jul 2020 19:59

Woonplaats: Urk

Bericht 04 nov 2021 14:04

Re: Sampleset in staking

Beste vrienden, het is gelukt.
Voor jullie is dat een logische zaak, maar voor mij altijd weer een wonder.
Ik ben een gebruiker. Voor dat HW bestond bespeelde ik al een orgel met J organ en andere vernuftige systemen.
Door de simpelheid kon ik dat doorgronden. Daarna HW 1 je wist toendertijd niet wat je hoorde, daar heb ik ook mijn meeste opnames op gemaakt die nu nog een goede klank hebben. Nu heb ik en houdt ik HW 4.2 en daar heb ik al hulp bij nodig.Ik ben al over mijn grens zeg maar. Maar wat het teruggeeft aan mogelijkheden dat wil ik niet missen, dus dan maar hulp. Harm jij zat ook al op het goede spoor dus allen bedankt.
Avatar gebruiker

Berichten: 471

Geregistreerd: 09 sep 2013 23:32

Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Bericht 04 nov 2021 22:07

Re: Sampleset in staking

GerritP schreef:Beste vrienden, het is gelukt.
Voor jullie is dat een logische zaak, maar voor mij altijd weer een wonder.
Ik ben een gebruiker. Voor dat HW bestond bespeelde ik al een orgel met J organ en andere vernuftige systemen.
Door de simpelheid kon ik dat doorgronden. Daarna HW 1 je wist toendertijd niet wat je hoorde, daar heb ik ook mijn meeste opnames op gemaakt die nu nog een goede klank hebben. Nu heb ik en houdt ik HW 4.2 en daar heb ik al hulp bij nodig.Ik ben al over mijn grens zeg maar. Maar wat het teruggeeft aan mogelijkheden dat wil ik niet missen, dus dan maar hulp. Harm jij zat ook al op het goede spoor dus allen bedankt.


Fijn dat het gelukt is Gerrit. Soms helpt de kreupele de blinde op weg :lol:
Ik ben ook niet altijd zo'n held hoor met die multimedia. Respect dat je er je op deze leeftijd nog aan waagt ;)
Met vriendelijke groet,
Harm

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com