Home News Forum Kijk/Luister Sample Sets Vergelijk Benodigdheden Foto's Links Downloads Over ons

 

Hauptwerk 7 Packages install fout

Toon actieve onderwerpen


Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 07 maart 2022 13:51

Hauptwerk 7 Packages install fout

Beste orgelvrienden, ik heb met succes Hauptwerk 7 geïnstalleerd.
Het configureren is behoorlijk verbeterd!
Waar ik problemen mee heb is dat opgeslagen Packages van diverse orgels niet uitgepakt kunnen worden....
Start ik de comp. opnieuw op soms wel 2 of 3 keer proberen kan er ineens wel uitgepakt worden.
Soms met het opnieuw laden van een orgel weer een foutmelding over een Package die niet goed zou zijn....
Mijn vraag is of ik de enige ben?!
Ik heb win7 er pas schoon opgezet op nieuwe SSD.
Natuurlijk fijn te horen als deze fouten er soms bij anderen er ook zijn.....
Groet!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 07 maart 2022 18:51

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Wim

Het lijkt erop dat de installatiebestanden beschadigd zijn. Je zou de checksum kunnen controleren als je op de SSD staan (dus voor de installatie in HW). Het programma WinMD5Free vanaf www.winmd5.com downloaden, uitpakken en runnen. Checksums kun je bij SP en Piotr in de webshop vinden en bij Hauptwerk.nl staan ze op de website.

Zet je de installatiebestanden soms over van de oude disk naar de nieuwe SSD via een USB stick? Afhankelijk van de kwaliteit van de USB stick willen de grote bestanden wel eens mis gaan.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 08 maart 2022 14:35

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Beste Evert Jan,
Ik begrijp niet hoe je de web file kan controleren met die ik al eerder gedownload heb.
Ik vul de gedownloade in het bovenste schermvak...hoe krijg ik de orginele van de downloadesite in het onderste vakje...moet ik die eerst opnieuw downloaden hier? https://drive.google.com/file/d/1YHU6bb ... 0w1dw/view

Heel raar dat als ik opnieuw opstart alles perfect wordt geladen....

In logboeken vind ik deze fout:In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{2593F8B9-4EAF-457C-B68A-50F6B8EA6B54}
en APPID
{15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7AFF07997402}
aan de gebruiker DESKTOP-O3H4NQM\wimbo SID (S-1-5-21-4023557019-3086246856-2384242075-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Kan dit ermee te maken hebben?
Is er na win update in gekomen....
Zeer veel dank voor je reactie!!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 08 maart 2022 18:45

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Als ik op deze fouten zoek, dan komt op
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 723a915d63
op de vraag voor deze fout het antwoord:
DistributedCOM errors ID 10016 are in fact not errors but a part of normal Windows work. Please ignore them.

Op https://support.microsoft.com/en-in/hel ... ows-server staat "These events can be safely ignored because they do not adversely affect functionality and are by design. This is the recommend action for these events." Of te wel, de fout negeren.

Er staat wel een stap voor stap oplossing met plaatjes e.d. op https://windowsclick.com/how-to-fix-the ... 402-error/, maar dit is, zonder jou te onderschatten, voor een doorsnee Windowsgebruiker niet te doen.

De sleutel {15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7AFF07997402} is de "PerAppRuntimeBroker". Deze checkt de permissies van een programma. Het zou kunnen dat dit je nu parten speelt. Aan de andere kant zegt Microsoft dat je deze fout kan negeren.
Je kunt teruggaan naar een eerder herstelpunt: Windows toets + R en dan sysdm.cpl intikken. Tab systeembeveiliging en dan systeemherstel.
En niet meer updaten. Als een PC eenmaal goed werkt, dan nooit updaten en niet verbinden met internet.

En als je nog niet alles op de SSD geïnstalleerd hebt, Windows opnieuw installeren. Dat gaat soms sneller dan dagen lang foutzoeken.


Controle checksum.
Bij Sygsoft staan de MD5 getallen op de website: https://hauptwerk.nl/hauptwerk5nl.php
Ga daar naar Steendam orgel Apeldoorn.
Het bestand dat op je PC staat van dat orgel is bijv. Steendam-Apeldoorn-14.part01.CompPkg_Hauptwerk_rar
De MD5 is B9668A34F816EDA396C6EBD9A54CF5DB

1. Start WinMD5Free
2. Kopieer de checksum van de website van waar de sample set gedownload is in het vakje "Paste its original md5 value to verify" (de Engelse tekst die daar staat eerst weghalen natuurlijk; het verdwijnt niet
vanzelf).
3. Start de Windows verkenner op. Ga naar het eerder gedownloade bestand op je eigen PC en sleep dat bestand met de linkermuisknop ingedrukt houdend naar het vakje, dat links van de Browse knop staat. Dus niet vanaf de website maar het bestand vanaf je eigen PC.
4. Zodra de bestandsnaam in het vakje staat, wordt de checksum van dit bestand uitgerekend. Als dat klaar is, wordt dat getal weergegeven in het vakje "Current file MD5 checksum value".
5. Klik op de knop Verify. Komt daar Matched uit, dan is het goed. Anders opnieuw downloaden, maar eerst de oude, foutieve download weggooien.

En zo doe je dat met alle bestanden van Apeldoorn. Als alles klopt, dan pas installeren in HW.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 10 maart 2022 14:31

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Beste Evert Jan,
Zeer dankbaar voor je info! Ik ga het met dat programma proberen!

Ik heb nu de hulp van Microsoft ingeschakeld. Zei proberen de fouten eruit te halen want windows schijnt op de schijven soms ineens bedreigingen te zien met beveiligingen....en dan....blauw beeld!
Al 2 uur met een expert van hun bezig geweest maar, volgende week wordt op hoger niveau er weer naar gekeken.
Deze fout komt zeer sporadisch voor maar ze gaan het er gratis uithalen!
Ik heb door meerdere keren opnieuw op te starten alle packages uitgepakt gekregen..Hauptwerk doet het nu goed!
Soms moet ik echter wel opnieuw opschakelen om een orgel foutloos te laden...
In Winows heb ik niet de rechten als Administrator om die akelige fouten eruit te halen!

Nogmaals hartelijk dank voor je aandacht en hulp!!
Groet!

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 10 maart 2022 18:11

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Wim

goede keuze om Microsoft in te schakelen om hun eigen probleem op te lossen.
Als het hen al moeite kost, wat zal er dan zelf een tijd in gestopt moeten hebben om verder te komen.
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 22 maart 2022 20:15

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Evert-Jan,

2 maal uitgebreid geholpen door Microsoftmedewerker. Met behoud van persoonlijke gegevens zoal apps is het hele Windows systeem vernieuwd. Helaas nog met opstarten van diverse programma's vastlopers....blauwe schermen.
Jammer jammer...nu uitkijken naar nieuw systeem.
Vraag: Is er voorkeur bij Hauptwerk tav AMD of Intel processor?

Berichten: 5125

Geregistreerd: 12 feb 2011 01:09

Bericht 23 maart 2022 00:07

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Wim

misschien een hardware probleem? Heb je al een keer memory test laten lopen?
Heb je al een keer de laatste drivers van het moederbord geinstalleerd?

Mijn voorkeur is een AMD. De laatste Intel processor zijn kacheltjes. Zie ook viewtopic.php?f=12&t=4209
Avatar gebruiker

Berichten: 42

Geregistreerd: 11 apr 2013 16:10

Woonplaats: Sliedrecht

Bericht 23 maart 2022 22:31

Re: Hauptwerk 7 Packages install fout

Zeker alles getest!
Nieuwste chipsetdrivers, Bios update enz. Nu nieuwe Intel Core i7 12700KF en bijpassend gigabyte motherboard besteld. Dit systeem was nog maar 4 jaar oud.......niet leuk dus!! Maar niet goed opstarten blauwe schermen ik ben het nu zat!
Schijven ook getest!
Groet en veel dank voor je "meeleven"!!

Keer terug naar Hauptwerk samplesets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten




Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF. phpBB.nl Vertaling

 

Copyright (c) 2008 PCorgan.com. All rights reserved. Mail: info@PCorgan.com